כמעט התנגשות בין מטוס ארקיע למטוס קל
ערנותו של טייס המטוס הקל שזיהה את מטוס ארקיע מנעה אסון כבד. חיל האוויר שחייליו מאיישים את מגדל הפיקוח: "העדר השגחה צמודה רגעית של המדריכה לפקחית הטיסה שהייתה חניכה ובקשר עם המטוסים הם הגורם העיקרי לאי זיהוי הטעות קודם לכן"
Shutterstock
חוקר התאונות הראשי במשרד התחבורה, עו"ד יצחק רז, פרסם דו"ח שחשף שאסון כבד נמנע לאחר שברגע האחרון נמנעה התנגשות בין מטוס ארקיע מסוג אמבראייר לבין מטוס קל מסוג צסנה בגלל חוסר ערנות של מגדל הפיקוח בשדה דב . האירוע התרחש ב-24.9, אחר הצהרים, המטוס הקל המריא למשימת צילום ומעל אוניברסיטת ת"א הבחין במטוס ארקיע שהנמיך לקראת נחיתה בשדה דב. עפ"י הדו"ח :" המטוס המצלם יצר קשר רדיו עם המגדל ודיווח, כי גובה העבודה בו עבד הינו זהה לגובה שאושר למטוס ארקיע להנמיך ", 1,200 רגל. בתגובה פקח המגדל הנחה את המטוס הקל להנמיך לגובה 800 רגל וכשלוש שניות לאחר מכן , מטוס ארקיע דיווח כי, הוא בקשר עין עם מטוס הצסנה ומנמיך דרומית לו. במהלך התמרון דרומית למטוס הקל, במטוס ארקיע פעלה מערכת להתרעת התנגשות בין מטוסים. מהתחקיר עולה כי המטוסים היו קרובים עד למרחק של 450 מטרים בלבד. חיל האוויר שלמעשה אחראי על פעולת מגדל הפיקוח ביצע תחקיר לאירוע החמור ועל פי דוח החוקר הראשי לקח עליו אחריות מלאה. ממצאי התחקיר שחיל האוויר ביצע מעלים כי:" העדר השגחה צמודה רגעית של המדריכה לפקחית הטיסה שהייתה חניכה ובקשר עם המטוסים הם הגורם העיקרי לאי זיהוי הטעות קודם לכן. יצוין, כי למרות שעומס התעבורה במגדל היה קטן יחסית, התרחש האירוע". חיל האוויר נקט בפעולות הדרכה למזעור טעויות כאלו בעתיד.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}