הערכה: החלטת אל על לטוס לאילת תדחה מיזוגים אפשריים בענף התעופה
גורמים בענף הנסיעות והתעופה: חזרת אל על על לקו לאילת תדחה אפשרות למיזוגים בין חברות התעופה הישראליות. גורם מעכב נוסף הוא הליך ההנפקה של ישראייר וארקיע בבורסה לניירות ערך בת"א
אל על. צילום: יח"צ אל על
האם כניסתה של אל על לקו נתב"ג-אילת יעכב מיזוג אפשרי בין חברות התעופה הישראליות? זה זמן רב שלכל ברור שאין מקום ל-3 חברות תעופה ושמיזוג הוא מהלך הכרחי. אך גורמים בענף הנסיעות והתעופה סבורים כי כניסתה של אל על על לקו לאילת תגרום לדחיית האפשרות של מיזוגים בין חברות התעופה הישראליות. גורם מעכב נוסף הוא תהליך ההנפקה של ישראייר וארקיע בבורסת ת"א. אילת לא נחשבת לבוננזה. עיר הנופש הדרומית סופגת בשנים האחרונות ירידה במספר הטסים אליה. ירידה שהעמיקה עם סגירת שדה דב ושדה התעופה באילת והעתקתו לשדה התעופה ע"ש רמון שליד אילת. זה גרם לנופשי רבים לרדת לאילת במכונית. גם חברת אגד הודיעה שבכוונתה לרכוש אוטובוסים מפוארים לטובת הנופשים היורדים לאילת. ישראייר, בזכות מטוסי ה-TAR שלה, נהנית מהעלות הזולה בהפעלת הטיסות לאילת, לא כך באל על. טייסי אל על אומנם הסכימו להוריד את התשלום שהם מקבלים עבור הטיסות לאילת מ-5 שעות ל-3 שעות עבודה, אך עדיין צפויות לאל על הוצאות כבדות סביב הפעלת הקו. גם אם המדינה תסייע לאל על בסבסוד הטיסות, עדיין מדובר בעלות של לא פחות מ-3,000 שקל לטיסה. הטיסות לאילת צפויות אומנם לסייע לאל על להכשיר ולהחזיר יותר טייסים למעגל העבודה, אך הקו לאילת לא ישרת את החברה מבחינת הכנסות כספיות.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}