חברות תעופה המזהמות בעולם והיכן מדורגת אל על?
בניגוד לכל ההבטחות לצמצום פליטת הפחמן, זיהום האוויר גדל השנה ב-5%. אל על מדורגת במקום ה-40 מתוך 125, לפני מרבית החברות הגדולות המדורגות בחלק התחתון של הרשימה כחברות מזהמות במיוחד. הרשימה המלאה בכתבה
צילום: Shutterstock
הסכם פריס לצמצום זיהום האוויר ופליטת הפחמן, שנחתם לפני 3 שנים וזכה לתמיכה של יאט"א וחברות התעופה הבינלאומיות, לא נושא פרי, כפי שמסתבר מהתחקיר של חברת Atmosfair הגרמנית לשנת 2018, המצביע על כך שמרבית חברות התעופה לא צמצמו את זיהום האוויר, אלא דווקא הגבירו אותו. מחברי התחקיר מבהירים כי המטוסים החדישים, דוגמת בואינג 787-9, איירבוס 350-900 או A320neo, פולטים פחות פחמן, אך הם אינם מהווים עדיין רוב באף חברת תעופה, ונחוצים דלקים חדשים ואמצעים רדיקליים כדי לצמצם את זיהום האוויר. פליטת הפחמן ע"י חברות התעופה גדלה ב-5% ברחבי העולם, ועם גידול היקף הטיסות מדי שנה, לא נראה למומחי Atmosfair כי תעשיית התעופה תצליח לעמוד במטרת העל של הסכם פריס: לחסל לחלוטין את זיהום האוויר עד שנת 2050. הסקירה השנתית של Atmosfair מנתחת את זיהום האוויר של 125 חברות תעופה בינלאומיות, ומסתבר כי דווקא חברות התעופה הגדולות אינן מצטיינות, בלשון המעטה, במאמציהן לצמצם את זיהום האוויר ומדורגות בציון נמוך למדי. זיהום האוויר, במדדים של פליטת חמצן, נבדק בכל החברות בשלושה פרמטרים שונים: טיסות קצרות, בינוניות וארוכות, והדירוג נקבע עפ"י ממוצע של הזיהום בשלושת טווחי הטיסה. חברות התעופה דורגו במספר רמות של זיהום, החל ברמה A הטובה ביותר, וכלה ברמה G הגרועה ביותר. ברמה A לא דורגה אף חברת תעופה. החברות המובילות מדורגות ברמה B והן:
- טואי איירווייס – בריטניה – ציון 79.3
- לאטאם – ברזיל 78.9 אוויר נקי-LATAM צילום 123rf
- צ'יינה ווסט אייר – סין – ציון 77.8
- טואי-פליי – גרמניה – ציון 77.6
- טרנסאוויה – צרפת – ציון 76.3
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}