מהשלכות הפלישה הרוסית לאוקראינה: כרטיסי הטיסה מתחילים להתייקר
בעקבות התייקרות משמעותית של מחירי הדלק קבוצת אייר פראנס/KLM מודיעה על היטל מיוחד על טיסות ארוכות. גם חברות בינלאומיות אחרות מעריכות כי העלאת מחירים היא בלתי נמנעת
צילום: shutterstock
ההוצאות העיקריות המשפיעות על חברות התעופה הן עלויות העבודה והדלק. בעוד שעלויות העבודה קבועות ברובן בטווח הקצר, עלויות הדלק עשויות להשתנות באופן קיצוני, כפי שקורה בימים אלה. חברות התעופה ברחבי העולם מנסות לחזור לרווחיות לאחר מגפת הקורונה, אך המלחמה שרוסיה פתחה באוקראינה מפעילה לחץ עצום על תעשיית התעופה הבינלאומית, הן עקב המגבלות שנגרמו בעקבות המלחמה, ובעיקר עקב העלייה המשמעותית במחירי הדלק. עפ"י הודעת החברה, מיום שישי הבא, חברת התעופה ההולנדית KLM תוסיף היטל דלק על כרטיסים ארוכי טווח בשל העלייה המשמעותית במחירי הדלק. גם החברה האחות, אייר פראנס, הודיעה כי תטיל את העלות הנוספת על נוסעיה. בהתאם ליעד ומחלקת הנסיעה KLM תטיל את תוספת הדלק. נוסע אקונומי בטיסה בין אמסטרדם לניו יורק יצטרך לשלם 40 אירו תוספת, ונוסע במחלקת עסקים 100 אירו תוספת. כמו כן, במהלך מפגש עיתונאים עם הנהלת בריסל איירליינס, אמר המנכ"ל פיטר גרבר, כי לקבוצת לופטהנזה יש גידור מחירים של הסכמי דלק, אך קבוצת התעופה עוקבת מקרוב אחר ההתפתחויות השוק, וייתכן כי אף היא תיאלץ להעלות את מחירי כרטיסי הטיסה. חברת התעופה השותפה של KLM, דלתא אייר ליינס, הצהירה כי מחירי הכרטיסים עשויים לעלות ב-5% לפחות בקיץ הקרוב. אמריקן איירליינס לעומת זאת מעריכה, כי הזמנות קיץ חזקות יותר עשויות לקזז את עליית מחירי הדלק. חברות התעופה היפניות - JAL ו-ANA - הוסיפו זה מכבר היטלי דלק על הקווים הפנימיים שלהם.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}