אא

קרני נגד לשכת מארגני התיירות הנכנסת: ״חבורה של אינטרסנטים״

כך תוקף קובי קרני, יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות את לשכת מארגני התיירות הנכנסת. "בקורונה אם היינו גוף אחד היינו משיגים יותר. לשכת מארגני התיירות הנכנסת לא הצטרפה לבג"צ שהגשנו לפתיחת השמיים. כאילו זה לא עניינה. אני לא מדבר איתם כיום, מתעסק בענייני ההתאחדות"

קובי קרני, יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות. צילום: חן גלילי קובי קרני, יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות. צילום: חן גלילי
יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות, קובי קרני, זועם, כפי שפורסם באחרונה פספורטניוז, על התנהלות לשכת מארגני תיירות נכנסת והעומדים בראשה, דני אמיר, יו"ר הלשכה ויוסי פתאל, מנכ"ל הלשכה. בריאיון לפספורטניוז קרני מפרט על מה בעצם יוצא קצפו. "התחושה שלי שבלשכת מארגני התיירות התיירות הנכנסת לישראל לא עשו שום דבר מעשי במהלך הקורונה. בדבר הכי חשוב: פתיחת שדה התעופה, הם לא השתתפו בשום בג"צ. אנחנו היינו צריכים לממן אותו לבד, תרומות מן היקב ומן הגורן כי זה עולה ימבה כסף. זאת כאשר אתה מגיש בג"צ שמתייחס לתיירות נכנסת, לגבי הביטולים שלהם, מחלימים, לגבי מחוסנים שלא נותנים להם להיכנס - העבודה של תיירות נכנסת. התאחדות בתי המלון מצטרפת אלינו, מורי הדרך גם מצטרפים והלשכה - אף אחד לא שמע ממנה, אף אחד לא רואה". קרני ממשיך ומגלגל את ההסתכלות שלו על הדברים, "כשהקורונה החלה, פרגנו ליו"ר הלשכה, דני אמיר, שידבר בהפגנה. בכל שיח עם הממשלה, בדקנו את הנתונים של הלשכה כדי לדעת שמייצגים גם את האינטרסים שלהם. בסוף אדון יוסי פתאל, כפי שנאמר לי, עולה באסיפה הכללית שלהם ומספר שמשה גפני (שהיה יו"ר ועדת הכספים) שאל אותו האם מחזור של 400 מיליון שקל גג, זה מספיק כדי לפצות עסקים שנפגעו מהקורונה לפי מחזור המכירות הזה. יוסי סיפר שאני אמרתי לו, 'כן זה מספיק'. שאני אישרתי לו שזה מספיק. זה שיש לי ספק בכל הסיפור הזה, זה לא העניין. אין לכם בושה, לא מתייחסים לזה שיש משרדי נסיעות שנדפקים כתוצאה מזה. אז מה יש לי מהחבר'ה האלה? חבורה של אינטרסנטים, עם ראיה צרה וחסרי בושה". מדוע אגב יש לך ספק מהסיפור הזה? "גפני התקשר אליו? אני מכיר סיפור אחר. אנחנו עבדנו על הפיצוי, הלשכה בכלל לא הייתה בזה. מי שהביא את ההישג זה אנחנו, הם ישבו בשקט כדי לקבל ממשרד התיירות את המענקים. אנחנו יזמנו את הפיצוי, הגדלנו מ-20 מיליון שקל מחזור ל-100 מיליון שקל, ל-400 מיליון שקל ואז הייתה בעיה. כי בוועדת הכספים הגישו ערעור על החלטת משרד האוצר. יום קודם דיברתי עם גפני על בעיית המשרדים מעל 400 מיליון שקל מחזור וועדת הכספים דנה גם על הקצבות מילד שלישי עד עשירי וההקצבות למשרדים עם מחזור מעל 400 מיליון שקל. גפני אמר כן, כן. למחרת ההקצבות לילדים אושרו, מעל 400 מיליון שקל מחזור, לא אישרו. יוסי אומר שהוא אישר? זה לא חשוב, מה שחשוב זו החוצפה שלו. כאילו הוא אומר 'אני, אני בסדר', כאילו הוא השיג".
יוסי פתאל. צילום רמי חכםיוסי פתאל. צילום רמי חכם
תגובתו של יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת התיירות הנכנסת, תובא לכשתתקבל. צילום: רמי חכם יוסי פתאל היה שנים רבות מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, לא אמרת לו משהו? בשנתיים האחרונות אני לא מדבר איתו בכלל. אין שום היגיון לייצוג נפרד של תיירות נכנסת ותיירות יוצאת. הייתה לי בעיה עם משרד התיירות. מבחינתם מארגני תיירות אינטרס אחד, והסוכנים של התיירות היוצאת לא קשורים לכך. מה שפחות משרדים כדי לחלק את העוגה. עם פקידי משרד תיירות לא היה עם מי לדבר. עכשיו פעם ראשונה שנפגשנו עם שר התיירות, יואל רזבוזוב, הוא טען שתיירות יוצאת מיוצגת ע"י משרד כלכלה. הייתה לנו ישיבה איתם, אמרנו הולכים עד הסוף שאנחנו רוצים שמשרד התיירות ייצג גם אותנו, מבחינתו לא היה היגיון אחר. רזבוזוב נתן הצהרה שהנושא ייפתר, שמשרד התיירות יהיה אחראי גם עלינו. יש חוקי תיירות יוצאת, חובת גילוי נאות. תיירות עובדת בשני הכיוונים, אתה ממלא את המטוס. אנחנו מכניסים כסף למדינה כמו תיירות נכנסת, העסקת עובדים, מע"מ. קרני מדגיש כי: ״כל האירועים הללו הם נחלת העבר ומתייחסים לתקופת משבר הקורונה בשנים 2020-2021. לשמחתנו, בשנה האחרונה מצאנו אוזן קשובה ודלת פתוחה גם אצל שר התיירות וגם אצל מנכ״ל משרד התיירות החדש, דני שחר, ואנו מקווים ומאמינים שהנושא תחת ניהולם ייפתר בקרוב״. ממה נובעת מלחמת העולם בין התאחדות סוכני הנסיעות ללשכת מארגני תיירות נכנסת? "אין מלחמת עולם בכלל, מה אני יכול לעשות, לא מתעסק בזה. הצענו להם להקים ארגון משותף עם נשיאות משותפת עם שני אגפים שיתנהלו באופן עצמאי. מצדי תהיו נשיא. מה שרוצים, יש משהו יותר הגיוני מזה? בקורונה אם היינו גוף אחד היינו משיגים יותר. גם כך ההישגים שלנו לא נתפסים, אנחנו הגורם המשמעותי לכל השינויים בשדה תעופה. הגשנו את הבג"צ שמחלימים/ מחוסנים יוכלו להיכנס לארץ. קיבלנו צו על תנאי, יום לפני שהמדינה הייתה צריכה לענות היא ביטלה את הכול. אחרי זה פרופ' איתמר גרוטו, נתן חוות דעת מטעמנו לגבי כל מה שקרה עם האומיקרון. הוא אמר, אם האומיקרון בארץ אין מה לעצור את שדה התעופה. יום לפני תשובה על צו תנאי הם ביטלו. לאף גורם לא הייתה השפעה על ההחלטה כמו הבג"צים שהגשנו לגבי זכויות אזרח. לשכת מארגני תיירות לא הצטרפה, לא התעסקה בכך, כאילו זה לא עניינם בכלל. אני לא מדבר איתם כיום, מתעסק בענייני ההתאחדות". תגובתו של יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת התיירות הנכנסת, תובא לכשתתקבל.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעותמבזקיםלשכת מארגני תיירות נכנסת לישראלהתאחדות סוכני הנסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: