אא

לגזור ולשמור: הפעולות שאתם חייבים לבצע אם המזוודה שלכם לא הגיעה

בחודשים האחרונים אנחנו רואים תמונות שמעולם לא ראינו בענף התעופה: המזוודות נשארות על הקרקע. הסיבה נובעת ממחסור חמור בסבלים שטרם נראה כי עתיד להיפתר. טסים לחו״ל? המדריך שאתם חייבים לקרוא

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock
בחודשים האחרונים נמלי התעופה בישראל ובעולם מתמודדים עם דבר שלא נראה בשנים האחרונות עם מחסור אדיר בכוח אדם. הדבר גורם בין היתר גם לאי הגעת המזוודות, בשל מחסור חמור בעובדים. צוותי האוויר לעיתים מעדיפים להמריא ללא המזוודות על מנת שלא ליצור עיכובים ודחיות נוספות. הדבר כמובן גורם לכך שהנוסעים נוחתים ביעדם או חוזרים הביתה ואילו המזוודות, נותרו מאחור. אז מה עושים כשהמזוודה לא הגיעה? המדריך המלא.

ראשית, עוד לפני הטיסה, אל תוותרו על ביטוח כבודה 

ישראלים רבים שטסים לחופשה או נסיעת עבודה מבטחים את עצמם בביטוח בריאות שמעניק כיסוי במקרה של חס וחלילה אירוע בריאותי. ביטוחי נסיעות בישראל כוללים ברוב המקרים גם ביטוחים על כבודה בסיסית, ומאפשרים הרחבה לכבודה. כלומר, שאם הכבודה נאבדה - הביטוח, תחת תנאים מסויימים, יזכה אתכם על הכבודה שנאבדה ועד לסכום מרבי. עוד חשוב לוודא שבביטוח הנסיעות שלכם יש הרחבה לעיכוב של כבודה, כלומר שאם המזוודה לא מגיעה - תקבלו סכום כספי כשברוב המקרים הוא עומד על 150$ והוא יאפשר לכם לרכוש דברים בסיסיים עד שתגיע המזוודה. יש לשים לב כי ישנם ביטוחים שמפצים ב-150$ ללא שליחת קבלות, ואילו יש כאלו שדורשים קבלות על סך 150$. יש לשים לב כי מרבית הביטוחים לא תקפים אם המזוודה לא הגיעה לישראל, ובמקרים כאלו - לא תהיו זכאים ל-150$ פיצוי.

שמרו וצלמו את הפתקית שהצמידו לכם לכרטיס העלייה למטוס 

קיבלתם את כרטיס העלייה למטוס והדביקו עליו מדבקה עם ברקוד? מדובר ב״קבלה״ של המזוודה וזה יכול לסייע באיתורה. דבר ראשון, צלמו את כרטיס הטיסה עם הסמארטפון (אלא אם מדובר בכרטיס טיסה דיגיטלי) ולאחר מכן צלמו גם את המדבקה, כלומר את הקבלה של המזוודה. מומלץ לשמור את העותק המקורי, אך במידה והוא ילך לאיבוד - יהיה לכם תיעוד בסמארטפון וזה עשוי להספיק לאיתור המזוודה.

אל תצאו מאולם איסוף הכבודה בלי לעשות את הדבר הבא 

נחתתם בשדה התעופה, הגעתם למסוע המזוודות, המזוודות של כולם יצאו ושלכם לא? אל תעזבו את חלל איסוף הכבודה מבלי לגשת לדלפק חברת התעופה שבתוך אולם קבלת הכבודה. לעיתים יהיה מדובר בחברות שנותנות שירותי קרקע לאותה חברת תעופה, ולא דלפקים של החברה עצמה. מיד כאשר תאתרו את חברת שירותי הקרקע של אותה חברה עמם טסתם, פתחו תלונה על אובדן המזוודה. הדיווח יועבר לחברת התעופה שתטפל בשליחת המזוודה, וזה גם יעזור לכם להתמודד אל מול הביטוח. ברגע שתצאו מאולם הכבודה, כל נושא דיווח אי הגעת המזוודה צפוי להיות מורכב הרבה יותר.

בווטסאפ, ברשתות החברתיות ובמוקד: צרו קשר עם חברת התעופה

אחרי שיצרתם קשר עם הביטוח, הגעתם לדלפק חברת התעופה או חברת שירותי הקרקע של חברת התעופה וקיבלתם את הפתק המעיד על אי הגעת המזוודה, צרו קשר עם חברת התעופה. אל תחסכו ופנו אליהם בכל ערוצי התקשורת האפשריים: ווטסאפ, ברשתות החברתיות למיניהן (פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר) וכמובן - התקשרו למוקד. מסרו את כל הפרטים האפשריים, לרבות כתובת בה תשהו במהלך החופשה ותאריכים, ווודאו שבתום הפנייה יש ברשותכם סימוכין אודות הפנייה, כמו מייל שמאשר שפניתם לחברת התעופה והנושא בטיפול. צילום: Shutterstock

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםמזוודותנתב״ג

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: