השביתה בבריטיש איירווייס: מה יעשו הצרכנים?
חברת התעופה ביטלה עד כה 6 טיסות מישראל ללונדון לקראת שביתת הטייסים בשבוע הבא. מה יעשו מאות ישראלים שאמורים לטוס בימי השביתה? התשובות בכתבה.
צילום: 123RF
על פי הפרסומים צפויה חברת התעופה הבריטית להשבית את פעילותה ב-9-10 בספטמבר וב-27 לחודש, וצפויה לבטל מאות טיסות. מישראל ביטלה החברה 6 טיסות בשלב זה, ב-9 וב-10 בחודש. במועצה הישראלית לצרכנות מזכירים כי על פי החוק הישראלי, במקרה של ביטול טיסה בשל שביתה הנוסע לא זכאי לפיצוי כספי, אולם חברת התעופה מחויבת להציע חלופות לנוסע על מנת לאפשר לו להגיע ליעד הסופי או להחזיר לו את התמורה ששולמה עבור הכרטיס, לפי בחירת הנוסע. בנוסף, אם הנוסע נאלץ להישאר בשדה התעופה הוא זכאי לשירותי סיוע (מזון ומשקאות, ושירותי לינה אם נדרשת שהייה של לילה או יותר). על פי החוק הישראלי, במקרה של שביתה הנוסע אינו זכאי לפיצוי כספי. הנוסע הישראלי רשאי לבחור לממש את זכויותיו על פי הדין האירופי החל במקרה זה. למרות שבחלק מהמקרים שביתה עשויה להיחשב ככוח עליון, היו מקרים בעבר, בהם רשות שדות התעופה חייבה את חברת התעופה לשלם לנוסע פיצוי כספי של עד 600 אירו (השביתה ב-RYANAIR בשנה שעברה - החברה חויבה לשלם בין 250 ל-400 אירו) בניגוד לקבוע בחוק הישראלי. לשם מיצוי הזכויות מול חברת התעופה, על הנוסע לדרוש אישור ביטול טיסה מחברת התעופה. במקרה של השביתה בבריטיש, החברה אמורה ליידע את הנוסעים באופן אישי, בהודעת טקטס או מייל ועליה להציע טיסה חלופית. כמובן, גם על פי הדין האירופי הנוסע זכאי לקבל שירותי סיוע. מנכ"ל המועצה לצרכנות עופר מרום אומר כי "מומלץ מאוד למי שאמור לטוס בימי השביתה לבדוק מול החברה באם שונה מועד הטיסה". כפי שנודע ל'פספורטניוז', לנוסעים, שהיו אמורים לטוס בימי השביתה, הוצעו טיסות חלופיות או אפשרות לשינוי מועד הטיסה או החזר כספי.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}