אא

טאץ' אנד פליי: כך יהפוך נתב"ג לשדה דיגיטלי בהשקעה של 50 מיליון שקל

במסגרת המהפכה הדיגיטלית שיעבור השדה בשנה הבאה יוצבו, בין היתר, קיוסקים לשקילה עצמית של מזוודות ועוד. מנכ"ל רש"ת: "יעד מרכזי של הרשות לשפר השירות לנוסע באופן מידי ומעבר לשדה דיגיטלי ומתקדם מסוגו בעולם"

צילום: shutterstock צילום: shutterstock
רשות שדות התעופה (רש"ת), המתפעלת את נמל התעופה בן גוריון, הודיעה הבוקר (א') על דיגיטציה של הנמל במסגרתה היציאה לחו"ל מהשנה הבאה תהיה קלה יותר ובהליכים עצמאיים של "טאץ אנד פליי". נמסר כי מנכ"ל רש"ת, חגי טופולנסקי, הנחה להקצות מעל 50 מיליון לפרויקט השדה הדיגיטלי כבר בשנת 2023 לצורך שיפור השירות בנמל התעופה בן גוריון וחווית הטיסה לנוסעים. "יעד מרכזי של הרשות הינו שיפור השרות לנוסע באופן מידי ובראיה ארוכת טווח מעבר לשדה דיגיטלי ומתקדם מסוגו בעולם", כך טופולנסקי. עוד נמסר כי "רשות שדות התעופה מכוונת אסטרטגיה למצוינות בשירות והפעלת צוותי משימה כדי להבטיח רמת שירות טובה ביותר לנוסעים או בכדי למזער את השפעת החוויות הפחות נעימות עליהן אנו לומדים מניטור קבוע ומדידות זמנים בימי עומס ובכלל. חדשנות הינה גורם מפתח בכדי להעשיר את חווית הנוסע. הליך בקורת הגבולות בנתב"ג היום הינו ממוכן כולו ומאפשר לעבור את בקורת הגבולות בסריקת דרכון ומעבר ישיר לאולם ה'דיוטי פרי' ל-למעלה מ-90% מהנוסעים".

בתחילת שנת 2023 יהפוך נמל בן גוריון לנמל תעופה דיגיטלי. מה זה אומר?

רשות שדות התעופה תשיק קיוסקים חדשים לשימוש עצמי של הנוסעים בהשקעה של מעל 2 מיליון שקל, בשלב ראשון, באמצעים דיגיטאליים לשימוש הנוסעים וכדי להתאים את התשתיות לרמת השירות החדשה בדרכם של הנוסעים לחו"ל. בין הקיוסקים (עמדות לשימוש עצמי) שיועמדו בנתב"ג לשירות הנוסעים: משקל לשקילת המזוודות, אפשרות חיוב למשקל היתר שנקבע על ידי חברות התעופה והדפסת התג והמדבקות למזוודה ("באג טאג") בכדי לאפשר לשליחה עצמאית של המזוודה לבטן המטוס. תג המזוודה ("באג טאג") יסרק בסמוך למסועי השליחה העצמאית ("דרופ אוף") ולאחר סריקת הקוד - המזוודה תישלח ישירות לבטן המטוס. בימים הקרובים יורחב אזור הבידוק של כבודת היד כדי לשפר ולקצר את זמני העמידה בתור בבדיקה הביטחונית של כבודת היד. באולם היוצאים יוספו טכנולוגיות נוספות על 24 עמדות בדוק כבודת יד שירחיבו את השימוש המהיר במתחם. ברשות שדות התעופה אומרים הבוקר שכיום למעלה מ-50% מהנוסעים מעדיפים לעשות צ'ק אין און ליין. ה"טכנולוגיות המתקדמות יאפשרו להעניק לנוסעים שירות עצמאי מגוון ומורחב של שירותים. עם הוספת עמדות ה'טאץ אנד פליי' הנוסעים הטסים לחו"ל יעברו ביטחון רק לאחר ביצוע הליך הרישום לטיסה (הצ'ק אין) או רישום לטיסה מכוון מהבית (און ליין) או לחליפין רישום לטיסה בקיוסקים העצמאיים שיותקנו באולם היוצאים. עיקר תהליכי היציאה מהארץ יבוצעו און ליין ובאמצעים דיגיטאליים, תוך מיקסום הנוחות והנגישות לנוסעים". נזכיר כי מתחילת השנה עברו בנתב"ג כ-10 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות. בחודש אוגוסט צפויים לעבור בבן גוריון מעל 2.3 מיליון נוסעים בטיסות הבינלאומיות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםנתב"גרשות שדות התעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: