לוין: "המציאות שאין תקציב למדינת ישראל היא הרת אסון"
שר התיירות, יריב לוין, הזהיר בכנס השנתי של התאחדות משרדי הנסיעות מפני קריסה: "המציאות הזו מביאה לחיסול מוחלט של כל הפעילות שעשינו. אני מקווה שגם ההתאחדות תתגייס כדי שנוכל לקבל תקציבים יותר משמעותיים. אני לא רוצה להיכנס לפוליטיקה. תיירות היא לא פוליטית"
יריב לוין
"המציאות שנקלענו אליה שאין למדינת ישראל תקציב היא הרת אסון", כך אמר שר התיירות, יריב לוין, בכנס השנתי של התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות, שננעל לפני זמן קצר בתל אביב. לדברי השר לוין, "המציאות הזו מביאה לחיסול מוחלט של כל הפעילות שעשינו. נוטים לומר שלא נורא, שיהיה תקציב המשכי של אחד חלקי 12, אבל זה ממש לא מה שנשמע. זה אומר שעוד לפני שהתחלנו את שנת 2020 יש לנו קיצוץ דרמטי בתקציב השיווק". עוד אמר, "כאשר השיווק הוא לא שיווק רציף וההיקף שלו יורד, המחירים עולים והתועלת יורדת דרמטית. בשורה תחתונה, אנחנו עומדים לספוג קיצוץ שמגיע למעל מ-90 אחוז מתקציב השיווק. המשמעות של זה שאין סיכוי שנמשיך במה שעשינו עד כה, אלא נראה היפוך מגמה. זה אובדן עצום של הכנסות מידיות. יש דיבורים למתן את זה ואני מקווה שגם ההתאחדות תתגייס לעניין זה שנוכל לקבל תקציבים יותר משמעותיים, עם כל המגבלות שישנן בשנת בחירות. אני לא רוצה להיכנס לפוליטיקה של מה כן ומה לא. תיירות היא לא פוליטית. כולם נהנים ממנה ולכולם היא חשובה וכך זה צריך להיות. אי אפשר להגיע לתוצאת האלה בלי שיתוף פעולה הדוק איתכם וכלל הסקטור הפרטי". לוין ניצל את הבמה שניתנה לו בכנס על מנת לסכם את הקדנציה שלו במשרד התיירות. "אני בחרתי במקום לשאת איזה שהוא נאום כפי שעשיתי בעבר, לנצל את ההזדמנות ולסכם את מה שעשינו במשרד התיירות. אני חייב להיזהר, כי את העשייה סיכמתי כבר פעמיים ואני ממשיך וממשיך, אז לגבי זה אני אומר סיכום ביניים". לדבריו, "כשהיינו במצב של סטגנציה במספר התיירות הנכנסת, היה ברור שצריך שינוי עמוק כדי למצות את הפוטנציאל. הדבר הראשון שעשינו הוא לטפל בנושא התקציב. הצלחנו, בתהליך לא פשוט, להביא להגדלה משמעותית של תקציב המשרד. כמעט כל התוספת הלכה לשיווק יעדי ישראל בחו"ל וזאת כדי לאפשר פעילות. סוגיית חדרי המלון, המחירים כאן מאוד יקרים. אחת הסיבות ליוקר היא היעדר היצע. כמעט ולא בנו בתי מלון. היה ברור שצריך להגיע לגידול דרמטי בחדרי בתי מלון וכדי להגיע לשם עשינו שינוי של הקלה בקבלת היתרים, הפחתת רגולציה, מתן מענקים בהסבת בנייני משרדים למלונות ותוך 3 שנים הגענו לזינוק של פי 3 במספר חדרי בתי מלון שנבנים. זה עדיין לא מספיק". עוד סיכם, "בעיה נוספת שיש לנו וכולכם מכירים אותה היטב, היא תשתיות התיירות שלנו. במשך שנים לא היתה בהם השקעה אמיתית. היה נהוג ששר מסתובב מעיר לעיר ומשאיר מיליון וחצי שקל ולא משנה אם יש באותה עיר או אין בה תיירים. שינינו את זה עם דגש על אתרי תיירות מרכזים. נכון יותר מאשר לפזר את הכסף על הרבה פרויקטים קטנים. למשל, דרום ים המלח – שם עשינו שינוי. חוויית תייר אחרת לחלוטין. ברגע שעשינו את השינוי התשתיתי הזה מיד הגיעו היזמים. שיווק המגרשים בים המלח הסתיים בהצלחה ענקית. רשתות בתי מלון הולכים לבנות שם בתי מלון חדשים. נראה שם לפחות 5 בתי מלון חדשים תוך פרק זמן קצר והפיתוח מתבצע וזאת אחרי הרבה מאוד שנים שלא נבנה שם אפילו מלון אחד. פרויקט הרכבל בעיר העתיקה בירושלים שייתן מענה תחבורתי וחווית תייר אחרת לחלוטין. החוויה של להגיע בלילה ולראות את העיר העתיקה בלילה היא אדירה, וזה יזרים למקום תיירים בלילה שכרגע חלש. היום אנחנו נמצאים בשלב אחרון של הוצאת מכרזים להפעלת הרכבל". עוד אמר, כי המשרד התיירות שם דגש על תחזוקה לאורך זמן. "רשות מקומית שלא תשים דגש על תחזוקה לאורך זמן של אתרי תיירות, לא תוכל לקבל תקציבים". בדומה לאמיר הלוי, מנכ"ל המשרד, גם הלוי אמר כי "ישראל שיווקה עצמה לאורך כל השנים כתיירות לצליינים. מאוד אפרורי שאומר פחות או יותר בוא פעם אחת לישראל, להסתגף עם אלוהים לפני מוות. חשבנו שצריך להמשיך עם זה אבל לעשות מעבר בלמכור את ישראל גם כיעד לחופשה עם שמש וקולינריה וכל מה שטוב כאן. אנחנו משווקים לא רק ישראל באופן כללי אלא כמו שמשווקים היום את מדריד או ברצלונה. עשינו חבילה של ירושלים ותל אביב, ישן וחדש. עשינו מעבר לעבודה עם סוכנים גדולים". ולסיכום אמר, "העשייה שלכם בימים טובים ופחות טובים - חשובה. תודה על כל שיתוף הפעולה ואינ מאחל שנמשיך למצות את הפוטנציאל שיש לענף".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}