טורקיש איירליינס חוזרת לרווחיות בזכות הביקוש העצום להטסת מטענים
הדרישה למטענים שילשה את עצמה בין השנה שעברה למחצית הראשונה של השנה והכנסות מהטסת המטענים זינקו ב-121% והובילו את החברה לרווח תפעולי במחצית הראשונה של 2021
טורקיש איירליינס. צילום: 123rf
סמנכ"ל הכספים של טורקיש איירליינס, מוראט סקר, פרסם את התוצאות הפיננסיות של טורקיש איירליינס, שהצליחה לרשום רווח תפעולי למרות הירידה המתמשכת בהטסת הנוסעים, וזאת בזכות הגידול המשמעותי בביקוש לטיסות המטענים, ששילש את עצמו במחצית הראשונה של השנה לעומת אשתקד. טורקיש דיווחה על הכנסות במחצית הראשונה של 4 מיליארד דולר, לעומת 6 מיליארד דולר במחצית הראשונה של 2019. הכנסות הנוסעים ירדו ביותר ממחצית משנת 2019, ל-2 מיליארד דולר, בעוד שהכנסות המטענים זינקו ב-121% ל-1.8 מיליארד דולר. סמנכ"ל טורקיש איירליינס מאמין שהטסת המטענים תמשיך לפרוח הודות לבעיות מתמשכות של הובלה ימית, והיא אחראית ישירות לרווח התפעולי של טורקיה במחצית הראשונה של השנה, שעמד של 73 מיליון דולר. טורקיש איירליינס מפעילה כיום צי של 26 מטוסי מטען ייעודיים וכן 10 מטוסי נוסעים רחבי גוף שהוסבו באופן זמני למטוסי מטען. סקר אמר כי החברה יכולה להוסיף עוד כלי טיס להטסת מטענים ברבעון השלישי של השנה, ככל שהביקוש יכתיב. באשר להיקף הטסת נוסעים – טורקיש איירליינס דיווחה על הפעלת 70 אחוזים מקיבולת 2019 ביוני ומצפה להפעיל 80 אחוזים מהקיבולת המערכתית שלה ברבעון השלישי. בשנה שעברה הפעילה טורקיש בעיקר טיסות חילוץ וטיסות הומניטריות במחצית הראשונה השנה, כך שההשוואה לשנת 2020 לא רלוונטית. טורקיש מצפה שההתאוששות מגזר הנוסעים תגבר ככל שמתקדמים החיסונים. החברה לא דיווחה עד כה על ביטולים גדולים בשל גרסת הדלתא של נגיף הקורונה. עקומת ההזמנות מתארכת, בעיקר לטיסות ארוכות, אך גם ברשת הפנים בתוך טורקיה.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}