תל אביב 21°c
ניו יורק 10°c
לונדון 4°c
פריז 1°c
ברלין 1°c
אתונה 20°c
לרנקה 21°c
אא

זה הגורם שהוביל את חטיבת התעופה בתעשייה האווירית לרווח תפעולי

למרות משבר הקורונה, חטיבת התעופה בתעשייה האווירית רושמת התאוששות: הרווח התפעולי של החטיבה הסתכם ברבעון השלישי של השנה בכמיליון דולר לעומת הפסד של כ-22 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. מה הוביל להתאוששות?

התעשייה האווירית. צילום: shutterstock התעשייה האווירית. צילום: shutterstock
אחרי שנה רעה, חטיבת התעופה בתעשייה האווירית מראה סימני התאוששות. החטיבה סיימה את הרבעון השלישי של 2021 ברווח תפעולי של כמיליון דולר לעומת הפסד של כ-22 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, קיטון בהפסד תפעולי ומעבר לרווחיות תפעולית של כ-23 מיליון דולר. היקף המכירות של חטיבת התעופה ברבעון זה, הסתכם בכ-306 מיליון דולר, לעומת כ-265 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-41 מיליון דולר. הגידול נובע, בין היתר, מהתאוששות ממשבר הקורונה בענף מטוסי מנהלים ובענף הסבות מטוסים. הגידול קוזז בחלקו על ידי קיטון בענף מכלולים תעופתיים. הרווח הגולמי ברבעון השלישי הסתכם בסך של כ-14 מיליון דולר, כ-5% מהמכירות לעומת הפסד של כ-4 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-18 מיליון דולר. עיקר המכירות ברבעון השלישי השנה נרשמו בצפון אמריקה בכ-168 מיליון דולר, אסיה כ-58 מיליון דולר, אירופה כ-30 מיליון דולר, ישראל כ-24 מיליון דולר, אפריקה עם כ-4 מיליון דולר ודרום אמריקה עם כ-2 מיליון דולר בלבד. התעשייה האווירית רשמה ברבעון השלישי של השנה רווח של 31 מיליון דולר לעומת 30 מיליון דולר אשתקד, שיפור של 3.3%. היקף המכירות גדלו בכ-3.5% לסך של 1.041 מיליארד דולר לעומת 1.006 מיליארד דולר ברבעון השלישי של 2002. הרווח הגולמי הסתכם לסך של 149 מיליון דולר לעומת סך של 132 מיליון דולר אשתקד, גידול של 12.9%. הרווח התפעולי הסתכם ברבעון זה בסך של 52 מיליון דולר לעומת 36 מיליון דולר אשתקד, שיפור של 44.4%.

9 החודשים הראשונים של 2021: רווח של כ-131 מיליון דולר

את 9 החודשים הראשונים של השנה סיימה החטיבה בהפסד תפעולי של כ-7 מיליון דולר לעומת הפסד תפעולי של כ-18 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד וקיטון בהפסד התפעולי של כ-11 מיליון דולר. היקף המכירות ב-9 החודשים הראשונים הסתכם בכ-872 מיליון דולר לעומת סך של כ-877 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, קיטון של כ-5 מיליון דולר הנובע מירידה בהכנסות בענף המכלולים ובענף מטוסי מנהלים. הרווח הגולמי ב-9 החודשים הראשונים הסתכם בכ-44 מיליון דולר, כ-5% מהמכירות, לעומת רווח גלמי של כ-42 מיליון דולר, כ-5% מהמכירות בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-2 מיליון דולר ברווח. במסגרת תכנית פרישה מרצון, הסתיימה העסקתם של כ-70 עובדים בחטיבת התעופה מתוך כ-200 עובדים להם הוצעה התכנית שאושרה על ידי הממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר. החברה עצמה סיימה את 9 החודשים הראשונים של 2021 ברווח של כ-131 מיליון דולר לעומת רווח של 112 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של כ-17%. היקף המכירות עלה בכ3.9% והסתכם לסך של 3.205 מיליארד דולר לעומת 3.084 מיליארד דולר אשתקד. הרווח הגולמי הסתכם ב-500 מיליון דולר לעומת 465 מיליון דולר בתקופה המקבילה, שיפור של 7.5%. הרווח התפעולי הסתכם לסך של 190 מיליון דולר לעומת סך של 163 מיליון דולר, גידול של כ-16.6%. נזכיר כי לא מכבר אישרה הממשלה תחת ביקורת ציבורית, יו"ר חדש לתעשייה האווירית, עמיר פרץ.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםהתעשייה האווירית

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: