תל אביב 21°c
ניו יורק 10°c
לונדון 4°c
פריז 1°c
ברלין 1°c
אתונה 20°c
לרנקה 21°c
אא

לפני הקורונה: ירידה בנתח השוק של אל על בקווים הטרנס-אטלנטיים

עוד לפני משבר הקורונה, נתח השוק של אל על בקווים החשובים ביותר שלה לצפון אמריקה רשמו ירידה של 3.2%. כך עולה מהדו"ח השנתי של החברה לשנת 2019. מהו נתח השוק של אל על בצפון אמריקה? באסיה? ובאפריקה?

צילום: עידו וכטל צילום: עידו וכטל
מהדו"ח השנתי של אל על לשנת 2019 עולה כי נתח השוק של החברה בקווים הישירים שלה לצפון אמריקה, הנחשבים לקווים החשובים ביותר שלה, הסתכם ב-43.9% לעומת 47.1% בשנת 2018. מאידך, בתנועת הנוסעים רשמה אל על אשתקד עלייה של כ-11% ועלייה של כ-3% בתנועת הנוסעים הכוללת באל על לעומת 2018. עיקר התחרות של אל על בקווים הטרנס-אטלנטיים לצפון אמריקה היא מול חברות התעופה: יונייטד - שהחל מסוף חודש מאי 2019 הפעילה 3 טיסות שבועיות בקו ת"א-וושינגטון בנוסף לטיסותיה לניוארק וסן פרנסיסקו; דלתא - שהפעילה במהלך יוני-אוקטובר אשתקד 2 טיסות יומיות בקו ת"א-ניו יורק; ואייר קנדה. לצד אלה, גם חברות התעופה האירופאיות נוגסות בתנועת הנוסעים בנתיבים לארה"ב וקנדה דרך נמלי הבית שלהן באירופה. נותנת פייט. יונייטד איירליינס. צילום: 123rf גם בקווים של אל על לאירופה, נרשמה ירידה בנתח השוק של החברה, מ-22.5% ב-2018 ל-21.9% ב-2019. אשתקד חלה עליה של כ-7% בתנועת הנוסעים בנתב"ג לאירופה לעומת שנת 2108, כאשר תנועת הנוסעים של אל על גדלה בכ-4% לעומת שנת 2018. עיקר התחרות של אל על בקווים לאירופה נרשמה מול חברות התעופה: אוסטריאן איירליינס - שהפעילה 21 טיסות שבועיות בקו ת"א-וינה ותנועת הנוסעים שלה גדלה בכ-30% לעומת שנת 2018; טורקיש איירליינס - שהגדילה את מספר הטיסות היומיות שלה מ-9 ל-10 מת"א לאיסטנבול; ריינאייר - שבמהלך 2019 הפעילה טיסות מנתב"ג ל-12 יעדים חדשים ובסה"כ הפעילה בשנת 2019 טיסות מת"א ל-20 יעדים שונים באירופה ותנועת הנוסעים שלה גדלה בכ-45%; ו-וויזאייר - שטסה בשנת 2019 מת"א ל-17 יעדים שונים באירופה ותנועת הנוסעים שלה גדלה בכ-19% לעומת שנת 2018. גידול של 30% בנתח השוק של אוסטריאן איירליינס בנתב"ג. צילום: יח"צ גם ביעדים לאסיה ואפריקה, נתח השוק של אל על ירד מ-37.8% בשנת 2108 ל-34.2% בשנת 2018. בשנת 2109 נרשמה עלייה של כ-14% בתנועת הנוסעים מנתב"ג לאסיה ולאפריקה לעומת שנת 2018. תנועת הנוסעים של אל על לאסיה ואפריקה גדלה אף היא אך בכ-3% בלבד לעומת שנת 2018. עיקר הגידול הכללי בנתב"ג, כ-18%, נרשם בנתיבים למזרח הרחוק. עלייה משמעותית של כ-41% נרשמה בקווים להודו בשל פעילותה של חברת אייר אינדיה ופעילותה של חברת ארקיע בקווים מנתב"ג לקוצ'ין וגואה. כמו כן, נרשם גידול של 20% בקווים לסין בשל פעילותה של חברת סיצ'ואן בקו ת"א-צ'נגדו בחודש ספטמבר 2018. גם בקו ת"א-הונג קונג נרשם גידול של 14% על רקע גידול בפעילות חברת קתאי פסיפיק שהפעילה 7 טיסות שבועיות לעומת 5 טיסות שבועיות בשנת 2018. סך הכול נתח השוק של אל על ירד מ-25.5% בשנת 2018 ל-24.6% בשנת 2019.
אייר אינדיהאייר אינדיה
תחרות עזה גם בקו להודו. אייר אינדיה. צילום: 123rf  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל עלאייר אינדיהאוסטריאן איירליינסדלתא

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: