,ברלין״ בדרך ללופטהנזה: הדרימליינר הראשון מבין 32 שהזמינה לופטהנזה ימסר לחברה בקיץ הקרוב
חברת התעופה הגרמנית הזמינה מבואינג 32 מטוסי 787-9 ומעריכה כי המטוס החדשני יחסוך כ-25% בתצרוכת הדלק בהשוואה למטוסים הקודמים ואף יצמצם משמעותית את פליטת הפחמן
Lufthansa 787-9 . צילום: לופטהנזה
לופטהנזה צפויה לקבל את מטוס הבואינג 787-9 הדרימליינר הראשון שלה, שכבר צבוע מוכן למסירה וייקרא 'ברלין', במהלך הקיץ. אספקת מטוסי הדרימליינר של בואינג מתעכבת בימים אלה עקב הצורך לתקן תקלות בייצור המטוס, ולופטהנזה, שהזמינה בסך הכול 32 מסוג מטוסים, מצפה למשלוח של המטוס הראשון, לאחר שבואינג תקבל אישור מרשות התעופה הפדרלית של ארצות הברית. מלבד מטוסי הג'מבו 747, הדרימליינר של בואינג יהיה למעשה חידוש בלופטהנזה, שרוב הצי שלה מתבסס על מטוסים מתוצרת איירבוס. לאחר שיפוץ תא הנוסעים, 'ברלין' יפעל תחילה בקווים פנימיים ולמטרות אימונים, לפני שיפעל בטיסות טרנסאטלנטיות לטורונטו, קנדה. "למטוס הבואינג 787-9 'ברלין' יהיה תא נוסעים משופר, כולל גישה ישירה למעבר לכל האורחים במחלקת עסקים", עפ"י הודעת לופטהנזה. החברה מהעריכה כי ה-787-9 החדשני יצרוך כ-25% פחות דלק ממטוסים קודמים ויצמצם משמעותית אף את פליטת הפחמן. לופטהנזה ביצעה הזמנה ראשונית ל-20 מטוסי בואינג 787-9 דרימליינר בשנת 2019, והוסיפה 5 נוספים בשנת 2021. בחודש שעבר החליטה החברה להרחיב את הזמנתה ב-7 נוספים, בין היתר בשל עיכובים בתוכנית בואינג 777-9, שגם אותו התחייבה לרכוש. בסך הכול הזמנת הדרימליינר עומדת כעת על 32 מטוסים, כאשר לופטהנזה מצפה למשלוחים בין 2022 ל-2027. כיום הצי של לופטהנזה כולל 286 מטוסים: 26 מטוסי איירבוס A319, 86 מטוסי A320, 77 מטוסי A321, 13 מטוסי A330, 27 מטוסי A340 ו-21 מטוסי A350X, וכן 27 מטוסי בואינג 747 ו-9 מטוסי אמבראייר ERJ-190s.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}