ישראלים רבים עלולים להיפגע בשל השביתה מחר בהית'רו
הנהלת שדה"ת החליטה לבטל מבעוד מועד 177 טיסות, זאת לאור החלטת ארגוני העובדים המאגדים בתוכם כ-4000 מהנדסים, מאבטחים, אנשי כוחות הצלה ונותני שירות אחרים. שביתה נוספת מתוכננת ב23-24 באוגוסט. ומה יקרה עם הטיסות מישראל להית'רו בימי השביתה?
צילום: 123rf
כאוס צפוי החל ממחר (5-6 באוגוסט) בנמל הית'רו בעקבות שביתה מתוכננת של אלפי עובדי קרקע. על פי הודעת הנהלת שדה התעופה הגדול בבריטניה, השביתה הקרובה דווקא בשיא עונת הנסיעות, לא תגרום לסגירת השדה, וכי הנהלת השדה עושה ככל שביכולתה למצוא פתרון לנוסעים שאמורים לטוס בימים אלה. השביתה אמורה על פי הערכות לפגוע בכ-90,000 נוסעים, ועשויה לפגוע גם בנוסעים ישראלים, שאמורים לטוס ללונדון ורבים אחרים, שנעזרים בשדה הלונדוני לטיסות המשך בכל העולם. עפ"י הודעת מנהל הית'רו, כפי שנמסרה לחדשות BBC, הוחלט לבטל בעוד מועד 177 טיסות מתוכננות בימים שני ושלישי, וייתכן כי יהיה צורך עפ"י ההתפתחויות לבטל גם טיסות נוספות. בין אלפי העובדים השובתים: מהנדסים, אנשי אבטחה, אנשי כוחות הצלה, פקחים, ונותני שירותים אחרים. עדיין לא ברור מה יעלה בגורלן של טיסות בריטיש איירווייס ואל על מנתב"ג להית'רו. חברת בריטיש איירווייס מפעילה 3 טיסות יומיות בקו זה, אבל עד עכשיו לא פרסמה החברה מה צפוי לקרות עם הטיסות בימי השביתה והאם הן יוקדמו או שישונו לשדות תעופה אחרים בלונדון. בחברת אל על המפעילה טיסות יומיות ללונדון הית'רו וללוטון צפויים לפרסם מחר (ראשון), הודעה לגבי טיסות החברה בימי השביתה השבוע, לא מן נמנע כי החברה תסיט חלק מטיסותיה לנמל התעופה לוטון הסמוך. בהודעה שמפרסמת הנהלת הית'רו, מצויין כי השביתה צפויה להתרחש גם בשבוע האחרון של חודש אוגוסט, בתאריכים 23-24 באוגוסט. הסיבה לשביתה היא מחלוקות בין הצדדים בנושאי שכר. במקביל, גם בחברת בריטיש איירווייס לא שקט, והמגעים בין הנהלת חברת התעופה הבריטית ואיגוד הטייסים נמשכים לאחר שבית המשפט דחה את בקשת החברה למנוע את השביתה המתוכננת של הטייסים. שדה התעופה הבינלאומי הגדול באירופה, הית'רו לונדון, רשם שיא של 60.5 נוסעים, שעברו בטרמינלים שלו בתשעת החודשים הראשונים של 2018. כלל רווחי השדה גדלו באותה תקופה ב-2.3% ל-2.211 מיליארד ליש"ט אולם שורת הרווח לפני מס רשמה ירידה של 7.4% בהשוואה לתשעת החודשים הראשונים של 2017 והסתכמה ב-212 מיליון ליש"ט. ההוצאות של השדה גדלו במידה זעומה והן נועדו לשפר בעיקר את הביטחון, השירות והיעילות. הנהלת הית'רו השקיעה מאז תחילת 2018 בתשתיות השדה 555 מיליון ליש"ט. במסגרת התוכניות לעתיד בכוונת השדה לסלול מסלול נוסף, שיהיה מוכן ב-2026. אולם תוכנית זאת, שאמורה להיות מוגשת ב-2020, נתקלת עדיין בהתנגדות מתמדת של תושבים ורשויות מקומיות באזור שדה התעופה. מחברת אל על נמסר בתגובה: "אנו צופים כי במידה ותהיה שביתה בשדה התעופה הית'רו היא תשפיע על טיסות הערב של אל על שינחתו בשדה תעופה לוטון."
החברות האירופיות אינן מפצות כנדרש את הנוסעים באירופה
צילום: Shutterstock
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}