אא

כלכלני מידרוג: קיימת חשיפה בינונית-גבוהה לסיכון החברתי ברש"ת

מנמקים זאת ממשקים שונים הרלוונטיים לנושאי איכות הסביבה, המאופיינים בריבוי חוקים והנחיות. אך לאור "מערך הסכמים בין הרשות למדינה, כמו גם שיתוף הפעולה בין השתיים, מעניקים רמת ודאות גבוהה לכושר פירעון החוב של הרשות".

צילום: באדיבות רשות שדות התעופה צילום: באדיבות רשות שדות התעופה
כלכלני מידרוג שניתחו את מצבה של רשות שדות התעופה מבחינת כושר הפירעון של הרשות להחזרת חובות מביעים אופטימיות גדולה מבחינת היכולת. הם מנמקים זאת: "נוכח מעמד הרשות כזרוע ביצועית ליישום מדיניות הממשלה, וכן בשל מעורבותה הגבוהה של הממשלה בקבלת ההחלטות ברשות בנושאי אסטרטגיה, תקציב, פיתוח, מימון וכיו"ב, לצד חיוניותם של נמלי התעופה בישראל בכלל, ונמל התעופה בן גוריון בפרט, לתפקודו התקין של המשק, אנו מעריכים כי הסבירות לתמיכת המדינה ברשות בעת הצורך הינה גבוה מאוד, וכן כי הסבירות להעדפת הממשלה לפרוע את חובותיה על פני חובות הרשות הינה נמוכה". עוד מציינים הכלכלנים של מידרוג: "עם זאת, יש לציין כי במידה ותחול הרעה באיתנותה הכלכלית של מדינת ישראל, תגדל הסבירות שהממשלה תעדיף לפרוע את התחייבויות המדינה על פני התחייבויות הרשות. נציין כי לא קיימת מחויבות חוקית לתמיכת המדינה ברשות, אולם להערכתנו, מערך ההסכמים בין הרשות למדינה, כמו גם היסטוריית היחסים ושיתוף הפעולה בין השתיים, מעניקים רמת ודאות גבוהה לכושר פירעון החוב של הרשות".

יחד עם זאת הכלכלנים במידרוג מוסיפים: "אנו מעריכים כי הסיכון הסביבתי אשר אליו חשופה רשות שדות התעופה הינו בינוני ונובע בעיקר מממשקים שונים הרלוונטיים לנושאי איכות הסביבה, המאופיינים בריבוי חוקים והנחיות. זאת לצד חשיפה להתנגדות קהילתית להרחבת פעילות שדות התעופה בשל רעשים ו/או זיהום. להערכתנו, קיימת חשיפה בינונית-גבוהה לסיכון החברתי ברשות. זאת, בין היתר, בשל התפרצות משבר הקורונה אשר הובילה להגבלות תנועה משמעותית, הכוללת עליה בהיקפי הנסועה וביטול מגבלות תנועה שונות תוך הסרת מגבלות רגולטוריות רבות. מגמה זו ממתנת במידה ניכרת את היקף החשיפה ואנו צופים כי היא תלך ותפתח בשנים הקרובות". הכנסות הרשות בחצי השנה הראשונה של 2022 הסתכמו בכ-1.36 מיליארד שקל עם כ-7.3 מיליון נוסעים לעומת כ-1.4 מיליון נוסעים והכנסות של כ-372 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בחציון הראשון של שנת 2022 הציגה הרשות רווח תפעולי של כ-76 מיליון שקל לעומת הפסד תפעולי של כ-657 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2021. על פי התחזית העדכנית, כמות הנוסעים הבינלאומית בנתב"ג צפויה לעמוד על כ-18 מיליון איש בסוף שנת 2022 ולגדול לכ-24 מיליון נוסעים, עד לשנת 2024. במקביל, מגמת התאוששות דומה צפויה גם בהכנסות הרשות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםרש"ת

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: