חולם ברוסית: "המטרה להגיע ל-50 טיסות שבועיות ומיליון נוסעים"
אפרים פורטיס, המנכ"ל ובעל-השליטה באופן סקיי, ה-GSA של אירופלוט בישראל, מסכם שש שנות פעילות של החברה בקו לישראל: "אנחנו ה GSA היחידי של חברת אירופלוט בעולם. אין במקומות נוספים נציגות אחרת, שלא קשורה לחברה, בסדר גודל של פעילות כמו של אופן סקיי"
אפרים פורטיס.המנכ"ל ובעל-הבית של אופן סקיי. "רוצים להגדיל את את הקיבולת באמצעות מטוסים רחבי גוף". צילום: יח"צ
הפעילות של חברת התעופה אירופלוט בישראל היא סיפור הצלחה גדול. מפתיע? את אפרים פורטיס ההצלחה בכלל לא מפתיעה. מי שמנווט את סיפור ההצלחה של קבוצת התעופה הרוסית בשש השנים האחרונות, בימים אלה הופך לבעל השליטה באופן סקיי, חברת הייצוג התעופתי בזכות רכישת המניות של קבוצת אי.די.בי. אירופלוט החוגגת עתה שש שנות פעילות ישראל ונפח הפעילות שלה גדל ומתפתח משנה לשנה עם יותר נוסעים ויותר טיסות, פורטיס בביטחון רב מספר כי היד עוד נטויה. חברת התעופה הרוסית זוכה לפופולאריות רבה בקרב ציבור הנוסעים הישראלי, ממוקמת בצמרת חברות התעופה הזרות הפועלות בנתב"ג ומאיימת אף על מעמדה של טורקיש איירליינס, המהווה בשנים האחרונות את חברת הדגל לטיסות המשך לרחבי העולם. אירופלוט כבר מפעילה 45 טיסות שבועיות בין ישראל לרוסיה והיד עוד נטויה, כשיותר מ-60% מהנוסעים ממשיכים באמצעות אירופלוט, המציעה מחירים אטרקטיביים ומטוסים חדישים, לרחבי העולם דרך נמל הבית של החברה במוסקבה. טיסת הבכורה של אירופלוט בקו לישראל הייתה ב-2 באוגוסט 2010, וכדי להגיע למעמד של היום פורטיס שקד לא מעט, עד שקיבלה מעמד של מוביל נקוב ואף בוטל הצורך בויזות בין המדינות. פורטיס, שביצע צעד עסקי דרמטי עם רכישת מניות הרוב בחברה, היה נרגש במהלך השבוע האחרון, לקראת אירוע חגיגות שש שנות הפעילות של אירופלוט בישראל שנערך ביום רביעי האחרון. כמי שמאמין שאפשר להגשים חלומות בתחום העסקי, ולמרות שמקיד לציין במהלך כל הראיון כי היה בטוח בהצלחת חברת התעופה הרוסית בישראל, ודאי שגם הוא לא תיאר לעצמו, שההצלחה של אירופלוט תהיה כה מסחררת בישראל. איך אתה מסכם את שש שנות הפעילות של אירופלוט בישראל עד כה? "הפעילות מוגדרת כהצלחה בלתי רגילה. התחלנו עם טיסות במטוסי אליושין 9, מטוס רוסי עם טיסה יומית, שגם היה מלא. אחרי שהצלחנו בכך, החלום היה לעבור למטוסים מערביים. עברנו לאיירבוס 321, ביטלנו ויזות לישראלים ולרוסים, ועברנו מהר מאד לשתי טיסות יומיות עם מטוסי איירבוס 330, מטוסים רחבי גוף. ידענו לדחוף קדימה את פעילות אירופלוט למגזר העסקי ובמשך שש השנים האלה רק נוכחנו לדעת, שאנחנו גדלים בתנועה, והמטוסים מערביים וחדשים לגמרי. בשנה החמישית עברנו לארבע טיסות יומיות במטוסים רחבי גוף של בואינג, ה-777. נכון לשנה השישית אנחנו כבר מסיימים שנה עם למעלה מ-700 אלף נוסעים, כשאנחנו נחשבים לתחנה מספר אחת בפעילות הבינלאומית של אירופלוט עם 5 טיסות יומיות, ומנובמבר אף התחלנו לטוס מרוסיה לנמל עובדה ליד אילת. אנחנו בשדה התעופה תמיד נמצאים בחמישייה הראשונה של פעילות חברות התעופה. ההצלחה היא גדולה, כאשר קדימה אני רואה רק את הרחבת היריעה". מה הגורמים להצלחה הגדולה בישראל? "ההצלחה מורכבת משלושה גורמים עיקריים. אחד, אני חושב כי חברת התעופה אירופלוט היא חברה נהדרת, גדולה, זריזה ועונה מאד על צורכי השוק עם מטוסים חדישים לגמרי, מטוסים רחבי גוף, כאשר החברה מציעה יעדי המשך ל-180 יעדים מעבר למוסקבה, והשירות לנוסע יוצא מן הכלל. כמו כן, בצניעותי, קבוצת אופן סקיי, ה-GSA שלקח על עצמו את נושא פיתוח החברה בישראל, ידעה להביא את אירופלוט לכל בית בישראל. והגורם הנוסף, כמובן, שיתוף הפעולה המוצלח עם סוכני הנסיעות. יש לצידי באופן סקיי צוות עובדים מקצוען, יוצא מן הכלל, שרובו צועד איתי שנים רבות מאד וגם להם יש, כמובן, חלק בהצלחה הגדולה הזו, שבלעדיהם לא היינו מגיעים אליה". אתם זוכים גם לשיתוף פעולה הדוק ויוצא דופן עם הנהלת אירופלוט. מה אתה יכול לספר על כך? "שיתוף הפעולה יוצא מן הכלל. קודם כל, אנחנו ה-GSA היחידי שלהם בעולם. אין להם במקומות נוספים נציגות אחרת, שלא קשורה לחברה, בסדר גודל כזה של פעילות כמו של אופן סקיי, כשאנחנו מנהלים את הפעילות מבחינה שיווקית ואת כל המכר. וזאת רק בזכות היחס היוצא מן הכלל בינינו ובין ההנהלה הראשית של החברה, ובזכות התוצאות שאנחנו מביאים מעל ומעבר לכל הציפיות שלהם. יש אמון טוטאלי בינינו ובין ההנהלה הראשית של אירופלוט, ואני מדבר על כל סולם הדרגות בחברת אירופלוט, החל מהמנכ"ל, דרך הסמנכ"לים וכל אנשי החברה". אתה תמיד מדגיש את שיתוף הפעולה ההדוק שיש לכם עם סוכני הנסיעות. כיצד שיתוף הפעולה בא לידי ביטוי? "כפי שאתה יודע, חרטתי על דגלי לפני 34 שנים, כאשר ייסדתי את אופן סקיי, שהחברה שלי עובדת רק עם הסוכנים ובאמצעות הסוכנים, ושיתוף הפעולה מתבטא בתוצאות העסקיות. גם באירופלוט אנחנו עובדים רק באמצעות הסוכנים והסיטונאים, וזה קורה גם בכל הקשור לסוכני המטען, והמדיניות הזו שלנו תימשך הלאה. אנחנו באופן סקיי נמשיך לעבוד רק באמצעות הסוכנים. אנחנו משוכנעים שהודות לשיתוף הפעולה הזה אנחנו מגיעים לתוצאות המצוינות שלנו". יש לכם כיום 45 טיסות שבועיות בקו בין ת"א למוסקבה. לכמה אתה שואף עוד לעלות? "אני חייב להדגיש שגם בתחום המטענים אנחנו מספר אחת, בנוסף לתחום הנוסעים. השאיפה שלנו לעלות מ-45 טיסות שבועיות ל-50 טיסות בשבוע, ושאיפה נוספת היא שכל הטיסות יתבצעו במטוסי בואינג 777 או איירבוס 330. אנחנו רוצים להגדיל את את הקיבולת באמצעות מטוסים רחבי גוף. השאיפה שלי להגיע למיליון ישראלים, שיטוסו איתנו בשנה. היום כבר חצינו את גבול ה-700 אלף ואנחנו בכיוון ה-800 אלף".
הראיון המלא בגיליון פספורט המודפס מס' 641
הראיון המלא בגיליון פספורט המודפס מס' 641
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}