אא

טיסה עם ילדים – כך תעברו זאת בשלום

טסים עם ילדים וחוששים מפני שעות לחוצות בין כתלי המטוס? פספורטניוז נחלצת לעזרתכם. מדריך מיוחד

טיסה עם ילדים. צילום: Shutterstock טיסה עם ילדים. צילום: Shutterstock
"ילדים זה שמחה'' אומר השיר המפורסם של להקת "הברירה הטבעית". אין עוררין כי ילדים הם מהות חיינו, אבל בואו נודה על האמת. כשמדובר בטיסה, הימצאותם של ילדים או תינוקות בין כתלי המטוס עלולה להיות סיוט אחד גדול. זה עשוי להתחיל בבכי ללא מעצורים של תינוקות שמתקשים (ובצדק) להתמודד עם טיסה ארוכה המלווה ברעשים או באתגרים שהינם זרים להם, או לחילופין גם בילדים בוגרים המזיזים את המושב שלפניהם או מרעישים בקולי קולות. אז רגע לפני שאתם תולשים את השיער מרוב עצבים, בין אם אתם נוסעים בטיסה עם ילדים או בין אם הנכם הורים לילדים שחרדים לגורל הטיסה הקרבה, פספורטניוז עם מדריך קצר ובו מספר עצות שעשויות לעשות עבורכם את ההבדל.

היערכו לכל תרחיש

צאו מנקודת הנחה שהטיסה תדרוש מכם אורך רוח ובעיקר התמודדות עם לא מעט בלת''מים. על כן, העצה הכי טובה שאפשר לתת לכם היא לנסות ולחזות מבעוד מועד כל תרחיש אפשרי שעשוי לקרות. בפועל, זה אומר להצטייד עם כמות מספקת של אוכל, כמו תמ''ל לתינוק (כדאי לבקש מהדיילת כבר בתחילת הטיסה מים רותחים או פושרים לטובת הכנת בקבוק. כך תימנעו משוטטות במטוס, שעשויה לעיתים להימשך נצח). או חטיפים ופירות לילדים בוגרים יותר, שכן סביר להניח שהאוכל במטוס לא יהווה עבורם אטרקציה קולינרית גדולה במיוחד. כדאי לדאוג גם לציוד מתאים שיהיה בהישג יד, לרבות חיתולים, בגדים חלופיים ומשחקים כיד המלך. זה אולי יעמיס על התיק שתסחבו איתכם למפתן המטוס, אך עשוי להתגלות בהמשך כצעד גאוני שיסייע לכם לצלוח את הטיסה עם מינימום דרמה. צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

שיעור קצר בפסיכולוגיה

מבלי להיכנס לחייכם הפרטיים יותר מדי, אבל טיסות הן לא הזמן האידיאלי לסדרות חינוך עבור הילדים שלכם. זכרו כי המטרה שלכם היא לשרוד את הטיסה בצורה הנעימה ביותר ועם כמה שפחות ריקושטים לסובבים אתכם. על כן, נסו (ככל האפשר) לזרום עם ילדיכם. שתפו פעולה עם רעיונות או משחקים יצירתיים שהם הוגים בדעתם, הכינו אותם לקראת הנסיעה עם שאלות או מידע על היעד או שתציפו יחד חוויות מהטיול שעברתם יחד זה עתה. כל אלו עשויים למנוע מהם רגעים של שעמום וחיפוש אחר הסחות דעת מרעישות.

עלייה מוקדמת למטוס

מניסיון, הדבר האחרון שאתם רוצים הוא להגיע בשנייה האחרונה לדלפק הצ'ק-אין עם ילדים צווחניים או עייפים, שלא מבינים מאיפה זה הרגע נפלתם עליהם. על מנת להימנע מעוגמת נפש שכזו, מומלץ לעלות למטוס מוקדם ככל הניתן. כך גם גדל הסיכוי שתוכלו לאכסן את הכבודה שלכם בקרבת מקום ולהתארגן על מקומות הישיבה בצורה המיטבית. אמנם זהו לא טיפ שמתאים לכל משפחה, אך הוא בהחלט כזה שמתאים לאלו מביניכם שידועים כמאחרים כרוניים. צילום: Shutterstock

סבלנות היא שם המשחק

אחרי כל מה שאמרנו, זה הזמן פשוט לנשום. כן כן ... אותה פעולה מדוברת של שאיפה ונשיפה. בכל רגע שבו אתם מרגישים שאתם יוצאים מן הכלים, נסו לתרגל כמה נשימות. יש בכך אפקט מרגיע שעשוי למנוע מכם לאבד את הצפון. מעבר לכך, עליכם לנסות ולהפנים כי מדובר במצב נתון אך זמני, שכן הטיסה עתידה להסתיים תוך פרק זמן מסוים. נסו לגלות סבלנות וסובלנות כלפי הילדים והסובבים אתכם. בינינו, זהו טיפ שתופס גם בחיים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: