ישראייר: המעבר לרמון ותקן IFRS העבירו את החברה להפסד
החברה רשמה הכנסה של כ-119 מיליון דולר ברבעון השני לעומת כ-117 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, הרווח הגולמי זינק ב-56% והיה כ-9.4 מיליון דולר. ההפסד בחצי השנה הראשונה זהה: כ-6.7 מיליון דולר. סירקיס: "במחצית השנייה של השנה נסגור פערים אלו"
צילום: 123rf
חברת אי.די. בי. תיירות פרסמה ברגע האחרון (שבת בערב), את תוצאותיה ברבעון השני של השנה וכתוצאה מכך נחשפו דוחות ישראייר. המעבר לשדה התעופה רמון ואימוץ תקן החשבונאות החדש IFRS הביאו את חברת ישראייר להפסד של כ-2 מיליון דולר ברבעון השני של השנה, לעומת הפסד של כ-2.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. אשתקד נרשמו לחברה הוצאות בגובה של כ-1 מיליון דולר בגין קליטת המטוסים ואילו ברבעון השני נרשמו לה הוצאות מימון בסך של כ-1.7 מיליון דולר לעומת רווח של 0.5 מיליון דולר. את הרבעון השני סיימה החברה ברמת הכנסות של כ-119 מיליון דולר, די דומה לזו של הרבעון המקביל אשתקד בו רשמה החברה הכנסה של כ-117 מיליון דולר. עיתוי חג הפסח והשפעתו החיובית ברמת ההכנסות נוטרל בשל העובדה שהחברה נאלצה להתמודד עם ביטול חכירת מטוס מדגם 737 max. הרווח הגולמי קפץ בכ-56% והגיע לכ-9.4 מיליון דולר לעומת כ-6 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. תרומת ה- EBITDA הסתכמה בכ- 5.2 מיליון דולר, אל מול תרומה אפסית של כ-0.1 מיליון דולר ברבעון המקביל. בשורה התחתונה כאמור החברה רשמה הפסד של כ-2 מיליון דולר בהשוואה להפסד של כ -2.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. מקורם של כ-75% מההפסד הינו בהוצאות הפעלה גבוהות, השקעות חד פעמיות בציוד, ירידה בשיעורי התפוסה ובמחיר הממוצע שנבעו מהעתקת הפעילות בשדה התעופה באילת ממרכז העיר, לשדה התעופה ברמון. השיפור המהותי ברווחיות הגולמית הושג הודות לשורה של צעדים ובהם, שיפור רשת המוצרים של החברה ביעדים עתירי ביקוש כגון סוצ'י, באטומי, פאפוס וטירנה וגם היישום המלא של מודל הגבייה מראש בגין כבודה, הושבה ומזון בטיסה, הפחתת עמלות הפצה, והשקעה בטכנולוגיה וצמצום במצבת כוח האדם. בחצי השנה הראשונה של 2019 רשמה ישראייר הפסד של כ-6.7 מיליון דולר דומה לחצי השנה הראשונה של 2018 בו רשמה החברה הפסד של כ-6.9 מיליון דולר. החברה רשמה הכנסה של כ-200 מיליון דולר לעומת כ-204 מיליון דולר אשתקד. הרווח הגולמי הסתכם בכ-14.2 מיליון דולר לעומת כ-12.7 מיליון דולר בחצי השנה הראשונה של 2018 . תרומת ה-EBITDA הסתכמה בכ-6.8 מיליון דולר לעומת כ-0.3 מיליון דולר אשתקד. ישראיר מעריכה כי הפגיעה בשורת הרווח כתוצאה מהפגיעה במוצר הפנים ארצי תבוא לידי ביטוי אף ברבעונים הבאים שיושפעו מסגירת שדה דב. אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר מסר בתגובה כי:" החברה התמודדה ברבעון עם שורה של אתגרים משמעותיים בתחומי התפעול והמסחר כשהמשמעותי בהם הינו הפגיעה במוצר הפנים ארצי. ישראייר נערכה באמצעות שורה של צעדים שנועדו לפצות בשורת הרווח התפעולי ובשורת הרווח הנקי על פגיעה זאת". עוד הוסיף סירקיס כי :"השיפור ברבעון מסמן כיוון נכון ואופטימי. אנו מאמינים כי במחצית השנייה של השנה נסגור פערים אלו". צילום: 123rf
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}