אא

קבוצת לופטהנזה: רווח נקי של 890 מיליון אירו ברבעון השלישי של השנה

הכנסות הקבוצה הוכפלו לעומת אשתקד ומספר הנוסעים עלה ל-33 מיליון ברבעון. כל חברות התעופה בקבוצה הניבו רווח תפעולי. "קבוצת לופטהנזה השאירה את המגפה מאחור מבחינה כלכלית ומסתכלת באופטימיות אל העתיד", אמר קרסטן שפור, מנכ"ל קבוצת לופטהנזה

צילום: יח"צ צילום: יח"צ

קבוצת לופטהנזה פרסמה היום את תוצאות הרבעון השלישי של 2022. חברות התעופה של הקבוצה – לופטהנזה, אוסטריאן איירליינס, SWISS, בריסל איירליינס ואירו-ווינגס - רושמות עלייה משמעותית ברווחים בזכות ביקוש מתמשך לטיסות. אוסטריאן ובריסל איירליינס אף מחזירות את מלוא ההלוואות שקיבלו מוקדם מן המועד.

הכנסות קבוצת לופטהנזה כמעט הוכפלו בהשוואה לשנה שעברה והגיעו ל-10.1 מיליארד יורו ברבעון השלישי, לעומת שנה קודמת: 5.2 מיליארד יורו. הקבוצה הניבה EBIT מתואם (רווח לפני ריבית ומיסים) של 1.1 מיליארד אירו ברבעון השלישי של השנה. בתקופה המקבילה אשתקד עמד ה-EBIT על 251 מיליון יורו. הרווח הנקי גדל משמעותית ברבעון השלישי ל-809 מיליון יורו, לעומת השנה שעברה – הפסד של 72 מיליון אירו. מספר הנוסעים בחברות התעופה של הקבוצה גדל משמעותית ברבעון השלישי לעומת השנה הקודמת. בין יולי לספטמבר, יותר מ-33 מיליון נוסעים טסו בחברות התעופה של קבוצת לופטהנזה -לעומת שנה קודמת: 20 מיליון. התפוסה הממוצעת הגיעה לרמת שיא חדשה, מעט יותר מ-86 אחוזים, והתפוסה הממוצעת במחלקת עסקים ובמחלקה הראשונה הייתה גבוהה יותר מאשר ב-2019. בשל הביקוש הגבוה, מגזר תעופת הנוסעים חזר לרווחיות עם EBIT מתואם חיובי של 709 מיליון אירו. כל חברות התעופה בקבוצה הניבו רווח תפעולי גם בנפרד. 'לופטהנזה קרגו' ו'לופטהנזה טכניקה' בדרך לשנת שיא חדשה. בתשעת החודשים הראשונים של השנה 'לופטהנזה קרגו' כבר השיגה רווח תפעולי של 1.3 מיליארד יורו והיא בדרך לתוצאה לשנה שלמה מעל השיא של 1.5 מיליארד אירו בשנה שעברה. ברבעון השלישי נהנתה 'לופטהנזה טכניקה' מהביקוש הגבוה לטיסות ומהביקוש הנלווה מחברות תעופה ברחבי העולם לשירותי תחזוקה ותיקונים. 'לופטהנזה טכניקה' הניבה EBIT מתואם של 177 מיליון אירו ברבעון השלישי - הרבעון הטוב ביותר אי פעם עבור החברה, ולפיכך גם לשיא חדש לשנה כולה. בשל הגידול החזק בביקוש, הן אוסטריאן איירליינס והן בריסל איירליינס יחזירו את יתרת החובות לממשלות מוקדם מהמועד. אוסטריאן איירליינס תחזיר את יתרת 210 מיליון האירו מסך ההלוואה, ובריסל איירליינס תחזיר 290 מיליון אירו. המשמעות היא שכל אמצעי התמיכה הממשלתיים יסתיימו בטרם עת בסוף 2022. קרסטן שפור, מנכ"ל קבוצת התעופה, אמר: "קבוצת לופטהנזה השיגה תוצאה חזקה מאוד ברבעון השלישי עם רווח תפעולי של למעלה ממיליארד אירו, ובכך הוכיחה את הרווחיות המחודשת שלה. כל המגזרים העסקיים, חברות תעופה לנוסעים כמו גם הלוגיסטיקה והקרגו, תרמו להצלחה זו. קבוצת לופטהנזה השאירה את המגפה מאחור מבחינה כלכלית ומסתכלת באופטימיות אל העתיד...השאיפה שלנו היא להמשיך ולחזק את מעמדנו בין 5 קבוצות התעופה המובילות בעולם".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםבריסל איירליינסאוסטריאן איירליינסקבוצת לופטהנזהסוויסקרסטן שפור

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: