אא

ישראייר מפטרת 5% מעובדיה ונוקטת בצעדי חירום

בצל הקורונה: ישראייר: מפטרת 5% מכוח האדם בחברה ותחייב את עובדיה לצאת לחופשה בת 7 ימים עד סוף חודש אפריל. החברה דוחה השקת קווי טיסה חדשים לסלובניה, פלמה דה מיורקה וארמניה לצד העמקת הפעילות בקפריסין ואילת. עוד על הצעדים והמכתב הדרמטי של מנכ"ל החברה לעובדים בכתבה

צילום: 123rf צילום: 123rf
לנוכח משבר נגיף הקורונה שלא עוצר, בחברת ישראייר נוקטים בצעדים דרמטיים. מנכ"ל החברה, אורי סירקיס, שלח מכתב מיוחד לעובדי החברה בו הוא ציין את הצעדים בהם החברה תנקוט באופן מידי. סירקיס כתב בין השאר לעובדים כי זהו :" משבר שעוצמתו והשפעתו, לפי שעה דומים לפגיעה בחברה בשנת 2014 במבצע צוק איתן". עוד מציין במכתב מנכ"ל ישראייר לעובדים כי :"אמר פעם אלי הורביץ', מנכ"ל המיתולוגי של טבע, כי באותה מידה בה אנו מופתעים מהכניסה למשבר נופתע ממהירות היציאה ממנו".  בישראייר החליטו על פיטורי של עד 5% בכוח האדם, לצד עצירת גיוסי כ"א נוסף שאיננו הכרחי לפי שעה, חיוב כל אחד מהעובדים על יציאה ל-7 ימי חופשה עד לסוף חודש אפריל 2020 . לצד זה בחברה יעמיקו את הפעילות בקפריסין ואילת, הגברת הפעילות הטיסתית מחיפה בה יש לחברה יתרון. כמו כן בישראייר החליטו על דחיית השקת היעדים החדשים בסקופיה, סלובניה, פלמה דה מיורקה וארמניה. כמו כן החליט סירקיס על הקדמת תשלומים עתידיים בהיקף של כ-15 מיליון שקל כנגד שיפוץ המנועים שהחברה ביצעה, זאת במטרה להוריד עוד יותר את החוב החיצוני של החברה. מעבר לטיסות בתפקיד על בסיס סטנדביי, במידת האפשר, זאת בהתבסס על הנחת עבודה כי שיעורי התפוסה יהיו נמוכים עד מרץ 2020.  השקת תפריט חדשני של מכירת מזון בטיסה שיגדיל אף הוא את הרווחיות הגולמית של החברה. מצ"ב המכתב של מנכ"ל ישראייר כפי שהגיע היום לפספורטניוז:    ענף התעופה במשבר כתוצאה מהחשש של התפשטות נגיף הקורונה. ישראיר במשבר. אמר פעם אלי הורוביץ, המנכ"ל המיתולוגי של טבע, כי באותה מידה בה אנו מופתעים מהכניסה למשבר נופתע ממהירות היציאה ממנו. משבר לא פותרים. משבר מנהלים. לפי שעה אנו פועלים ומנהלים את משבר הקורונה תחת 10 הנחות עבודה: המשבר יימשך עד לסוף חודש מרץ.
  • עוצמתו תפחת בהדרגה.
  • עיקר הנזק יהיה בחודש פברואר ואילו חודש מרץ יינזק באופן פחות משמעותי.
  • סיוע ממשלתי יינתן אם בכלל באופן מינורי והשפעתו תורגש בחודש מאי השנה.
  • הפעילות המתוכננת שלנו לפסח תפגע באופן נסבל.
  • החברות הבנות שלנו בתחום התיירות ירשמו פגיעה מינורית ברווחיות.
  • תוצאות הרבעון הראשון יהיו קשות. נרשום הפסד כבד שישפיע על רווחיות 2020 כולה.
  • מצוקה תזרימית תורגש עד לסוף חודש מאי.
  • הקיץ לא יושפע מהמשבר הנוכחי.
  • כל הפעולות שננקוט חייבות לתרום לשיפור התזרים ולא לבוא על חשבון פוטנציאל הצמיחה שיגיע אחריו.
מול הנחות עבודה אלו, הנהלת החברה עובדת בשיתוף ועוקבת מקרוב אחר ההתפתחויות בשוק העולמי והשוק המקומי, במטרה לוודא שאין שינוי או צורך בהתאמות בהנחות העבודה שמניתי לעיל, ובפעולות הנגזרות מהן, שאפרט בהמשך. בשל המצב: ישראייר תגדיל פעילות לקפריסין. צילום:123rf   אנו פועלים לפי שעה באמצעות פעולות מתונות יחסית, הודות ל-8 מהלכים שביצענו ברבעון האחרון של 2019:
  1. הקטנת מצבת העובדים ב-15 אחוזים, מ -556 עובדים ל- 473. הקטנה בכל מגזרי הפעילות בחברה.
  2. ביצוע מבצע רחב היקף של מכירות לתוך 2020. מבצע אותו ביצענו בפעם הראשונה וכלל תמריצים ופעולות שיווק בעבור הזמנות לתוך קיץ 2020.
  3. צבר ההזמנות שלנו לתוך 2020 עומד כיום, הודות למבצע זה על 55 מיליון דולר בהשוואה לצבר הזמנות של 35 מיליון באותו היום בשנה שעברה. שיפור של כ 20 מיליון דולר. שיפור דרמטי שבלעדיו היינו במצב מאתגר מאד היום.
  4. הקטנת החוב הבנקאי החיצוני ל 70מיליון ש"ח, וכנגזר מכך הקטנת הצורך בפירעון רחב היקף של הלוואות.
  5. שמירה על יתרות המזומנים בתוך החברה ואי חלוקת דיבידנדים.
  6. שמירה על קופה לימי סגריר שבה אגרנו 10 מיליון דולר.
  7. השקת סדרה של מוצרים נלווים המשפרים את הרווחיות הגולמית ואת תזרים המזומנים ובהם מכירת כבודה, הושבה, מזון בטיסה ועוד.
  8. שיפור עלויות התפעול של המוצר הפנים ארצי באמצעות קיצור נתיבי הטיסה, הסרת מכשולים המאפשרים הטסת יותר נוסעים ושיפור בעמדות החניה של המטוסים בנתב"ג וקרבתם לטרמינל.
על ביצוע פעולות אלו החליטה החברה ביום 6 לאוקטובר 2019, על רקע קרקוע מטוס ה-737 מקס, סגירת שדה דב והחשש כי אירוע עתידי בלתי צפוי עלול לגרום לנזק בלתי הפיך. אירוע כזה לצערנו הגיע. משבר שעוצמתו והשפעתו, לפי שעה דומים לפגיעה בחברה בשנת 2014 במבצע צוק איתן. כחלק מניהול המשבר ותזרים המזומנים, הנגזר ממנו, החליטה הנהלת החברה בשבוע שעבר על יישום שורה ארוכה של צעדים נוספים:
  1. קיצוץ נוסף של עד 5 אחוזים בכ"א, בצד עצירת גיוסי כ"א נוסף שאיננו הכרחי לפי שעה.
  2. חיוב כל אחד מהעובדים על יציאה ל 7 ימי חופשה עד לסוף חודש אפריל 2020.
  3. ביצוע מו"מ עם ספקי שירותים ובתי מלון ביעדי ישראייר במטרה לסייע להורדת המחירים לצרכן הסופי ולהגדלת כושר התחרות שלנו.
  4. העמקת הפעילות בקפריסין ובאילת והגברת הפעילות הטיסתית בה יש לנו יתרון יחסי מחיפה, מתוך הכרה שיעדים פנים ארציים וטיסות מחיפה, נתפסים בעיני הלקוחות, כפחות חשופים לנגיף לפי שעה.
  5. דחיית השקת היעדים חדשים בסקופיה, סלובניה, פלמה וארמניה במטרה להגדיל את טווחי הזמן לרישום המוקדם.
  6. ביצוע מבצעי שיווק המבוססים מחיר במטרה להגדיל את כמות הטסים בחודשים פברואר ומרץ והגדלת כמות הנרשמים לאפריל.
  7. הסרת חסמים באמצעות ביטול ודחיית דמי ביטול והוזלה של ביטוחים רפואיים.
  8. הקדמת תשלומים עתידיים, בהיקף של כ 15 מיליון שח, כנגד שיפוץ המנועים שביצענו, במטרה להוריד עוד יותר את החוב החיצוני שלנו.
  9. מעבר לטיסות בתפקיד על בסיס  סטנדביי, במידת האפשר, וזאת בהתבסס על הנחת עבודה כי שיעורי התפוסה יהיו נמוכים עד מרץ 2020.
  10. ביצוע הליכי גבייה מאומצים ומדידים, של שוברים וטיסות מיוחדות במטרה לחזק את תזרים המזומנים.
  11. האצת השקה של מוצרים נלווים נוספים עבורם יצרנו תשתית טכנולוגית, שיגדילו את הרווחיות הגולמית ובהם ביטוח נסיעות, ביטוח ביטולים, 2 מזוודות בהנחה ועוד.
  12. השקת תפריט חדשני של מכירת מזון בטיסה שיגדיל אף הוא הרווחיות הגולמית שלנו.
  13. רכישת מסכות ומגבונים עתירי אלכוהול אותם נעלה למטוסים לשימוש במקרי חירום בהם תיווצר בהלה בקרב הנוסעים בשל נוסע שחש לא טוב או משתעל בכבדות.
לצד פעולות אלו, כל משבר הוא גם הזדמנות, ואנו פועלים במרץ במגוון מישורים:
  1. הגדלת נתח השוק שלנו בנתב"ג.
  2. ניצול הירידה הנוכחית של מחירי הדלקים בעולם. בשיאו של המשבר בשוק האנרגיה ביום חמישי לחודש פברואר רכשנו אופציה לכיסוי צריכת הדלק שלנו בחודשים יולי אוגוסט ספטמבר השנה במחירי שפל נוחים.
  3. ניצול הירידה בשער היורו וקיבועו מול הדולר לתוך שנת 2020.
  4. בחינת המרת ההלוואה הדולרית שלנו כנגד המטוסים להלוואה שקלית, כולה או חלקה, במטרה לנצל את השפל בשער החליפין של הדולר מול השקל והריבית הנמוכה הנגזרת מהצפייה למיתון.
  5. המשך תהליך הרכישה של חברות המחזקות את המוצר הקרקעי והתיירותי שלנו. אורי סירקיס
חשוב לי להדגיש בפניכם כי לפי שעה, לא עצרנו או פגענו, בתכניות ההתחדשות שלנו בתחומי התשתיות, מחסן התחזוקה, ומערכות המידע בשיווק במכירות ובמערך התחזוקה. צוות יקר. ימים קשים עוברים עלינו. הירידה במכירות המוקד הישיר מעיקה עלינו ברמה התזרימית והמוראלית. לכל אחת ואחד מאיתנו השפעה ישירה על רמת ההוצאות ותזרים המזומנים. קיצור נתיב טיסה, הקטנת עלויות חכירה, ריסון הוצאות רכש מלונות הם צו השעה ולכולנו השפעה ישירה ומהירה עליהם. אנו יחסית חסונים. אנו יחסית ערוכים. אנו מאד נחושים. אנו מאד אופטימיים. אנו מכווני מטרה. מאז מרץ שנה שעברה, לצד תחרות חריפה במישור העסקי חווינו קרקוע של מטוס המקס, סגירת שדה התעופה באילת, סגירת שדה דב, וכעת הקורונה. נעבור גם אותה! בתקווה לימים טובים לנו ולתעשייה.  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםישראייר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: