אא

מאחורי המספרים של חודש אפריל בנתב"ג

לראשונה מזה חודשים נרשמת ירידה לחברות הטורקיות בטיסות הישראלים דרך נמלי התעופה של איסטנבול, וזאת לעומת גידול מרשים בפעילות אירופלוט, אג'יאן איירליינס, אוקראין אינטרנשיונל, ורויאל ג'ורדניאן. מה עוד המגמות שבלטו בדו"ח של רש'ת בנוסף לזינוק במספר הנוסעים של חברות התעופה הישראליות?

|צילום: 123rf| |צילום: 123rf|
בשורה לחברות התעופה הישראליות לקראת יום העצמאות ה-68 למדינת ישראל. עפ"י דוח רשות התעופה האזרחית (רת"א) לסיכום הפעילות בנתב"ג לחודש אפריל, מתברר כי נתח השוק של חברות התעופה הישראליות עמד על 38.5% מכלל הפעילות לעומת 36.5% באפריל אשתקד. יתר על כן, מספר הנוסעים בחברות הישראליות גדל ב-13% לעומת אפריל 2015. אל על רשמה גידול של 9% והטיסה כ-457 אלף נוסעים, ארקיע – גידול של 17% וכ-40 אלף נוסעים, ישראייר – גידול עצום של כ-94% והטיסה כ-36 אלף נוסעים. המטוס החדש של ישראייר בין חברות התעופה הזרות המובילות בפעילותן בנתב"ג בלטו בגידול במספר הנוסעים לעומת אשתקד החברות הבאות: "אירופלוט" הממשיכה לטפס למעלה גם בחודש אפריל, ומתבססת בצמרת חברות התעופה הסדירות הפועלות בישראל כאשר הטיסה יותר מ-59 אלף נוסעים – גידול של 51%, "אוקראין אינטרנשיונל"– יותר מ-39 אלף נוסעים – גידול של 24%, אליטליה – יותר מ-39 אלף נוסעים – גידול של 16%, יונייטד איירליינס – כ-35 אלף נוסעים – גידול של 27%, "אג'יאן איירליינס" – יותר מ-31 אלף נוסעים – גידול של 64%, "אייר פראנס" – יותר מ-26 אלף נוסעים – גידול של 10%, "רויאל ג'ורדניאן" – כ-13 אלף נוסעים – גידול של 57%.
aeroflotaeroflot
אירופלוט – הטיסה יותר מ-59 אלף נוסעים – גידול של 51% תופעה ראויה לציון היא הירידה במספר הנוסעים בחברות התעופה הטורקיות. לראשונה מזה חודשים רבים, למרות ש"טורקיש איירליינס" מדורגת במקום השני ו"פגסוס איירליינס", במקום החמישי במספר הנוסעים בנתב"ג, לשתיהן נרשמת ירידה במספר הנוסעים לעומת חודש אפריל אשתקד. כידוע, נמלי התעופה של איסטנבול הם היעד המוביל בטיסות ישראלים לצורך טיסות המשך לרחבי העולם, אך בחודש אפריל נרשמה ירידה במספר הטסים מישראל, הן לנמל "אתאטורק" והן לנמל "סביחה". עם זאת, טורקיה היא עדיין היעד המוביל עם 136 אלף נוסעים בחודש אפריל, ואחריה ארצות הברית – 116 אלף, גרמניה – 101 אלף, איטליה – 101 אלף, צרפת – 95 אלף. מן הראוי לבחון את המגמה המתחילה להסתמן של הירידה, הקטנה אומנם, במספר הנוסעים בחברות הטורקיות לעומת הגידול המשמעותי בחברות התעופה, המציעות טיסות קישור נוחות לנוסעים הישראלים, כמו: "אירופלוט", "אג'יאן איירליינס", "אוקראין אינטרנשיונל", "רויאל ג'ורדניאן".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהכללי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: