המגמה מתרחבת: חברות תעופה מחייבות את עובדיהן להתחסן
חברות התעופה של איחוד האמירויות היו הראשונות, שהפעילו טיסות עם צוותים מחוסנים לחלוטין, ולאחרונה חברות תעופה בינלאומיות מובילות דורשות מעובדיהן, ובעיקר מצוותי האוויר, להתחסן. החברות הישראליות דאגו זה מכבר לחסן את צוותיהן
אייר קנדה. צילום: 123rf
כבר לפני חודשים אחדים חברות התעופה הלאומיות של איחוד האמירויות, אמירייטס ואיתיחאד איירווייס, החלו להפעיל טיסות עם צוותים מחוסנים לחלוטין כדי לעודד נוסעים לטוס. בהמשך גם סינגפור איירליינס הודיעה שכל צוותי הטיסה שלה מחוסנים, ואילו קתאי פסיפיק דרשה מכל צוותי האוויר של החברה להתחסן עד סוף אוגוסט. גם אתיופיאן איירליינס הצטרפה עד מהרה למגמה והחליטה באופן גורף להפעיל טיסות עם צוות מחוסן לחלוטין. בימים האחרונים המגמה תופסת תאוצה וחברות בינלאומיות מובילות דורשות מצוותי האוויר ואף מכל העובדים להתחסן חיסון מלא. קואנטס האוסטרלית הציגה לצוותי האוויר שלה דרישה חד משמעית ומחייבת – להתחסן עד 15 בנובמבר. גם אייר קנדה, דלתא, יונייטד וסוויס הציגו לעובדיהן דרישה לחיסון. מנכ"ל דלתא, אד בסטיאן, הודיע בשבוע שעבר כי 75% מצוות חברת התעופה קיבלו כבר שתי מנות של חיסון, ואף אישר כי על עובדים בלתי מחוסנים יינקטו סנקציות ויוטלו קנסות החל מ-1 בנובמבר במקביל הכריזה גם SWISS על התוכנית להפוך את החיסונים לחובה לכל צוותי האוויר החל מה-15 בנובמבר. "עלינו ליזום את הפעולה הזו כעת", אמר דיטר וראנקס, מנכ"ל סוויס. " נמשיך לשמור על רשת הקווים הגלובלית שלנו ולמלא את המחויבות שלנו כלפי הנוסעים והעובדים שלנו". אייר קנדה ביקשה מכל עובדיה להתחסן באופן מלא עד 30 באוקטובר, והחיסון המלא יהיה תנאי להעסקה של כל עובדי החברה. כבר בתחילת החודש יונייטד איירליינס הודיעה לעובדי החברה, שהם יצטרכו להציג הוכחת חיסון עד ה-25 באוקטובר. על פי הדיווחים, עובדים שיתחסנו לפני 20 בספטמבר, ואלו שכבר התחסנו, יזכו לצ'ופר של תשלום עבור יום עבודה נוסף. ומה בחברות התעופה הישראליות? אל על דאגה לחסן בהקדם את כל הטייסים והדיילים, ומלבד צוותי האוויר חיסנה גם את כל עובדי הקרקע המקיימים קשר ישיר עם קהל. גם ישראייר וארקיע דאגו זה מכבר לחסן באופן מלא את צוותי האוויר שלהן.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}