אא

טייסי אל על נגד הבעלים על רקע פעילותם בשבת: ״לא יעלה על הדעת ליצור איפה ואיפה במה מותר ומה אסור לבצע בשבת״

יו"ר וועד הטייסים שלח מכתב למנכ"ל אל על בנושא: "אם בעלי השליטה מאפשרים פעילות בשבת, על החברה להימנע מהפעלת מטוסים זרים בחכירה רטובה ולחזור לבצע את כל טיסות המטען כל ידי טייסי אל על ומטוסיה"

טייסי אל על בקוקפיט של הדרימליינר. צילום: ספיר פרץ זילברמן טייסי אל על בקוקפיט של הדרימליינר. צילום: ספיר פרץ זילברמן

המאבק בין טייסי אל על לחברה על רקע הפסקת פעילות חברת סאן דור בשבתות, עולה היום שלב כאשר טייסי החברה שלחו מכתב נוקב בעניין בראשות יו"ר הוועד, רן אלקבץ למנכ"ל החברה, אביגל שורק.

כל זאת על דרישת הטייסים לקבל פיצוי כספי בגלל הפסקת פעילות סאן דור בשבתות.  הטייסים דורשים שהפיצוי באל על  יהיה מגזרי ולא רוחבי .

בין השאר מציינים הטייסים כי: "עם החלפת הבעלות בחברה, החליטו בעלי השליטה, משפחת רוזנברג להפסיק את פעילות החברה בימי השבת.  החלטת החברה משמעותה פגיעה בשכרם ובאורחות חייהם של טייסי אל על בצורה משמעותית".

עוד מוסיף אלקבץ בפנייתו: ״ למרות החלטת בעלי השליטה, החלטה לגיטימית הנובעת מסיבות דתיות וערכיות, עדיין נקראים טייסי החברה, לבצע פעילות הדרכתית והכשרות בימי שבת וחג. במקרים מסוימים, הם אף נדרשים לטוס בחברות זרות בשבת, במקום לטוס בטיסות החברה בימים אחרים. יתרה מכך, על אף החלטת בעלי השליטה, מפעילה החברה בשבת מטוסי מטען בחכירה רטובה".

הטייסים דורשים כי: ״אי לכך, וככל שבעלי השליטה דבקים בהחלטתם  שלא להפעיל את  אל על בשבת, אנו מבקשים לבצע תכנון מחדש לפעילות ההדרכתית והכשרות הטייסים. תכנון שיותאם להחלטת בעלי השליטה למנוע חילול שבת, וזאת בהקדם, על מנת שיעמדו לרשות  החברה כבר בעונת השיא הקרובה (פסח 2022) מספר מתאים של טייסים כשירים. מנגד, אם בעלי השליטה מאפשרים פעילות בשבת, על החברה להימנע מהפעלת מטוסים זרים בחכירה רטובה (במודל מיקור חוץ), ולחזור לבצע את כל טיסות המטען על ידי טייסי אל על ומטוסיה, כדי לייעל  את עבודת החברה ולשפר את הכנסותיה. ולחזור להפעיל  את חברת סאן דור בימי שבת, שהיוו  נתח נכבד מפעילותה . הרי לא יעלה על הדעת ליצור איפה ואיפה במה מותר ומה אסור לבצע בשבת. אנו רואים בחזרת עולם התעופה לשגרה הזדמנות גדולה לשיקום החברה, המוניטין שלה ומצבה הכלכלי, וכמובן נרתם גם לטובת מטרה חשובה זו".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל עלטייסי אל על

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: