ישראייר: הפסד של 1.6 מיליון דולר ברבעון הראשון
זאת לעומת הפסד של 1.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, מחזור המכירות זינק בכ-36% לסך של 71 מיליון דולר
Shutterstock
חברת ישראייר סיימה את הרבעון הראשון של 2017 עם הפסד של 1.6 מיליון דולר לעומת הפסד של 1.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. החברה השיגה קיטון בהפסד הרבעוני למרות הגידול החד במחירי הדלק וכן הקדמת פעילות שיווק והוצאות תפעול לפתיחת יעדים חדשים. מחזור המכירות של הקבוצה, בראשות המנכ"ל אורי סירקיס, ברבעון הראשון הסתכם ב-71 מיליון דולר לעומת 52 מיליון דולר אשתקד, גידול מרשים של 36%, שיא כל הזמנים. לפי דוחות נתב"ג ישראייר הטיסה ברבעון הראשון כ-77 אלף נוסעים לעומת כ-32 אלף ברבעון המקביל ב-2016, זינוק של 140% . בנוסף לכך, ישראייר גם הטיסה עוד כ-24 אלף נוסעים שרכשו מוצרי תיירות הטיסות שתופעלו בקוד הפעלה זר. תרומת ה-EBITDA של הקבוצה נשחקה ברבעון ב-0.7 מיליון דולר על רקע החלטה אסטרטגית לפתוח לראשונה יעדים חדשים ברבעון הראשון של השנה ולא לקראת עונת הקיץ. ישראייר החלה לטוס ברבעון זה ללרנקה, בלגרד וסופיה. מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס: "החלטה מהותית שקבלנו ברבעון זה הינה לנצל את החולשה של היורו לצורך רכישה מאסיבית של שירותי קרקע ביעדים חדשים שיתופעלו לאורך השנה. לראשונה, העזנו להקדים ולהפעיל יעדים חדשים ברבעון הראשון. החלטה זו לטוס לצפון קפריסין, בלגרד וסופיה הגדילה את היקף הלינות שמכרנו מכ-125 אלף ל-200 אלף לינות ברבעון. השקעה זאת פוגעת בטווח הקצר בשורת תרומת ה-EBITDA והרווח הנקי, אך צפויה להחזיר עצמה ברבעון הני והשלישי השנה". גיל סתיו, סמנכ"ל השיווק והמכירות מוסיף כי: "ההחלטה שלנו להקדמת השיווק והמכירות ברבעון הראשון נושאת פירות ושיפרה את תזרים המזומנים של החברה. פתיחת המוקד החדש בשדרות והרחבת המוקד באילת אפשרו היערכות טובה יותר לקליטת הביקושים המוקדמים אשר ייצרנו בפעילות שיווקית. גם אתר המובייל המהפכני שהשקנו מניב פירות ובקרוב יושק אתר דסקטופ מהפכני לא פחות".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}