אא

חישוב מסלול מחדש: מהוצאת טיולים למרוקו לעסקי אורתופדיה

דוד אדרי, בעלי חברת "מרוק טורס", הוציא מאות טיולים מאורגנים ופרטיים לממלכה במשך יותר מ-3 עשורים. העסק שגשג עד הופעת הקורונה - הטיולים שבוטלו וההכנסות שצנחו לאפס שלחו אותו להסבה מקצועית בגיל 65. ומה הוא מציע לחבריו בתיירות?

דוד אדרי, מנכ"ל מרוק טורס. צילום: יח"צ דוד אדרי, מנכ"ל מרוק טורס. צילום: יח"צ
דוד אדרי, 65, עלה ממרוקו לישראל כשהיה בן 7. בבגרותו, לאחר שגילה מחדש את ארץ הולדתו בטיול שורשים, קשר את גורלו העסקי עם המדינה והקים ב-1988 את חברת "מרוק טורס", המתמחה בהוצאת ובהדרכת טיולים במרוקו. הוא ניהל את החברה למעלה מ-3 עשורים, עד מגפת הקורונה. "במשך השנים הוצאתי מאות טיולים מאורגנים וטיולים פרטיים, טיולי ג'יפים וטיולי משפחות, הפקות ענק לארגונים וצילומי סרטים בממלכת מרוקו. יזמתי את פתיחת הממלכה לנוסעים פרטיים תוך ארגון אשרות כניסה - VISA - ליחידים ובודדים. למעשה עד היום אני מנהל קונסוליה מרוקנית לא רשמית תוך כיוון אנשי עסקים וסוגיות משפחתיות ומשפטיות. נפגשתי עם שרים בממלכה והעברתי מסרים והזמנות מטעם ממשלת ישראל, בקיצור זה היה עיסוקי 24/7 במגוון נושאים הקשורים לשתי המדינות, עד הופעת הקורונה", אומר אדרי.
מרוקומרוקו
מרוקו. צילום: 123rf
דוד אדרידוד אדרי
דוד אדרי עם שר התיירות לשעבר, יריב לוין. צילום: יחצ הקורונה שינתה סדרי עולם. באיזה שלב הבנת שהמציאות לא תחזור לקדמותה? "איך שהחלו ביטולי טיולים לאביב ולפסח התחלתי להבין שהשנה הזו תגמר רע מבחינה תיירותית. לכולנו יש אינדיקציות מחזוריות ושנתיות לגבי הפעילות התיירותית. הסתכלתי קדימה והתחלתי להפנים שתהיה עצירת פעילות והכנסות כספיות ויש להתארגן לפעילות מכניסה נוספת במקביל לפעילות התיירותית". מה זה עשה לך ברמה האישית? "הרגשה של צער וכאב גדול לסיטואציה שכולנו אנשי עולם התיירות נקלענו אליה. היום אני רואה עשרות משרדים שלבטח ייסגרו בסופו של דבר ואחרים לצערי בתהליך התמוטטות. אף אחד לא יכל לחזות כזאת מכה. כולנו נבחנים בשעת משבר וזה הזמן ליזום, לקום ולעשות. כל אחד בתחום יכולתו ובאמצעים העומדים לרשותו. לא לחכות לאף אחד שיושיט לנו משוט להתרומם מהמים הסוערים. שירתי בחיל הים ובתקופה הזו למדתי כמה דברים". הסבה מקצועית? "כן, סוג של. אחרי שנאלצתי להנמיך פרופיל בתחום התיירות החלטתי להשתלב בעסק של הבן שלי. לבני יש רשת קליניקות אורתופדיות, 'גל און קליניק', והתחלתי להשתלב בעסק. מדובר ברשת הפרוסה באזור השרון ונותנת שירותים רפואיים ואורתופדים לעשרות ישובים בסביבה. עסק פרטי של טיפולים בתחום האורתופדיה והכאב, הכנת מדרסים ומכירת נעליים אורתופדיות, טיפולים בתא לחץ וגלי הלם, פולסים מגנטים משתנים ולייזרים ועוד". איך זה מרגיש לעשות הסבה מקצועית בגיל 65? "מצוין. ממריץ את הדם ומחדש את התאים. מצעיר ב-10 שנים לפחות". האם הקורונה פגעה גם ברשת קליניקות? "בזמן שקניונים, חנויות ועסקים נסגרו בגלל הקורונה והציבור נכנס למוד הישרדות כשלנגד עיניי עולם התיירות נכנס לתהליך התמוטטות, מצאתי את עצמי עובד 12 שעות ביום בעסק של הבן. עסקים בתחום הרפואה המשיכו לעבוד ולשרת את הציבור. אומנם המחזורים הכספיים ירדו, אבל העסק כעסק המשיך לתפקד כמעט כרגיל". שתף אותנו ביום-יום בעבודה החדשה שלך? "אני תורם את חלקי וניסיוני בפיתוח הרשת. למדתי איך לבנות קליניקה רפואית עם כל הציודים הרפואיים המתאימים, הכנת מטפלים רפואיים, צורת ניהול וקשרים עם גורמים חיצוניים בתחום זה. אני שמח שמנכ''ל הרשת, הבן שלי, טל אדרי, עוסק בתחום הזה. סוכם בינינו לקחת יוזמה ולהציע לחבריי מעולם התיירות את האפשרות לבנות עסק/קליניקה". אתה בעצם מציע לפתוח קליניקה בזכיינות למי שאיבדו את פרנסתם בקורונה? "כן. זה לא מסובך ולא דרושה השקעה גדולה. אפשר לעסוק במקביל ברפואה ובתיירות כשזו תתאושש. עסקי הרפואה בטוחים מבחינה כלכלית וריווחים כמעט בכל מצב וגם נותנים סיפוק מעצם העזרה לאנשים. אנחנו כאנשי תיירות/מנהלים ויזמים, יודעים להתנהל מול קהל ולנהל בכלים מודרניים את המשרדים, כך גם בתחום הרפואה". עד כמה זה תחום רווחי באמת? "ההכנסות והרווחים בעסקי הרפואה עולים בהרבה מההכנסות הכספיות בתחום התיירות. בני ואני נשמח לעזור למעוניינים לפתוח קליניקה/מכון אורתופדיה/מרפאת כאב ברחבי הארץ. אתרום את חלקי בייעוץ/ידע והכוונה, הדרכה, קשירת קשרים והכשרת מטפלים וליווי. דרושה השקעה כספית מדורגת בהתאמה, בין 50 ל-100 אלף דולר, וכך נבטיח עיסוק מכובד והכנסה נאה וקבועה לאורך שנים".    

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםמשבר הקורונהמרוק טורס

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: