מנכ"ל אל על לאוצר: להחלטות הממשלה השפעה הרסנית על החברה ועל הענף כולו
אביגל שורק למנכ"ל האוצר: "ממשלות ברחבי אירופה קיבלו החלטה לתמוך בענף התעופה ולהגן עליו מפני קריסה, ולעומתן ההתנהלות הישראלית הופכת את אל על לבעלת חיסרון תחרותי בתקופה קריטית זו"
מנכ"ל אל-על שורק צילום תמר מצפי
"לממשלה אינטרס עליון בייצובו של ענף התעופה בתקופת הקורונה, ובוודאי נדרשת התערבותה כאשר מתקיימים כשלי שוק קיצוניים.... אין זה סוד כי חברת אל על נמצאת במשבר העמוק בתולדותיה. משבר זה אילץ אותנו בחודשים האחרונים לנקוט בצעדים דראסטיים. על מנת להבטיח את הישרדות החברה ביצענו בין היתר פיטורים של קרוב ל-2,000 עובדים (כ-1/3 מכוח העבודה), הפחתות שכר דרמטיות, התייעלות, סגירת קווים ועוד. אך אלה אינם מספיקים כלל וכלל". כך כותב היום (רביעי ) מנכ"ל חברת אל על, אביגל שורק, למנכ"ל משרד האוצר, רם בלניקוב, בתגובה למכתב ששלח ב-05/09/21. "אין בדברים אלה בכדי לבקר את החלטות הממשלה בנושא, ואחריותה כלפי הציבור", כותב שורק, "אך ברור שיש להן השפעה הרסנית על אל על ועל ענף התעופה כולו". שורק משווה לסיוע שניתן לחברות בתחרות בעולם, ומציין שממשלות ברחבי אירופה קיבלו החלטה אסטרטגית לתמוך בענף התעופה ולהגן עליו מפני קריסה. לעומתן, הוא מדגיש ומפרט את ההשלכות של החלטת ממשלת ישראל לנקוט במדיניות אחרת: "מדינות אחרות בעולם העניקו חבילות סיוע משמעויות לענף התעופה, זאת למרות שבחלק מהמדינות ענף התעופה נפגע פחות מזה הישראלי. מדינות רבות נתנו סיוע נוסף בשנת 2021 כפועל יוצא של התארכות המשבר מעבר לצפוי, בעת מתן הסיוע הראשוני בשנת 2020, שניתן באמצעות מתן הלוואות ו/או מענקי מדינה. זאת בנוסף לסיוע עקיף לענף התעופה באמצעות עידוד הביקושים....", כותב שורק, " לצערנו, מצב זה מעניק יתרון תחרותי לא הוגן לחברות תעופה רבות והופך את אל על לחברה בעלת חיסרון תחרותי בתקופה קריטית זו. החלטות אלו, הסבו נזק בהיקף של למעלה מ-100 מיליון דולר ברמה התזרימית". שורק חותם את דבריו: "מכתב זה והפעולות אשר ביצענו ובכוונתנו לבצע, נותן מענה לדרישות שהוצגו לנו. נדגיש כי, הזמן איננו פועל לטובתנו. מצבה התזרימי המורכב של אל על נוכח החלטות הממשלה, והאינטרס המשותף של כולנו לארגן את עסקיה של החברה כך שיתאימו לחיים לצד הקורונה, מחייב סיוע והחלטות מיידיות". ומוסיף: "לאור האמור, חברת אל על דורשת פיצוי מידי בהיקף של 100 מיליון דולר זאת בגין הנזקים שנגרמו לאל על, בשל החלטות המדינה, בדומה לנעשה בענפים אחרים במשק...יש להדגיש כי אנו במדרון חלקלק וכל יום שחולף מרע עוד יותר את מצבה של אל על, לכן נדרש להשלים את המהלך לפני ה-15 באוקטובר". נזכיר כי מוקדם יותר הגיב בעל השליטה באל על לדרישת האוצר להזרים לחברה 50 מיליון דולר כתנאי לקבלת פיצוי מהמדינה: "אין לי כל מחלוקת עם החלטות הממשלה ואני מכבד אותן ואולם, ברור כי הממשלה צריכה לפצות את ענף התעופה בכלל ואת אל על בפרט בנזקים שנגרמו ונגרמים לה".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}