אא

יו"ר ועדת הכלכלה: "למרות העומס, מבקשים מעובדי רש"ת לגלות רגישות והומניות"

ח"כ מיכאל ביטון, יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, אמר את הדברים בדיון שקיימה היום (א') ובו אישרה את התיקונים לתקנות הקורונה העוסקות בהפעלת שדות תעופה ושנועדו להקל על העומסים הגדולים בנתב"ג

תורי ענק בנתב"ג. צילום: מערכת פספורטניוז תורי ענק בנתב"ג. צילום: מערכת פספורטניוז
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ מיכאל ביטון, אישרה היום (א') תיקון נוסף לתקנות הקורונה העוסקות בהגבלות על הפעלת שדות תעופה, טיסות והפלגות נופש. התיקון נועד לייצר אחידות בהוראות באשר לחובות הבדיקה בכניסה לישראל, בין אם מדובר בכניסה דרך מעברים יבשתיים וימיים או דרך נמלי התעופה, שירוכזו בקובץ תקנות אחד בהן דנה ועדת החוקה, חוק ומשפט. עם זאת, ועדת הכלכלה תמשיך לדון בתקנות העוסקות בתנאים להפעלת שדות התעופה והטיסות. במסגרת זאת אישרה הוועדה את בקשת הממשלה לבטל את התקנה המחייבת את מפעיל שדה התעופה להפעיל מנגנון שמונע כניסת אדם לא חיוני לטרמינל הנוסעים.

"נא להציג כרטיס טיסה": התורים הארוכים והמיותרים שנוצרו בכניסה לטרמינל

מי שביקר בחודשים האחרונים בנמל התעופה בן גוריון, בוודאי הבחין וחווה על בשרו את התורים הארוכים שמתחילים מיד עם הכניסה לטרמינל. מדובר בתורים המוודאים שכל מי שנכנס לטרמינל, אכן טס. ללא הסבר של רשות שדות התעופה להצטייד בכרטיס טיסה להצגה בכניסה לטרמינל, נוצרו תורי ענק של נוסעים המחפשים את כרטיסי הטיסה שלהם, ובכך מאריכים, דקות רבות, את הכניסה לטרמינל. כעת, ההחלטה של ועדת הכלכלה של הכנסת תבטל את הבדיקה שגרמה לתורים ארוכים, ותאפשר להפנות את כוח האדם למשימות חיוניות שיקלו על העומסים. נציגת משרד הבריאות, עו"ד טל פלדמן, הסבירה בדיון הוועדה כי הבקשה לביטול התקנה האמורה נובעת מכל שהיא דורשת מרשות שדות התעופה כוח אדם, שנדרש כיום גם בעמדות הבידוק כדי לשפר את מהירות זרימת תנועת הנוסעים. כמו כן נקבע כי התיקונים האמורים יכנסו לתוקף ביום חמישי ויהיו בתוקף עד 18 במאי 2022. היו"ר ביטון, שהתייחס להעברת הסמכויות לוועדת חוקה, אמר כי הדבר נועד לייצר אחידות בטיפול בכל נושא חובת הבדיקות בכניסה לישראל. באשר לפעילות בנתב"ג אמר ח"כ ביטון, "כולנו ראינו ושמענו על העומסים". עוד לדבריו, טוב שהמערכת מתחילה לחזור לפעילות וכי מנהל נתב"ג כבר התייחס למצב ופועל לבצע הקלות וגם ביטול התקנה יסייע בכך.

ביקורת נוקבת על היחס עובדי רש״ת כלפי הציבור והפליטים מאוקראינה

העומס עושה את שלו והלחץ ותורי הענק משפיעים הן על הנוסעים והן על עובדי רשות שדות התעופה. אך בהודעה שפורסמה על ידי דוברות הכנסת מטעם ועדת הכלכלה, עולה רמיזה ליחס של עובדי רש״ת כלפי הנוסעים. יו"ר ועדת הכלכלה אמר כי "רבים נכנסים לארץ, בהם גם פליטים מאוקראינה ועולים חדשים ממדינות נוספות, וכן ישראלים רבים יוצאים לטייל בעולם. את כולם אנחנו מברכים בטיסה נעימה ובטוחה, ומבקשים מעובדי רש"ת, למרות העומס, לגלות רגישות והומניות במיוחד כלפי הפליטים".  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםנתב"גועדת הכלכלה של הכנסת

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: