לאופר לזוסמן :"בחרת לשים טריז בין הסוכנים לחברות התעופה"
מנכ"לית ההתאחדות במכתב קשה ביותר עם האשמות למנכ"ל יאט"א: "חברות התעופה קיבלו ממך הוראה לא לדון אתנו בנושא ההחזרים. הכשלת את כל מאמצנו להגיע להבנות נדרשות"
לאחר שסוכני הנסיעות הגדולים יחד עם התאחדות סוכני הנסיעות הוציאו אתמול (חמישי ), צו מניעה ארעי המונע מיאט"א לנתק את סוכני הנסיעות ממערכת ה-BSP , מערכת היחסים בין הצדדים ממשיכה להיות מתוחה. היום (שישי) שלחה, מנכ"לית ההתאחדות, טלי לאופר, מכתב חריף לקובי זוסמן, מנכ"ל יאט"א בישראל. המכתב גם נשלח להנהלה הראשית של יאט"א. ההתאחדות מאשימה את זוסמן כמי שניסה לשים טריז בין סוכני הנסיעות לחברות התעופה, וכן אף שניסה לשכנע את הנהלת חברת אל על שלא לשתף פעולה עם הסוכנים. לאופר כותבת לזוסמן: "לצערי, מספר ניסיונות של ההתאחדות לקבל מענה לבעיות העמוקות שלנו בנושא התשלומים ל-BSP, נוכח הנסיבות יוצאות הדופן של משבר הקורונה, הופתענו לגלות שחברות התעופה הזרות בישראל לא עודכנו על הפניות שלנו בנושא". "כפי שידוע לך היטב, מדינת ישראל הייתה בין המדינות הראשונות, שהטילו מגבלות על התעופה הנכנסת והיוצאת, והן הובילו לביטולים מסיביים של טיסות, בעיקר ע"י החברות. כמו כן, עפ"י החוק הישראלי להגנת הצרכן, הנוסעים שמבטלים כרטיס טיסה זכאים להחזר מלא. כמעט כל הנוסעים ביקשו החזר מלא, ולפי החוק, סוכני הנסיעות היו צריכים לבצע זאת. עפ"י נסיבות אלה, ההתאחדות וכמה סוכנים פנו אליך ישירות והביעו את דאגתם אודות עוות התשלום ל-BSP, שנוצר ע"י סכום גבוה של החזרים, שהוכר ע"י ה-BSP, אך לא עובד ע"י חברות התעופה. הסברנו שיש צורך דחוף לבצע התאמות נחוצות וחיוניות נוכח הנסיבות יוצאות הדופן, שנגרמו ע"י השלכות משבר הקורונה".עוד מציינת מנכ"לית ההתאחדות כי: "למרות הבקשות החוזרות שלנו לפתרון ידידותי, לא רק שקיבלנו ממך הודעה מעורפלת של יאט"א, גם נדהמנו לגלות שחברות התעופה לא עודכנו בהתאם על ידך". לאופר מאשימה עוד את זוסמן : "ולא די בכך. סופר לנו כי חברות תעופה, עימן יצרו סוכני נסיעות קשר ישיר, קיבלו ממך הוראה להימנע מלדון בנושאים אלה, בהבטחה שאין כל סכנה, שתשלום סוכני הנסיעות לא יתקבל, עקב החשש שלהם להיות מנותקים מהמערכת. כמו כן, מצער מאד שניסית לשכנע את הנהלת אל על לא לשתף פעולה עם סוכני הנסיעות, והם בחרו בדרך הגיונית למרות ניסיונות השכנוע שלך". עוד מוסיפה לאופר נגד מנכ"ל יאט"א בישראל :"במקום להישאר 'ניטרלי', ככל הנראה, בחרת גם לשכנע את הנציגים המקומיים של חברות התעופה לא לשתף פעולה עם ההתאחדות ולדחות את כל פניותינו. ב'ימים השחורים' העוברים על תעשיית התיירות כולה בחרת לשים טריז בין חברות התעופה וסוכני הנסיעות, תוך הזנחת תפקידך לטפל בבעיה הלגיטימית והצודקת שלנו, ולהכשיל את כל מאמצינו להגיע להבנות נדרשות". עוד מבקשים בהתאחדות מזוסמן כי: "מבקשים שתעביר בלי דיחוי את כל התכתובת שקיבלת מההתאחדות ומסוכני נסיעות לחברות התעופה". כזכור, חברת אל על הסכימה לאפשר לסוכני הנסיעות דחייה בתשלום החודש, לבקשת יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות שכתב מכתב למנכ"ל אל על גונן אוסישקין, לאחר הצעד של החברה: "היכולת של אל על לקבל החלטה ברוח זו ובתקופה בלתי אפשרית, תהיה לנגד עיננו לאורך זמן."
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}