אא

ישראייר: המשקיע הקנדי נדרש להציג עד מחר ערבויות או כסף מזומן לרכישת החברה

לבנק ההשקעות  הקנדי Waviah capital של הישראלי, שלמה עובדיה שהעביר הצעה לרכישת החברה תמורת כ-170 מיליון שקל  עם חברת "אמרוק אוויאיישן" האוסטרלית,  יש עד מחר להציג ערבויות כספיות או כסף במזומן לנאמן של אי.די.בי פיתוח, עו"ד אופיר נאור

צילום: עידו וכטל צילום: עידו וכטל

הדרמה מאחוריעסקת הרכישה של ישראייר נמשכת רגע לפני ההכרעה הסופית.

המשקיע הקנדי שהגיש הצעה ביום חמישי האחרון, יצטרך להציג ערבויות או כסף במזומן לרכישת ישראייר עד מחר (יום שני).

כזכור, לאחר שבנק ההשקעות הקנדי Waviah capital, הציע לשלם כ-170 מיליון שקל עבור חברת התעופה, כעת נדרשת החברה להציג את את רצינות כוונותיה.

עד כה אנשי החברה טרם שוחחו עם מנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס ובשוק ההון יופתעו אם עד מחר החברה תעמוד בכל דרישות הנאמן.

הערבות הנדרשת צריכה להיות של בנק ישראלי, כאשר לפסורטניוז ידוע כי נכון לעכשיו לבעלי האג"ח אין כוונה להצביע מחר (שני) על ההצעה הקנדית - אוסטרלית אם המגשים לא יעמדו בתנאים שהוצבו להם.

 בעלי האג"ח יצביעו מחר, ויצטרכו לבחור מבין ההצעות שהונחו בפניהם של רמי לוי באמצעות בי.ג'י.אי, מוטי בן משה באמצעות דור אלון אנרגיה, כנפיים של תמי בורוביץ', וחברת שלדות בע"מ ואמנון סלע וקרן פורטיסימו.

חשוב לציין כי, גם אם יצביעו בעלי האג"ח על אחד המועמדים, ועו"ד נאור נאמן החברה, יציג לבית המשפט כי בחר ברמי לוי כרוכש, עסקת הרכישה לא תוכרע סופית עדיין.  בדיון הקובע בבית המשפט, עדיין יוכל אחד מהמועמדים, לשפר פעם נוספת את הצעתו לרכישת החברה ולזכות בה בדקה ה-90.

כך למשל, למרות שנראה כי בעלי האג"ח ומוטי בן משה, אינם משדרים על אותו גל, יכול האחרון להציג בבית המשפט הצעה משופרת ולזכות בחברה.

 כזכור, עו"ד נאור  העביר היום ביום שישי לעו"ד יורם ראבד, המייצג את את שלמה עובדיה, תשובה על הפנייה בה ציין בין השאר כי: "הצעה זו הועברה לא רק לאחר המועד האחרון, שהיה קבוע  בהזמנה להציע הצעות, אלא אף לאחר הגשתה של בקשה לאישור הצעתה של מציעה אחרת (רמי לוי, ג.ל.) לבית המשפט המחוזי בתל אביב".

עוד הוסיף עו"ד נאור כי: "מובן מאליו כי עצירת הליך המימוש עלולה לגרום לנזק כבד ביותר, הן לנושי החברה והן לישראייר עצמה, וסיכונים אלה מחייבים את קבלתה של הערבות בדחיפות כמו גן נתונים נוספים, על מנת שניתן   יהיה לבחון את ההצעה ולשקול את האפשרויות השונות בעניינה.  המציעות מתבקשות להעביר ללא דיחוי לידי הח"מ ערבות בנקאית להבטחת  הצעתן. על הערבות להיות ערבות של בנק ישראלי. המציעות מתבקשות להעביר לאלתר פרטים מהותיים, אשר לא הופיעו בהצעתן , ובכלל כך: התכנות רגולטורית, לרבות האישורים הרגולטוריים הנדרשים , בארץ ו/או בחו"ל, לצורך קיום הצעתן וכן מזכר משפטי ביחס להיתכנות הרגולטורית  של אפשרות הרכישה על ידי המציעות, בשים לב להיותן תאגידים זרים."

כאמור, על עו"ד ראבד להציג עד מחר איתנות פיננסית של הלקוח שלו.  אישור רו"ח, שככל הניתן יהיה  מתוך 5 פירמות רואי החשבון  הגדולות בישראל, בעניין ההון העצמי, היקף הנכסים הנזילים של המציעות ויכולתן של המציעות  לעמוד בהתחייבויותיהן בהתאם להצעתן".

עוד דורש עו"ד נאור : "נתונים פיננסים של המציעות- לרבות,  אך לא רק, דוחות כספיים אחרונים של כל אחת ואחת  מהמציעות".

בשוק ההון יופתעו אם עד מחר יציגו החברות האוסטרלית והקנדית את הדרישות של בעלי האג"ח ועו"ד נאור כולל ערבות או כסף מזומן. גורמים בשוק ההון הביעו תמיהה כיצד איש עסקים שמתכוון להשקיע בחברת תעופה בסכום של כ-170 מיליון שקל לא שוחח עדיין עם המנכ"ל שלה, אורי סירקיס.

צילום: 123rf

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםישראייר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: