טרוול-טק: תכירו את המוחות שמאחורי הטק
הם עלו על פרצה/צורך והמציאו פתרונות יצירתיים לתעשיית התיירות. לקראת כנס טרוול-טק 2019 שיתקיים ב-11 ביוני במרכז פרס לשלום ביפו, נכיר לכם את הסטארטאפיסטים שרוצים להמציא את עולם התיירות מחדש. רום הנדלר, יזם הכנס: "החוכמה לחבר בין שחקני טרוול לשחקי טק"
רום הנדלר
כבר כמה שנים טובות שרום הנדלר, מייסד ומנכ"ל חברת innovel, חדור מוטיבציה לנער את תעשיית התיירות המקומית מהקיבעון בו היא שרויה, ולהדביק אותה בחיידק הטרוול-טק. איך? בין היתר, בקיומו של כנס טרוול טק שנתי ורב-משתתפים, מהארץ ומהעולם. גם השנה, לכנס, שיתקיים ב-11 ביוני במרכז פרס לשלום ביפו, שתי מטרות ברורות: האחת, להפוך את ישראל למרכז עולמי לתחום הטרוול-טק והשנייה, לחבר בין תעשיית התיירות בארץ ובעולם לבין חברות הזנק כחול-לבן המציעות פתרונות טכנולוגיים מרעננים לתעשייה. נשמע יומרני? אז זהו, שלא. הנדלר, שחי ונושם טכנולוגיות מאז שעזב תפקיד נוצץ בתאגיד בתי הקזינו הבינלאומי לאס וגאס סנדס של שלדון אדלסון לטובת הקמת innovel, אומר: "ברמת מאקרו, תעשיית התיירות צועדת בכיוון הנכון לעבר חדשנות וברמת המיקרו, הצלחנו לחבר בין שחקני טרוול לשחקני טק שהובילו לסיפורי הצלחה וחלקם ייקחו חלק בכנס". עוד לדבריו, סיפורי הצלחה בכלל של חברות טכנולוגיות, ניתן למצוא גם בין נותני החסות לכנס. וזה הסיפור של שתיים מהן:
בלי לאכול את הראש: מכניסים שכל למסעדה עצמה
חברת טאביט (Tabit) של היזם הוותיק, בארי שקד (62) שייסד וניהל את חברת ההייטק ריטליקס (Retalix) ושותפו, נדב סולומון (37), מהנדס מזון וביוטכנולוג שעבד גם בפירמת ארנסט אנד יאנג – היא לגמרי הדבר הבא בעולם המסעדנות. שקד בארי, יזם טאביט. צילום אילן בשורnadav solomon
נדב סולומון, יזם טאביט. צילום אילן בשור שקד&סולומון מצאו דרך להכניס שכל למסעדה עצמה. וזה גם המוטו של החברה, Dine Smart. איך הם עושים זאת? הם מבטלים את הקופה הרושמת המיושנת ומעצימים את חווית האירוח במסעדה בעזרת טכנולוגיות שונות, ועל הדרך חוסכים למסעדנים הרבה מאוד שעות עבודה של מלצרים, עמלות לחברות משלוחים והושבה. "פיתחנו מערכת ניהול למסעדה על בסיס טאבלטים, מרמת המלצר, דרך הטבח, המארחת, המנהל והבעלים", אומר סולומון. בשנת 2014 יצאו השניים לדרך וכיום החברה מעסיקה כ-65 עובדים בישראל וארה״ב, מחציתם מגיעים מעולמות האירוח. ולא רק מסעדות. באחרונה, "טאביט" נכנסה גם לבתי המלון, באינטגרציה עמוקה שלא נראתה בעבר לתוך מערכות ה-PMS (property management system). ״'טאביט' מביאה את ה- best practices והבנה עמוקה של שנים בעולם המסעדות אל המלונות", אומר סולומון. ״באמצעות מטריית המוצרים שלנו, אנו מביאים פתרונות יעילים שמגדילים רווחיות בכל מערך המזון ומשקאות של בית המלון". איך זה עובד בפועל? "המערכת שלנו מייעלת את שיטת העבודה במערך ה-Food & Beverage) F&B) בבית המלון בכמה אופנים החל מהמלצרים באאוטלטים השונים, דרך עמדת האירוח, המטבח, מנהל המלון ועד לאנשי המטה. ברמת המלצר, אנחנו פותרים את בעיית האי וודאות בחיובי חדרים ובדרך זו אנחנו מצליחים להפחית את כמות הטעויות והאי נעימויות בתהליך. אנחנו גם מסייעים למלצר להגדיל את הממוצע לסועד ב-8-15% על ידי פתיחת אפיקי רווח חדשים: קינוחים, יין ושאר משקאות, בזמן אמת מול הלקוח. ברמת המטבח, אנחנו מטפלים בסוגיות ניהול העבודה בסביבות עמוסות, דיוק מנות ומלאי מכר שנגמר. ברמת ההנהלה והמטה, יש לנו יכולות ניתוח נתונים מורכבים באופן פשוט עם תצוגות נעימות. וכל זה מגיע אפילו עד לכף ידו של האורח. כלומר, האורח כבר לא חייב להתקשר על כל דבר לקבלה/רום סרוויס או לגשת לכל נקודת מכירה או שירות, אלא נכנס לנייד שלו ומבצע הזמנת רום סרוויס, מקומות לארוחת ערב במסעדות המלון השונות ואפילו תשלום נוח באשראי או באימות חדר לפי בסיס האירוח המשתנה שלו ולפי סוג המס שיש לגבות ממנו. חשוב לציין, שכל זה מבוצע באופן דיגיטלי וללא צורך בהתערבות ידנית, כשכל הנתונים על המלאי הזמין למכר, מחירים ותמונות, קיימים בזמן אמת ומדויקים. גם בבר או במסעדות בבריכה, המערכת מאפשרת תשלום מידי ולא רק חיוב חדר. אנחנו גם מציעים חיבור של מסעדות המלון לעולם הסושיאל מדיה על ידי האפשרות להזמין מקום במסעדה אונליין מהרשתות החברתיות ישירות גם לאורחים מחוץ למלון". באיזה בתי מלון בישראל הטמעתם את טאביט? ״בישראל אנחנו חתומים עם מעל 180 מלונות, חלקם כבר עלו לאוויר עם המוצר שלנו. אנו בעיצומו של פרויקט חדשני נרחב עם רשת ישרוטל, בקרוב נעלה בNYX- של רשת פתאל עם קונספט חדש ומעניין. אנחנו עובדים ברשת מלונות פרימה, מלון נורמן בפרויקט הקמה, מלון מילוס מקבוצת סטאי-אורכידאה, רשת אטלס, רשת טמרס, סטיי-אין ודריסקו שבתהליך ועוד לקוחות רבים וטובים עבורם אנו מנהלים את כל המזון ומשקאות מבחינה טכנולוגית". מה הציפייה שלכם מהכנס של innovel? "ישראל היא חממה טכנולוגית מטבעה. עד לאחרונה לא היה גוף שמרכז חדשנות לעולם האירוח באופן רציני, שהרי עולם האירוח הוא עולם מיוחד בדרישות שלו ובאיכות המוצרים שהוא מחפש כי הוא נותן שירות בעולמות הלייף סטייל העדכני. זה עסק מאוד רציני ואנחנו מרגישים שרום נותן את המענה בכך שהוא מחבר טכנולוגיות ישראליות פורצות דרך עם לקוחות ענק בשווקים ענקיים בחו"ל, וכך הוא נותן ערך לשני הצדדים. מצד אחד הלקוחות הגדולים שמחפשים פתרונות קצה מיוחדים ומצד השני, טכנולוגיות ישראליות שמחפשות את הגישה לשווקים גלובליים". שאלה של הפצה: ממפים מלונות באמצעות בינה מלאכותית
חברת ג'ימוניקס נולדה בשנת 2010 כשהיזם שלה, אנדריי ספקטור, מצא פרצה וצורך בשוק התיירות. מאז, ג'ימוניקס הפכה לחברה המעסיקה כיום 65 עובדים. "וכל זה", אומר דניאל לבנון, סמנכ"ל השיווק של ג'ימוניקס, "עם אפס משקיעים וצמיחה אורגנית לחלוטין. ההצלחה של העסק בנויה לחלוטין על ההצלחה של הלקוחות שלנו, וזה מדהים בעיניי". אנדרי ספקטור, יזם ג'ימוניקס. צילום יחצdaniel levanon
דניאל לבנון, סמנכ"ל שיווק של ג'ימוניקס. צילום יחצ מה עושה ג'ימוניקס? "אנחנו עוזרים לחברות להתגבר על אתגרים טכנולוגיים במכירת תיירות. מהשחקן הקטן החדש שרוצה להיכנס לשוק ולהתחיל להפיץ מוצרי תיירות ועד לחברות ענק כמו אקספדיה או פלייט סנטר שזקוקות למערכות מורכבות למיפוי מידע מבוססות בינה מלאכותית. לאורך השנים המצאנו, שיפרנו וחידשנו פתרונות טכנולוגיים בתחום ההפצה, סטנדרטיזציית מידע, ואופטימיזציית רווחים בעולם התיירות, וזו רק ההתחלה. הרחבה של סל המוצרים ושיתופי פעולה אסטרטגיים ייקחו את ג׳ימוניקס עוד מעבר לערוץ הטכנולוגי בלבד״. איזה פתרונות אתם מציעים ללקוחות? "Travolutionary, המוצר הראשון שלנו, היא פלטפורמה שמאגדת ומאפשרת חיבוריות למספר גדול של ספקי מלונות, טיסות, רכבים וכדומה דרך איפיאיי אחד. מוצר נוסף, Mapping.Works, מאפשר מיפוי אוטומטי של מלונות, חדרים ותעריפים שבאים ממספר ספקים. מוצר שלישי, Reservation.Works, היא מערכת שמאפשרת למקסם רווחים על הזמנות מלונות קיימות. אלו הם רק פתרונות הפלאג-אנד-פליי שלנו. אפקטיבית, ג׳ימוניקס מפתחת במקביל הרבה פתרונות מותאמים אישית לחברות אנטרפרייז״. מדוע חשוב לכם לתת חסות לכנס טרוול טק 2019? "השלב הבא בעשיה שלנו ולצורך מיצוי הפוטנציאל, טמון בשיתופי פעולה עם חברות נוספות – כך ניצור מעצמת כוח טכנולוגי שאי אפשר להתגבר עליו. ואין סביבה פורייה יותר למצוא בה שיתופי פעולה אסטרטגיים ממגרש הבית שלנו, השוק הישראלי. הסיבה שהחלטנו לתת חסות לכנס טרוול-טק היא כדי למצב את עצמנו כגוף משמעותי בתעשייה הטרוול-טק בארץ. עד כה עיקר העשייה שלנו הייתה בשוק הבינלאומי, שם הלקוחות. נוצר מצב שהחדשנות והגדילה של ג׳ימוניקס לא מוכרת מספיק בארץ, ואת זה אנחנו שואפים לשנות". מי בין לקוחותיכם? "אנחנו עובדים עם הרבה שמות גדולים ומרשימים בתעשייה כמו אקספדיה, פלייט-סנטר, טרבלפורט, אלמונדו ועוד. חוץ מאלה, אני אישית אוהב לדבר על סיפורי ההצלחה של חברות שהתחילו וגדלו איתנו. לדוגמה, חברת נוסטיי, שנוסדה לפני 4 שנים ורצה על הפתרונות שלנו מהיום הראשון, והיום נסחרת בבורסה. או סוכנות הנסיעות אלמוספר, שעם הטכנולוגיה שלנו גדלה מסטארט-אפ קטן לחברה שנקנתה על ידי ענקית התיירות המזרח תיכונית אל-טייר. היום היא אחת מסוכנויות התיירות המכוונות הגדולות במזרח התיכון".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}