אא

"המוטו שלנו הוא לעשות אנשים מאושרים"

הוא חוצה ימים ויבשות עם קבוצות מטיילים, מתחזק חברת תיירות משפחתית מצליחה, אבל עדיין מצליח להתרגש כמו ילד גם בגיל 65 מכל בעל חיים או פיסה של טבע. אחד על אחד עם מייסד חברת ''עולם אחר'' עבורו טיולים היא דרך חיים

שלמה כרמל מימין. צילום: יח"צ עולם אחר שלמה כרמל מימין. צילום: יח"צ עולם אחר

בגיל 65 ועם אינספור טיולים בלתי נשכחים מאחוריו ביבשת השחורה, שלמה כרמל בעליה של חברת ''עולם אחר'' יכול להסתכל לאחור בגאווה ולטפוח לעצמו על השכם.

מפעל החיים שהקים במו ידיו בדמות חברה המתמחה בטיולי איכות גיאוגרפיים הוכיח את עצמו ובגדול. העדות לכך טמונה בכל אחד ואחת מ-3000 המטיילים שיוצאים עם החברה מדי שנה (ואף מעבר לכך) לתור אחר יעדים ייחודיים המקדשים את אהבת הטבע ובעלי החיים, לרבות ביבשת אפריקה וכן במקומות נוספים על פני הגלובוס. פגשנו השבוע את כרמל, איש קיבוץ משמר הנגב אשר עושה מספר פעמים בשבוע את הדרך הארוכה מהדרום למשרדי החברה בתל אביב, שם הוא ועוד כ-20 עובדים אחראים על אופרציה מורכבת של טיולי איכות עם ערך מוסף לקהל המטיילים. קחו למשל את בוטסואנה, בה תוכלו לראות מקרוב את אוכלוסיית הפילים הגדולים בעולם  או את טנזניה המציעה חווית ספארי אמיתית כפי שכתוב בספר.

אלו ועוד רבים נחשבים ליעדים קלאסיים עבור ''עולם אחר'' שמצליחה מזה למעלה מעשור לעמוד בחוד החנית של התיירות היוצאת מישראל, תוך התמחות בטיולים מאורגנים וייחודיים. כרמל מצדו מסביר כי זיהה פוטנציאל שטמון באהבת הישראלים לנופים וטבע עוצרי נשימה, הרים את הכפפה ויצא לדרך. "החזון שלנו מאז ומעולם היה להיות חברה אשר מובילה את הטיולים הייחודיים בישראל", אומר כרמל תוך פריסת משנתו התיירותית. "אף פעם לא חיפשנו להתחרות באף אחת, אך שאפנו לייצר מוצרים איכותיים וייחודיים, וזהו מבחינתי גם סוד הקסם שלנו.

השאיפה שלנו מתבססת על הרצון התמידי לספק חוויית חיים ללקוחות, ולגרום לכך שהטיול יהיה כזה שלא יישכח עבורם. זה אומר היכרות עם תרבויות חדשות, אזורים חדשים ובעיקר יציאה מהקופסא מכל מהלך טיול רגיל אותו הם חוו עד היום''.

הקמת חברת תיירות מצליחה בעשר אצבעות, אחרי שנים בחברה הגיאוגרפית בגלגולה הקודם וחברת ''ראשון טורס''. חושב כבר על הפרישה?

"לאורך חודשים רבים במהלך השנה אני נמצא בחו''ל, כך שאפשר להגיד שאני חי את הפנסיה כבר היום. אבל האמת היא שמה שיפה ב''עולם אחר'' הוא שמדובר בחברה משפחתית שבנתה לעצמה שם עם השנים. יש לנו אחוז נכבד של לקוחות חוזרים שנותנים בנו אמון וזה מחמם את הלב. בנוסף, בשנתיים האחרונות בני עומר משמש כמנכ''ל החברה ולוקח את ההחלטות החשובות, כך שבהחלט אפשר לומר שיש מי שממשיך את דרכי". כיאה לחובב טיולים מושבע, כרמל מתגלה כסקרן בלתי נלאה ומתאר את טיוליו בהתלהבות שמצליחה לעורר אנרגיות גם מהאדם האדיש ביותר. "זה בדם שלי", הוא מסביר בקול רך. "הטיולים הם חוויית חיים שלי מאז ומעולם, על אחת כמה וכמה במקומות מדהימים כמו אפריקה ויעדים אחרים ברחבי העולם בהם ניתן להתנתק מהציוויליזציה המוכרת של המערב ולהתחבר אל הטבע ובעלי החיים, ובעיקר להכיר שוב את עצמנו ללא רחשי רקע".  

זה גם מה שמאפיין את הלקוחות שמטיילים איתך?

"בהחלט כן. הקהל שלנו מורכב ברובו מפנסיונרים ''צעירים'' שמעוניינים לראות את הפלא הזה שנקרא הטבע ומחפשים לגמוע מרחקים ולטייל כמה שיותר. הקהל איכותי מאוד ומהווה שגריר של כבוד עבור מדינת ישראל בכל יעד בו אנחנו דורכים''.

בשנים האחרונות החברה שולחת זרועות נוספות ונוגסת בתחומים נוספים בתיירות היוצאת. ממה נבעה ההחלטה?

''העולם גדול ויפה. חשוב היה לנו להרחיב את ההיצע עבור קהלים נוספים. כיום אנחנו מציעים גם טיולי ספארי למשפחות באפריקה, ירח דבש במגוון יעדים כמו המלדיביים, סיישל, סרילנקה, טנזניה והיד עוד נטויה''.

ציפור לחשה לנו שהפכת לאושיה אינטרנטית. האמנם?

"זה סיפור יפה. לפני כ-7 שנים, באחד הטיולים שלי בשמורת הסרגנטי בטנזניה, טיילתי עם אחת הקבוצות שהדרכתי. לפתע ראינו גנו שקוע במקווה מים בתוך בוץ שלא מסוגל לצאת. ביקשתי מהנהגים שהיו עמנו שיעזרו לחלץ אותו, אך הם סירבו כיוון שבאזור רבצה להקת אריות והם חששו לחייהם. החלטתי לאזור אומץ ולחלץ אותו לבד. אחרי דקות ארוכות של מאמצים תוך משיכה של הגנו בקרניים, הצלחתי במשימה והגנו הצטרף בחזרה לעדר, ואני לפחות יצאתי עם תחושה של סיפוק שעשיתי מעשה טוב, למרות האמרה שצריך לתת לטבע לעשות את שלו''.

איפה את רואה את ''עולם אחר'' בעוד 5 שנים?

"המטרה שלנו היא להמשיך לצמוח ולהתפתח, להיות החלוצים במחנה הטיולים הייחודיים ולהתפתח גם ברמת החו''ל, כלומר לפנות לקהלים זרים שייהנו גם כן מהחבילות והמוצרים הייחודיים שלנו".

אז מה לאחל לך?

"חוץ מבריאות, שנמשיך להתפתח ולגדול, וכמובן לרגש את הקהל הישראלי. המוטו שלנו הוא לעשות אנשים מאושרים. מבחינתנו המטיילים צריכים לקבל תמורה מלאה לכספם ולזכור את הטיול כחוויית חיים''. שלמה ועומר כרמל. צילום: יח״צ

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: