"למרות התוצאות, אל על נמצאת בתוואי יישום של התוכנית העסקית שלה"
כך אומר גונן אוסישקין מנכ"ל אל על בתגובה לתוצאות העסקיות של החברה. "עם סיום החלפת מטוסי ה- 767 וה- 747 במטוסי הדרימליינר, החברה תוכל לממש את פוטנציאל ההתייעלות התפעולית"
גונן אוסישקין. צילום: סיון פרג'
מנכ"ל אל על גונן אוסישקין הגיב הבוקר על התוצאות הכספיות של החברה בשנה שחלפה. אוסישקין: "בעקבות המשך יישום מדיניות השמיים הפתוחים, התגברה בשנת 2018 התחרות בנתב"ג, בדגש על חברות תעופה אירופאיות ומהמזרח הרחוק. השוק בנתב"ג גדל מ- 20.2 מיליון ל- 22.3 מיליון נוסעים. בולטת במיוחד החלטת הממשלה לאפשר לחברת אייר אינדיה לטוס מעל ערב הסעודית בנתיב קצר בעוד שלחברה לא מתאפשר לטוס בנתיב זה ובכך נשחקה משמעותית רווחיות החברה בנתיב זה. חרף התחרות הצליחה החברה לשמור על שיעור תפוסה של כ- 84% ולהגדיל את הכנסותיה מהטסת נוסעים ב- 54 מיליון דולר. על הסיבות להפסד אמר מנכ"ל אל על: "השנה חברו מספר גורמים ובעיקרם עליה במחירי הדלק בשיעור של כ- 30% (גידול בהוצאה בסך של כ- 97 מיליון דולר), שהביאו להפסד כאמור. עם סיום החלפת מטוסי ה- 767 וה- 747 במטוסי הדרימליינר, החברה תוכל לממש את פוטנציאל ההתייעלות התפעולית (הוצאות בגין טייסים, חסכון בתצרוכת הדלק והוצאות האחזקה) ולתרום משמעותית לשיפור המוצר ולשדרוג חוויית הלקוח, לצד המהלכים הנוספים בהן נוקטת החברה." אוסישקין סיכם ואמר: "למרות התוצאות, החברה נמצאת בתוואי יישום של התוכנית העסקית שלה וזה המקום להודות לכל אנשי החברה אשר עושים מאמץ להחזיר את אל על לרווחיות, להשתפר בכלל המדדים התפעוליים ולהעניק שירות מצוין ללקוחות החברה."
אל על מטוס הרטרו
אל על. צילום: עידו וכטל מאל על נמסר כי על מנת לשפר את התוצאות העסקיות גיבשה החברה תוכנית אסטרטגית לטיפול בארבעה תחומי ליבה וכי החברה נמצאת בתהליך אסטרטגי של שיפור בחוויית הלקוח ומשקיעה לטובת זה משאבים ניכרים ברוב תחומי העשייה: - קליטת 5 מטוסי 787-9 דרימליינר. נכון למועד זה החברה מפעילה 8 מטוסי 787-9.
- סגירת צי מטוסי 767 אשר פעל בחברה 36 שנים.
- השקה של מערכת אינטרנט המהיר Wi-Fi. כיום החברה מפעילה 18 מטוסים עם מערכת האינטרנט.
- גיוס של השף בעל כוכב מישלן שחף שבתאי כשף החברה. השף ייצר במיוחד עבור אל על תפריט חדשני ואיכותי.
- השקה של הנתיב לליסבון ותוספת פעילות בנתיבים נבחרים (כדוגמת ניוארק) וריענון רשת הנתיבים של חברת סאן דור (פעילות קבועה ועונתית).
- הרחבת רשת הנתיבים באמצעות הסכמי קוד שר חדשים עם ווייטנאם איירליינס, חברת לוט (תחילת 2019) והרחבת הסכמים עם חברות נוספות.
- השקת משפחות מחיר מותאמות קהלים לאירופה, למזרח הרחוק ואפריקה.
- הארכת הסכם לשיתוף הפעולה בכרטיס האשראי הממותג (FlyCard) עם חברת כאל, דיינרס ופועלים אקספרס וכן צירוף שותף אסטרטגי חדש Mastercard.
- ב- 2018 החברה השיקה את תוכנית "אופק 2021" שמהותה הגדלת מקורות הכנסה תוך שיפור וייעול התהליכים התפעוליים בחברה.
- החברה נמצאת במהלך רב שנתי של החלפת מספר מערכות מידע תפעוליות ומסחריות והשנה החברה השלימה בהצלחה הטמעה של מערכת לניהול הכנסות נוסעים, מערכת שיווק אוטומטית ומערכת שכר.
- החברה הטמיעה בהצלחה את תקנות הטייס החדשות (FTL).
- ייצוב מערכת יחסי העבודה בעקבות חתימה על הסכם עם טייסי החברה שמאפשר יעילות וגמישות בתפעול למול אורחות חיים ותכנון מיטבי לאנשי צוות אויר.
- אל על גאה במיוחד על מעמד PL+ ב"דירוג מעלה" בעקבות פעילות נרחבת למען הקהילה, בין היתר, איסוף כסף במטוסים לטובת ארגון "אלו"ט על"ה", אימוץ גדוד 202 של הצנחנים, פעילויות התנדבות למען ארגון נכי צה"ל, "כנפיים של קרמבו", ילדים חולי סרטן, ניצולי שואה, קהילות ילדים ברחבי הארץ וכו'.
- קליטת 6 מטוסי 787 נוספים (סה"כ 14 בסוף 2019) שישפרו באופן משמעותי את המוצר וחוויית הלקוח. בסיום 2019 החברה צופה שגיל הממוצע של צי המטוסים ירד לראשונה מתחת ל- 10 שנים.
- סגירת צי 747-400.
- הרחבה נוספת של רשת הנתיבים באמצעות סאן-פרנסיסקו, לאס-ווגאס, מנצ'סטר וניס לצד התרחבות בנתיבים קיימים.
- היערכות לפתיחת נתיב לשיקאגו בשנת
- הרחבת הטסת המטענים בגחון מטוסי ה- 787.
- חידוש פנים מטוס בצי 737-800, כולל: החלפת מושבים, שיפור באזורי אחסון כבודה והחלפת תאורת פנים.
- תחילת פרויקט חידוש פנים מטוס בצי 777-200ER כולל: החלפת מושבים, מערכת בידור, התקנת Wi-Fi וחידוש המראה הכולל של הקבינה.
- עדכון הצעת הערך במועדון הנוסע המתמיד לצד שדרוג הפלטפורמות הדיגיטליות באינטרנט ובמובייל.
- שינוי מודל התגמול לסוכני הנסיעות.
- הרחבת הפעילות במסגרת "אופק 2021" בין היתר בשרשרת הלוגיסטית, מערך האחזקה ושירות לנוסע.
- הטמעת הסכם השותפות עם כאל, דיינרס, פועלים אקספרס ו- Mastercard.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}