כל הדרך להנפקה: רווח של כ-1.8 מיליון דולר לישראייר ברבעון הראשון של השנה
רבעון מרשים לחברה בהובלתו של המנכ"ל אורי סירקיס שרשמה ברבעון הראשון רווח גולמי של כ-4.7 מיליון דולר. ההכנסות הסתכמו בסך של 56.464 מיליון דולר והחברה מציגה שיפור בכל הפרמטרים
בדרך להנפקה בבורסת ת"א המתוכננת בסוף החודש, ישראייר בראשות המנכ"ל, אורי סירקיס, מציגה רבעון ראשון מצויין עם שיפור בכל הפרמטרים.
החברה סיימה עם רווח של כ-1.8 מיליון דולר לעומת הפסד של כ-4.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, והפסד של כ-4.7 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2019. מחזור ההכנסות הסתכם בסך של 56.464 מיליון דולר לעומת כ-127.485 מיליון דולר בכל 2021. מחזור ההכנסות גדול בכ-45 מיליון דולר מהרבעון המקביל אשתקד ובכ-10 מיליון דולר מהרבעון הראשון של 2019. ההכנסות ממוצרים נלווים, בהן הושבה, כבודה ועוד זינקו בכ-7% מסך ההכנסות של החברה בהשוואה לכ-3% ב-2019.
ישראייר רשמה רווח גולמי של 4.7 מיליון דולר, לעומת הפסד גולמי של כ-3.4 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2021 ורווח גולמי של 1.6 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2019. תרומת ה-EBITDA הסתכמה בכ-2 מיליון דולר, בהשוואה לתרומה שלילית של 2.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד ותרומה של 900 אלף דולר ב-2019.
למרות שהחברה לקחה הלוואות בערבות המדינה בסך של כ-170 מיליון שקל, הוצאות המימון , הוצאות המימון של החברה הסתכמו במיליון דולר בלבד, וזאת בהשוואה ל-900 אלף דולר ב-2019. במהלך הרבעון רשמה ישראייר גידול בשעות מטוסי האיירבוס לסך של 2,100 שעות, לעומת 1,141 שעות ברבעון המקביל אשתקד, ו-1,366 שעות ברבעון הראשון של 2019.
בסוף הרבעון הראשון העסיקה ישראייר 327 עובדים , בעלות שכר של כ-18 מיליון שקל, לעומת 490 עובדים ברבעון הראשון של 2019 בעלות שכר של 27 מיליון שקל. הקיטון החד בהוצאות השכר נבעה מהקטנה משמעותית של מצבת כוח האדם ולקיצוץ שכר אותו מיישמת ההנהלה והטייסים. השיפור בתוצאות הביא לכך כי החוב הפיננסי נטו, בסוף הרבעון הראשון הגיע לכ-61 מיליון דולר בהשוואה לכ-75 מיליון דולר, חוב פיננסי, בשיא משבר הקורונה. בנוסף לירידה בחוב הפיננסי, פרעה החברה, בסוף הרבעון הראשון, חובות של כ-6 מיליון דולר, לספקי מנועים ומחכירי מטוסים. נתח השוק של החברה עמד בטיסות בינלאומיות בנתב"ג על 4% זאת בהשוואה לכ-1.8% נתח השוק של החברה ברבעון המקביל ב-2019. בשוק הפנים ארצי עמד נתח השוק של החברה עמד על 39% לעומת 27% ברבעון הראשון של 2019.