אא

לפני פיזור הכנסת: המממשלה תדון היום בדרישת המל״ל לאישור הקמת מרכז לאבחון נתוני נוסעים

המטה לביטחון לאומי סבור כי עיכוב בהקמת המרכז ידחה את יישומו ומתן ההגנה הנוספת מפני איומי טרור, פשיעה חמורה ובריאות הציבור באמצעות המרכז והן לשם עמידה בהחלטות מועצת הביטחון של האו"ם

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock
לפני פיזור הכנסת, הממשלה תדון היום (ראשון) בישיבתה השבועית, בהקמת מרכז לאומי לאבחון נתוני נוסעים, זאת בהמשך להחלטת הממשלה מחודש פברואר 2020, להקמת מרכז נתוני תעופה לצורך קבלת מידי אישי מחברות התעופה על אודות הנוסעים בטיסות הנכנסות, היוצאות או העוברות במדינת ישראל. למרות ההודעה של ראש הממשלה נפתלי בנט וראש הממשלה החלופי, יאיר לפיד על הכוונה לפיזור הכנסת והליכה לבחירות, על סמך חוות דעות משפטיות אין מניעה להסדיר את המקור התקציבי להקמת המרכז, תקציב תפעול שוטף ותקנים. זאת גם לאור העמדה המקצועית של המל"ל שקיימת דחיפות בקבלת ההחלטה בעת הזו, הן מכיוון שעיכוב בהקמת המרכז ידחה את יישומו ומתן הגנה הנוספת מפני איומי טרור, פשיעה חמורה ובריאות הציבור באמצעות המרכז והן לשם עמידה בהחלטות מועצת הביטחון של האו"ם. בנוסף, בהתאם לעמדה המקצועית של המל"ל ורשות האוכלוסין וההגירה קיימת דחיפות בקבלת ההחלטה בעת הזה לאור הליכי המו"מ עם ממשלת ארה"ב בנוגע לקידום מתן פטור לישראלים מהצורך להוציא ויזה לארה"ב המותנה בקידום הליך החקיקה. בתאריך 19.7.2019, החליטה מועצת הביטחון של האו"ם מספרה, 2482, ובמסגרתה נקראו המדינות החברות, בין היתר, ליישם את מחויבויותיהן לאסוף ולנתח מידע על הנוסעים הטסים, API כוללים פרטים בסיסיים מאומתים המופיעים במסמכי הנסיעה של הנוסע, המונפקים על ידי מדינות (כגון דרכון) וכן נתונים על אודות הטיסה, שם נוסע, תאריך לידה, מין, לאום, סוג תעודת זיהוי וכו׳. כמו כן נקראות המדינות להקים לעצמן את היכולת לאסוף ולנתח מידע רחב יותר, שחברות התעופה אוספות במהלך עסקיהן הרגיל, לצרכיהן. מדובר במידע אישי לא מאומת הנמסר באופן וולונטרי על ידי הנוסעים בעת הזמנת טיסה וכולל בין היתר: מספר טלפון סלולרי, כתובת דוא"ל, אמצעי התשלום, כתובת למשלוח חשבונית, תאריכי הנסיעה, מסלול הנסיעה, נתוני הכבודה, היסטוריית הנסיעות של הנוסע ועוד. זאת בהתאם לסטנדרטים המחייבים ולהמלצות של ארגון התעופה הבינלאומי, על מנת להיאבק בפשיעה המאורגנת ובארגוני טרור. לפי הצעת המחליטים לממשלה, להנחות את רשות המיסים, לקדם הליך מכרזי לצורך הקמת מרכז לאומי לאבחון נתוני נוסעים במקביל לקידום הליך החקיקה של התזכיר החוק בכנסת, כאשר רשות המסים תפרסם את המכרז רק לאחר קבלת אישור אגף התקציבים במשרד האוצר וכאשר סיום ההליך המכרזי יותנה בהשלמת הליך החקיקה ובאישור אגף התקציבים במשרד האוצר. הקמת המרכז, תפעולו ואחזקתו ימומנו באופן שווה ממקורותיהם של הגורמים הבאים: שירות הביטחון הכללי, משרד ראש הממשלה, משטרת ישראל, רשות המסים, רשות האוכלוסין וההגירה, משרד התחבורה, משרד הבריאות ומשרד האוצר. יקבע תקציב בסך של כ-134 מיליון שקל להקמת המרכז. יקבע תקציב בסך של 50 מיליון שקל לשנה לצורך תפעול המרכז ולאחזקתו. תקציב התפעול מסיום הקמתו ולמשך כל זמן הפעלתו ימומן ע"י הגופים השותפים למימון הקמת המרכז. לצורך הקמת המרכז יוקצו 8 תקנני כוח אדם, וכי החל מהשנה הראשונה לתפעול המרכז ואחזקתו יוקצו עוד 16 תקני כוח אדם. סה"כ 24 תקנים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: