הסכם פשרה: אל על תעניק 9 נק' לכל לקוח שהיה חבר במועדון הנוסע המתמיד בפברואר 2015
לאחר כשבע שנים הגיעה התביעה להסדר פשרה, זאת לאחר שאל על נתבעה כי שינתה באופן חד צדדי את תנאי תכנית המועדון ״אשר מהווים הרעה משמעותית בתנאי הלקוח״. אל על: "לסכום הפשרה הכולל, אין השפעה מהותית על תוצאותיה הכספיות של החברה"
לאחר שבע שנים של התנהלות משפטית, בית המשפט המחוזי בת"א נתן תוקף להסדר משפטי, זאת לאחר שבית המשפט אישר בנובמבר 2017 לנהל תובענה כייצוגית נגד החברה בנושא שינוי לרעה בתנאי מועדון הנוסע המתמיד.
בבסיס התביעה עמדה טענה, כי אל על שינתה באופן חד צדדי את תנאי תכנית המועדון במספר מאפיינים אשר כולם מהווים הרעה משמעותית של תנאי המועדון ופגיעה כלכלית מהותית בערך הנקודות שנצברו על ידי הקבוצה.
סכום התביעה הכולל עמד על כ-1.3 מיליארד שקל, כאשר כל אחד מחברי הקבוצה התובעת חושב לפי 7,300 שקל. אל על הגישה בדצמבר 2017 בקשת ערעור לבית המשפט העליון על ההחלטה לאשר את התובענה כייצוגית. במקביל, הצדדים, פנו להליך גישור אשר הסתיים ללא הצלחה בפברואר 2019.
בקשת הערעור נדחתה באוקטובר 2019 והצדדים סיכמו על פנייה מחודשת להליכי גישור. עפ"י הסכם הפשרה אל על תעניק 9 נקודות מועדון הנוסע המתמיד לכל לקוח שהיה חבר מועדון נכון ליום 10 בפברואר 2015.
כמו כן, הוסכם כי החברה תשלם גמול לתובע המייצג ושכ"ט לבא כוחו בסכומים לא מהותיים לחברה. באל על מציינים בדיווח לבורסה כי "לסכום הפשרה הכולל, כאמור, אין השפעה מהותית על תוצאותיה הכספיות של החברה".