המטוס החשמלי של איזי ג'ט יוצא לדרך
חברת האלקטרוניקה רייט אלקטריק בשיתוף עם חברת הלואו קוסט החלה בפיתוח מנוע למטוס חשמלי בעל 186 מושבים. החברה צופה שתחילת הכניסה לשירות של המטוס תהיה בשנת 2030
הדמיה: איזי ג'ט
שותפתה של איזי ג'ט, רייט אלקטריק (Wright Electric), החלה בפיתוח מנוע למטוס חשמלי בעל 186 מושבים שיקרא רייט 1. חברת התעופה החלה בשותפות זו לפני כשנתיים, כאשר הודיעה החברה על פיתוח של מטוס חשמלי בעל טווח של של 540 ק''מ / 335 מייל, אשר יכסה 20% מטיסותיה. חברת האלקטרוניקה בונה מנוע חשמלי של 1.5 מגה וואט וממיר מתח של 3 קילו וואט. רכיבים אלה יהוו מנגנון ההנעה של מטוס הרייט 1 המהפכני של רייט אלקטריק ויסללו את הדרך לטיסות ללא פליטת פחמן דו חמצני. רייט אלקטריק מקיימת דיונים עם BAE בנוגע למערכות בקרות טיסה ומערכות ניהול אנרגיה. רייט מתכוונת לערוך בדיקות קרקע של המנוע שלה בשנת 2021 ומבחני טיסה בשנת 2023. החברה צופה שתחילת הכניסה לשירות של ספינת הדגל שלה רייט 1 תהיה בשנת 2030. המטוס החשמלי של איזי ג'ט. הדמיה: איזי ג'ט יוהאן לנדגרן, מנכ"ל איזי ג'ט, אמר: "זהו עוד צעד מכריע עבור שותפתנו רייט אלקטריק בהתקדמות לקראת הצגת מטוס חשמלי מסחרי ומרגש לראות את ציר הזמן השאפתני שלהם לבדיקה וכניסה לשירות. טכנולוגיית הסוללות מתקדמת בקצב מהיר, כשמספר רב של סוכנויות ממשלתיות בארה"ב מממנות כעת מחקר בתחום התעופה החשמלית - כל ההתפתחויות הללו עוזרות לנו לראות ביתר בהירות עתיד של פעולות בנות קיימא. אנו יודעים שחשוב ללקוחותינו שאנו פועלים ברמת קיימא גבוהה ככל האפשר - תכנית קיזוז הפחמן שלנו התקבלה בחיוב על-ידי לקוחותינו ונכון לעכשיו קיזזנו פחמן של תשע מיליון טיסות - אך ברור לנו שזהו פתרון ביניים עד שטכנולוגיות חדשות יהפכו לזמינות. עכשיו יותר מתמיד אנו יכולים לראות עתיד שאינו נסמך רק על דלק סילוני." ג'פרי אנגלר, מנכ"ל רייט אלקטריק, הוסיף: "רייט אלקטריק נחושה להביא לשוק מטוסים חשמליים עם 186 מושבים. המשימה של רייט אלקטריק היא להפוך את התעופה המסחרית לירוקה יותר, ותוכנית מנוע המגה-וואט שלנו היא הצעד הבא להפוך את המשימה הזאת למציאות."
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}