אא

הישראלים נוהרים לטורקיה: כמה עולה לנפוש שם?

הישראלים חוזרים לטורקיה בהמוניהם: אחרי העצירה בשבועות האחרונים ״.אם בעבר טורקיה הייתה יעד ביניים, נראה כי המגמה השתנתה לחלוטין״

איסטנבול, טורקיה. צילום: 123rf איסטנבול, טורקיה. צילום: 123rf
רק לפני יותר מחודש הוחמרה אזהרת מסע המסע לטורקיה, אך לפני שבועיים ירדה אזהרת המסע לטורקיה לדרגה 3. עם הורדת אזהרת המסע, הישראלים הסתערו על הטיסות לטורקיה. עד כמה עמוס? ממידע שהגיע לפספורטניוז, נודע כי העומס כה גדול והביקושים גבוהים, עד כדי כך שעובדי הסניף הישראלי של טורקיש אירליינס מתגברים את צוות הקרקע בנתב״ג. טורקיש אירליינס מסרו לפספורטניוז כי היעדים הפופולריים ביותר בטורקיה הם (לפי סדר יורד): איסטנבול, אנטליה, דלאמן, טראבזון, איזמיק ואנקרה. עוד יעד שנוסק בשבועות האחרונים הוא הקו לריזה, שדומה לשוויץ וגובל בגיאורגיה. אך לצד הביקוש העולה והגובר, ניתן לראות גם מחירים גבוהים יחסית לטורקיה.

״בשבוע האחרון אנחנו רואים שהישראלים חוזרים לטורקיה ואף מזמינים לחגי תשרי״

״לפני העצירה, טורקיה הייתה היעד מספר אחד של הישראלים וכיכבה מכל הכיוונים, לרבות חברת התעופה הטורקית שמובילה. היעד השני אחרי טורקיה היה ארה״ב שהייתה רחוקה מאוד מהנתונים של טורקיה. אם בעבר טורקיה הייתה יעד ביניים, נראה כי המגמה השתנתה לחלוטין, כשהיום מרבית מהנוסעים טסים כדי להגיע לטורקיה ולא כיעד קונקשן. בשבוע האחרון אנחנו רואים שהישראלים חוזרים לטורקיה, ואפילו מזמינים לחגי תשרי. זה בא על רקע הידיעות שחברות התעופה הישראליות מתחילות לטוס לטורקיה והיחסים מתחממים. צריך לזכור שאין משהו שמשתווה לטורקיה: הלירה הטורקית שנמצאת בשפל ומאפשרת להשיג חופשות במחירים זולים, וגם לעשות קניות. לצד זה, יש גם את בתי המלון והשפע שאין להם מתחרה. הטורקים מחכים לישראלים בשווקים״, אמרה ליזי שלום, מנכ״לית טיילת טרוול.

עד 538 דולר לטיסה הלוך-חזור לאיסטנבול

נזכיר כי מדובר בטיסה שאורכת שעתיים ועל קו תל אביב-איסטנבול ניתן למצוא מעל ל-15 טיסות יומיות של טורקיש אירליינס ופגסוס. אך הביקוש עושה את שלו ועבור סוף שבוע באיסטנבול בתאריכים ה-11 באוגוסט עד ה-14 באוגוסט, תצטרכו להיפרד מ-374 דולר לפני מזוודות, כשהטיסות עם פגסוס בשעות שהתיירים הישראלים פחות מחבבים: המראה ב-16:15 לאיסטנבול, וחזרה מאיסטנבול בשמונה בבוקר. אם תרצו להתפנק בשעות נוחות יותר, תוכלו לטוס עם אנודלג׳ט במחיר של 483 דולר לפני תוספת מזוודות שעשויות לייקר את הטיסה בעוד כ-60 דולר, וזה עוד לפני הוצאות הלינה.
היעדים המובילים בקיץ 2022היעדים המובילים בקיץ 2022
אנטליה, טורקיה. צילום: 123RF המצב נותר זהה גם בהמשך אוגוסט, כשבין ה-18 באוגוסט עד ה-21 באוגוסט, טיסה מאיסטנבול לתל אביב בשעות ״אידיאליות״, כלומר הלוך ב-08:35 וחזור ב-19:10 במחיר של 460 דולר. את הטיסות מבצעת אנדולג׳ט, חברה של טורקיש אירליינס. המחיר זהה ועומד על 460, אם תוסיפו מזוודות המחיר יתייקר ל-538 דולר.

ומה לגבי המלונות?

המלונות המבוקשים ביותר באיסטנבול הם הברצ׳לו, כשהמחיר הממוצע עומד על 180 דולר ללילה, ומדובר במלון 5 כוכבים בלב איסטנבול. במחיר דומה ניתן גם למצוא את המרמרה באיסטנבול ששומר על ביקושים גבוהים ומחיר ממוצע של 180 דולר. חופשת הכל כלול באנטליה מתחילה ב-3,200 ש״ח על בסיס הכל כלול ברמה גבוהה, כשלדברי ליזי שלום, המחיר הממוצע ביעדי הנופש עומד על 230 עד 260 דולר, כשהמלונות הפופולריים הם: טופקאפי, קרמלין, וגראנדה טיטניק. רוצים עוד על תורכיה? קראו במגזין המיוחד שלנו.

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהתיירותמבזקיםטורקיה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: