אא

יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות נגד מארגני התיירות: "חסרה להם בושה"

קובי קרני אמר את הדברים באסיפה הכללית השנתית שקיימה אתמול (ב') התאחדות סוכני הנסיעות. "דווקא לשכת מארגני תיירות נכנסת, שלה האינטרס הגדול ביותר להחזרת התיירות לארץ וגם קופה תקציבית שתאפשר מהלך משפטי, לא הצטרפה לעתירה לבג"צ"

קובי קרני, יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות. צילום: חן גלילי קובי קרני, יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות. צילום: חן גלילי
התאחדות משרדי הנסיעות אירחה אתמול (ב') את ראשי ענף משרדי הנסיעות לאסיפה הכללית השנתית ולציון השנה החדשה. האירוע התקיים במלון הרודס הרצליה ועמד בסימן חזרתו של ענף הנסיעות לפעילות לאחר שנתיים ארוכות של קורונה. יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות, קובי קרני, שפתח את המפגש אמר, "קשה לסכם במילים את תקופת הקורונה, ההתמודדויות הנפשיות היו שוחקות. התאחדות פעלה בשנתיים-שלוש האחרונות בלי אבא ובלי אמא, בלי כסף, בלי תקציב ממשלתי. אף משרד ממשלתי לא לקח אחריות על הענף שלנו. במשך השנתיים האלה ההתאחדות הפכה להיות גורם משמעותי באופן קבלת ההחלטות". עוד אמר, "פעלנו בכל החזיתות במקביל, אבל ההישג הגדול ביותר היה בעקבות הפניות לבג"צ – באוגוסט 2021 בעקבות עתירה שהגישה ההתאחדות בוטלו תקנות הבידוד אשר הפלו לרעה מחוסנים ומחלימים והענף התחיל לחזור לחיים. בדצמבר הגשנו בג"צ בנושא פתיחת השמיים ומדיניות המדינות האדומות יחד עם חוות הדעת של פרופ' גרוטו שטען שאם האומיקרון בארץ אין דרך למנוע אותו וודאי שסגירת נתב"ג לא תסייע. לבג"צ בדצמבר הייתה מטרה ברורה – לאפשר לאנשים לחזור לעבודה. הצטרפו אלינו גם המלונאים וגם מורי הדרך מתוך כוונה להחזיר את העבודה, כי לכולם היה ברור שמענקים יכולים להחזיר חלק מההוצאות אבל כדי להניע את העסקים צריך לחזור לעבודה". עוד הוסיף ואמר קרני, "באופן מפתיע ואם יורשה לי – חסר בושה – דווקא לשכת מארגני תיירות נכנסת, שלה האינטרס הגדול ביותר להחזרת התיירות לארץ וגם קופה תקציבית שתאפשר מהלך משפטי לא הצטרפה. ניצחנו בבג"צ. התיירות חזרה. אני יכול לציין בסיפוק יחסי כי טיפלנו בבעיות קיומיות בתקופת הקורונה: ריפנדים מול חברות התעופה הזרות, הקלה בקריטריונים של יאטא, תמיכה רבה מצד הביטוח הלאומי ורשות המיסים והישגים רבים נוספים לאורך הדרך. לסיום אני רוצה להודות לוועד התאחדות על רמת שיתוף הפעולה ותודה רבה למנכ"לית ההתאחדות שעשתה ועדיין עושה דברים מדהימים, פשוט אין לי מילים. תודה רבה לאל על שעל אף הקשיים שהתמודדה איתם עמדה בכל ההתחייבויות אלינו. בסיכומו של דבר, אני חושב שאחרי העונה הזו יש מקום לאופטימיות ומאחל שנה טובה לכולם".

"נערכים לכנס השנתי בדצמבר במרוקו"

טלי לאופר, מנכ"לית ההתאחדות, אמרה באירוע, "המשכנו בתרומה לקהילה, התנדבנו במקלטי ויצ"ו לנשים מוכות, ארגנו סלי מזון לניצולי שואה, קיימנו שיתוף פעולה עם ארגון לתת וחילקנו סלי מזון לחברי הענף שביקשו סיוע. שנת 2022 עומדת בסימן המאבק להסדרת מעמד משרדי הנסיעות תחת משרד התיירות, פתחנו קורס להכשרת סוכני נסיעות, קיימנו את הפאנל המרכזי בתערוכת IMTM וכמובן, נערכים לכנס השנתי בדצמבר במרוקו. לקראת 2023 – הסדרת נושא מכירת ביטוח נסיעות ע"י סוכן הנסיעות, חתירה לתיקון חוק הגנת הצרכן, הכשרות וסדנאות לקידום מצוינות במתן שירות, טיפוח מעמד הסוכן, תכנית הדרכה ועוד". במהלך האסיפה נבחרו חברי ועד ההתאחדות לשנתיים הבאות: יוני וקסמן, שלומי חליבנר, רוני נוסבאום ואלי ברגמן להמשיך לקדנציה נוספת. אליהם הצטרפו חברי ועד חדשים שנבחרו לראשונה: גיל בן יצחק (דיזנהאוז) וגיא רווה (אמסלם). באירוע השתתפו, בין היתר: קובי קרני, יו"ר ההתאחדות, איזי מדם, יו"ר חברת הבת של ההתאחדות (ש.ע.ל) אחישי גל (איסתא); יעקב אמסלם (אמסלם טורס); עופר חודורוב וחני סובול, (דיזנהאוז); אייל קשדן (השטיח המעופף); אורי אלפרוביץ (לכיש); יוני וקסמן (אופיר טורס); סער פוקס צוויג ( YPAYMORE) וסגנית יו"ר ההתאחדות); אלי ברגמן (עדי טורס); מיקי אזולאי (איילה טורס); רויטל בן נתן (אופקים); אמנון מלכא (מונה טורס) ורבים נוספים. כמו כן, נכחו ירום ודיש ועמית לוי מאל על, חאליד פאתחי נציג משרד התיירות של מרוקו, קובי זוסמן מנכ"ל יאטא, ואביה מגן מנכ"לית רשת מלונות פתאל. בסיום האירוע החברים שמעו הרצאה של יוסי יהושוע, הפרשן הצבאי של ידיעות אחרונות ו-YNET על מצבה הביטחוני של ישראל והאיומים מאיראן ומסוריה, חשיבות החינוך והתקשורת והאם צה"ל הוא עדיין צבא העם.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעותמבזקיםהתאחדות סוכני הנסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: