הסינים מייצרים מטוס מתחרה לדרימליינר
יצרנית המטוסים הסינית, COMAC, מייצרת מערך מגוון של מטוסים, העשויים לסייע לתעופה הסינית המתפתחת במהירות להשתחרר מהתלות בענקיות התעופה הבינלאומית, בואינג ואיירבוס, וגולת הכותרת הוא מטוס ה-CR929
CR929. צילום הדמיה: COMAC|
COMAC הוא תאגיד התעופה הסיני הלאומי, שמטרתו הבלעדית היא ייצור מטוסים ארוכי טווח משוכללים, שיוכלו להתחרות ביצרניות הבינלאומיות, בואינג ואיירבוס, וישחררו את חברות התעופה הסיניות, המרחיבות בהתמדה את היקף פעילותן, מהתלות המוחלטת בהן. החברה הסינית מייצרת 4 דגמי מטוסים עיקריים: ARJ21 – מטוס צר חד מעברי, המכיל 100 מושבים, לטיסות אזוריות בתוך סין וסביבתה. C919 – מטוס חד מעברי, המכיל 150-200 מושבים, שנועד להחליף את A320 של איירבוס או את ה-737 של בואינג. CR929 – מטוס דו מעברי, תחליף לדרימליינר 787 של בואינג או A330neo של איירבוס, שיכיל 250-300 מושבים, שנבנה בשותפות עם רוסיה, הנרמזת בשם CR. C939 – מטוס מתוכנן, עדיין לא הוחל בייצורו המעשי, והוא יהווה תחליף ל-X777 של בואינג או ל-A350 של איירבוס, ויכיל יותר מ-400 מושבים. מטוס הדגל של COMAC יהיה ה-CR929, שיהיה דומה, כאמור, לדרימליינר 787 ול-A330neo, הן במספר המושבים והן בטווח הטיסה. מנועי המטוס יהיו, ככל הנראה, מתוצרת סין או רוסיה, ולא המנועים המסורתיים של רולס רויס או ג'נרל אלקטריק. לפחות 7 חברות תעופה, השייכות לממשלת סין, יקדמו בברכה את רכישת המטוס, וככל הנראה, גם חברות סיניות נוספות. עפ"י התוכנית העדכנית, COMAC תשלים ייצור סופי של ה-CR929 ב-2021, תבצע מבחני טיסה ב-2023-2024 ותחל למסור את המטוס לחברות התעופה ב-2025.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}