לאחר כ-20 חודשים: מטוס ה-MAX של בואינג חוזר לפעילות
המהלך יאפשר לחברות תעופה הנמצאות בסמכות ה-FAA, לנקוט בצעדים הדרושים לחידוש השירות ולבואינג, להתחיל למסור מטוסים שהוזמנו. בואינג: "לעולם לא נשכח את חייהם של אלו שאבדו בשתי התאונות הטרגיות שהובילו להחלטה להפסיק את פעילות המטוסים"
מנהל התעופה הפדרלי האמריקני (FAA) ביטל היום (רביעי), את הצו שעצר את הפעילות המסחרית של מטוסי בואינג 737-8 ו-737-9.
המהלך יאפשר לחברות תעופה הנמצאות בסמכות ה-FAA, כולל אלו בארה"ב, לנקוט בצעדים הדרושים לחידוש השירות ולבואינג, להתחיל למסור מטוסים שהוזמנו. "לעולם לא נשכח את חייהם של אלו שאבדו בשתי התאונות הטרגיות שהובילו להחלטה להפסיק את פעילות המטוסים", אמר דיוויד קלהון, מנכ"ל בואינג העולמית.
"אירועים אלה והלקחים שלמדנו כתוצאה מכך עיצבו מחדש את החברה שלנו ומיקדו את תשומת ליבנו בערכי הליבה שלנו – בטיחות, איכות ושלמות". במהלך 20 החודשים האחרונים, בואינג עבדה בשיתוף פעולה הדוק עם חברות תעופה, והעניקה להן המלצות מפורטות בנוגע לאחסון לטווח הארוך והבטיחה שתשומתם הייתה חלק מהמאמץ להחזיר את המטוסים בבטחה לשירות.
הוראת כשירות אוויר שהונפקה על-ידי ה-FAA מפרטת את הדרישות שיש לעמוד בהן לפני שמובילים אמריקאים יכולים לחדש את שירותם. זו כוללת: התקנת שיפורים בתוכנה, השלמת שינויים בהפרדת חוטים, הכשרת טייסים וביצוע פעולות שימור יסודיות שיבטיחו כי המטוסים מוכנים לשירות. "ההנחיה של ה-FAA היא אבן דרך חשובה", אמר סטן דיל, נשיא ומנכ"ל מטוסי מסחר בבואינג.
"אנו נמשיך לעבוד עם הרגולטורים ברחבי העולם ועם לקוחותינו להחזרת המטוס לשירות ברחבי העולם." בנוסף לשינויים שבוצעו באימון המטוסים והטייסים, בואינג מציינת כי נקטה בשלושה צעדים חשובים בכדי לחזק את התמקדותה בבטיחות ובאיכות: מערך ארגוני: למעלה מ-50,000 מהנדסים אוגדו בארגון אחד הכולל יחידת בטיחות מוצר ושירותים חדשה, המאחדת את אחריות הבטיחות ברחבי החברה. מוקד תרבותי: מהנדסים הוסמכו עוד יותר לשיפור הבטיחות והאיכות. החברה כיום מזהה, מאבחנת ופותרת בעיות ברמת שקיפות ומיידיות גבוהה יותר. שיפורי תהליכים: על-ידי אימוץ תהליכי תכנון מהדור הבא, החברה מאפשרת רמות גבוהות יותר של איכות.