יחידת מיקוח נפרדת? אוליי זה דווקא יפתור לאל על את המחלוקות עם הטייסים
אחת המחלוקות הגדולות בין חברת התעופה לטייסיה היא דרישתם של האחרונים להיות יחידת מיקוח בנפרד וללא קשר לשאר מגזרי העובדים החברה. אל על וההסתדרות מתנגדים אך לא בטוח בכלל שהם צודקים
צילום: פספורטניוז
אל על נמצאת בסחרור בחודשים האחרונים בשל חוסר הסכמה של הנהלת החברה עם טייסיה. אחד מסעיפי המחלוקת העיקריים הוא יחידת המיקוח אותה דורשים טייסי אל על. הטייסים דורשים להפריד אותם משאר עובדי החברה, הם אינם רוצים להיות חלק בהסכמי העבודה הרלוונטיים לשאר אלפי העובדים. אולם, אל על וההסתדרות מתנגדות באופן נחרץ לדרישה זו של הטייסים. ישנן חברות תעופה נוספות בעולם כמו גם בחברת בישראייר, המעסיקות טייסים להם יש יחידת מיקוח נפרדת משאר העובדים. בישראייר יש שקט תעשייתי כי הטייסים והנהלת החברה מרוצים מההסכמים שאינם מפריעים ליתר עובדי החברה. לאור העובדה ששכר הטייסים גבוה משל שאר עובדי החברה, נראה שיש בכך היגיון. כך למשל בזמן קיצוץ, העלאת שכר או כל שינוי בתנאי השכר, קיים הבדל בתנאים בין המגזרים השונים. כך למשל, אם יקוצצו כ-4% משכרם של כלל העובדים, מדובר במהלך מאוד משמעותי, לטייסים פחות. אותו דבר בתוספות שכר השונות. מכאן, שייתכן שהגיע הזמן לשנות את האסטרטגיה שהייתה נכונה עד עתה ולשקול חישוב מסלול מחדש בהתאם. באל על קיימת הערכה גדולה למאמצי ההסתדרות, אך זו איננה יכולה לנהל או לקבוע את התנאים עבור חברת התעופה שחייבת לפעול בהיגיון ולעשות מה שטוב לכל הצדדים. רצוי שבאל על ינסו לחשוב מחוץ לקופסא ולהבין שיחידת מיקוח לאו דווקא תפגע בחברה, אולי דווקא ההיפך הוא הנכון.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}