אא

ישראייר: הפסד של כ-10 מיליון דולר ברבעון השני

מחזור המכירות ירד בכ-80%, וההפסד מתחילת השנה עומד על כ-50 מיליון דולר, שרובו מיוחס למחיקת שווי המטוסים שבבעלות החברה. סירקיס: "ישראייר נותרה החברה הישראלית היחידה ועובדה זו תאפשר לה לקטוף את הפירות ברבעון השלישי של השנה".

צילום: עידו וכטל צילום: עידו וכטל
ישראייר מסכמת את הרבעון השני של השנה בצל הקורונה. מחזור המכירות של הקבוצה ברבעון השני של 2020 הסתכם בכ-20 מיליון דולר לעומת 119 מיליון דולר אשתקד. ירידה דרמטית של מעל 80 אחוזים. ההפסד הגולמי ברבעון הסתכם בכ-2.3 מיליון דולר למול רווח של 9.4 מיליון דולר אשתקד, שחיקה של כ-11.7 מיליון דולר, המיוחסת כולה למשבר הקורונה. תרומת ה- Ebitda, הרווח התזרימי בניכוי פחת וריבית, הייתה שלילית והסתכמה בכ-2.1 מיליון דולר, בהשוואה לתרומה חיובית של 5.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד הנקי ברבעון עמד על כ-10 מיליון דולר לעומת הפסד של כ-2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, הרעה של 8 מיליון דולר. החוב הפיננסי נטו של החברה הסתכם בכ-30 מיליון דולר ומשקף עלייה של 7 מיליון דולר בלבד ביחס לרבעון הקודם. במהלך הרבעון התקבלה הסכמת בנק לאומי להתאמת אמות המידה הפיננסיות בקשר להלוואת המטוסים עד לרבעון השני של 2021. החברה קיבלה אישור להלוואה בסך של כ-140 מיליון שקלים, בערבות מדינה של 75 אחוזים. מתחילת השנה מחזור המכירות של הקבוצה הסתכם בכ-95 מיליון דולר לעומת 200 מיליון דולר אשתקד. ההפסד הגולמי הסתכם בכ-3.8 מיליון דולר מול רווח של כ 14.2 מיליון דולר אשתקד - שחיקה של כ-18 מיליון דולר המיוחסת כולה למשבר הקורונה. ה- Ebitda השלילית הסתכמה בכ-7.7 מיליון דולר לעומת תרומה חיובית של 6.8 מיליון דולר אשתקד. ההפסד הנקי במחצית הראשונה של השנה עמד כ-50 מיליון דולר לעומת הפסד של כ-7 מיליון דולר אשתקד. רובו של ההפסד מיוחס למחיקת שווי המטוסים שבבעלות החברה. ישראיר לא השביתה את פעילותה במהלך משבר הקורונה. החברה הטיסה למעלה מ-100 אלף נוסעים מאז פרוץ המשבר. ישראיר סייעה בהבאתם של כ-1000 עולים חדשים, ביצעה למעלה מ-150 טיסות מטען לאירופה ולמזרח הרחוק, ושימרה את הקו האווירי בין אילת למרכז. לדברי אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר: "נחישותם של עובדי החברה אפשרה לנו לבצע במהלך הרבעון השני למעלה מ-400 סבבי טיסה, מתוכם כ- 100 טיסות מטען ו- 100 טיסות לחילוץ נוסעים בינלאומיות, פעילות זו תרמה תזרימית כ-2 מיליון דולר, אפשרה את העסקתם של כמחצית מעובדי החברה ושמרה על כשירותה המבצעית של ישראייר. ישראייר נותרה החברה הישראלית היחידה הפעילה בנתב"ג, ועובדה זאת תאפשר לה לקטוף את פירות ההתמדה ברבעון השלישי של השנה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאורי סירקיסישראייר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: