אא

רוצים לטוס רחוק: כ-66% מהישראלים מתכננים לטוס לאחת ממדינות אסיה-פסיפיק

חברת קתאי פסיפיק חזרה לישראל עם 3 טיסות שבועיות, ובסקר מיווחד שערכה בחודש אוקטובר, היא חושפת נתונים מעניינים על התיירים הישראלים.

קתאי פסיפיק. צילום: יח״צ קתאי פסיפיק. צילום: יח״צ
עם הגדלת מספר הטיסות הקבועות בקו תל אביב – הונג קונג, לשלוש טיסות שבועיות, ערכה היום (שלישי), חברת התעופה קתאי פסיפיק, מסיבת עיתונאים בתל אביב, בהשתתפות מנהלת הפעילות של קתאי פסיפיק בישראל, קוסימה ווטקינס ופול יוהנס, ראש מחלקת שיווק ומכירות, אירופה. במסיבת העיתונאים חשפה קתאי פסיפיק תוצאות סקר שנערך עבורה בקרב ישראלים, במהלך חודש אוקטובר 2022, בקרב מדגם מייצג של 500 נשים וגברים בני 18 ומעלה, על ידי מכון רושינק. נזכיר כי הכניסה להונג קונג עדיין מוגבלת, והנוסעים הנכנסים נדרשים להציג בדיקה שלילית טרם הטיסה, ולבצע 3 בדיקות עצמאיות במשך כל יום. ביום השני יש לבצע בדיקת PCR ורק במידה והיא תצא שלילית, ניתן יהיה להשתחרר מכל המגבלות וזאת ביום השלישי. מרגע הנחיתה ועד רגע התשובה השלילית ניתן לטייל בהונג קונג אך לא ניתן להיכנס למסעדות או לברים. קוסימה ווטקינס, מנהלת הפעילות בישראל, אשר נכנסה לתפקידה לאחרונה מציינת: "קתאי פסיפיק החלה לטוס לתל אביב ב-2017 ובתקופה של טרום מגיפת הקורונה, הפעילה 7 טיסות שבועיות עבור נוסעים ישראלים הטסים להונג קונג או לאלה הממשיכים הלאה למדינות כמו אוסטרליה, ניו זילנד, טאיוואן, הונג קונג, פיליפינים, וייטנאם, יפן, תאילנד ונפאל. באוקטובר 2022, הגדלנו את מספר הטיסות הסדירות בקו תל אביב- הונג קונג לשלוש טיסות שבועיות (ימי ראשון, שלישי, חמישי) עם מטוס האיירבוס 350-1000A המתקדם, המתאים במיוחד לטיסות ארוכות טווח. המטוס "ירוק״ יותר ומייצר 25% פחות שריפת דלק ופליטות  CO2 /למושב, והוא מציע נוחות מעולה בכל תאי הנוסעים, המאפשרת מרווח נוסף לרגליים, מערכת בידור מתקדמת, ובקרת לחות ואיכות אוויר אופטימליות״.

66% מהישראלים מתכננים לטוס לאחת ממדינות אסיה-פסיפיק

הסקר חושף כי 66% מהישראלים מתכננים לטוס לאחת ממדינות אסיה-פסיפיק, כאשר היעדים המועדפים על הישראלים הינם תאילנד, יפן ואוסטרליה. עוד עולה מתוצאות הסקר, כי כ-40% מהישראלים כבר ביקרו בעבר במדינות אסיה פסיפיק, כאשר מתוכם הרוב- 44% - טסו לנפוש בתאילנד, 14% טסו להונג קונג, ו-8% טסו לאוסטרליה וליפן. פילוח הנסקרים אשר כבר ביקרו במדינות אלו, מראה כי הם חולקים את המאפיינים הבאים: גילאי 30+, נשואים, תושבי המרכז, אקדמאים, חילונים ובעלי הכנסה ממוצעת ומעלה.  בקרב אלו שביקרו באחת ממדינות אסיה פסיפיק, קרוב למחצית מהם (47.5%) ביקרו בהן יותר מפעם אחת וחלקם ביקרו בכמה מדינות, כאשר הכמות הממוצעת של מדינות בהן ביקרו היא מעל ל-2 מדינות. המאפיין את אלה שביקרו יותר מפעם אחת, הוא גיל מבוגר יותר ( גילאי 50+), כלומר, מדובר בשכבת גיל שפנויה יותר לטיולים ממושכים יותר, ביעדים רחוקים, ובעלת מעמד כלכלי מבוסס יותר.  עוד עולה מהסקר, כי שני שליש מהישראלים מדווחים כי בכוונתם לטוס למדינות אסיה פסיפיק, כאשר הסיבה המובילה לבקר במדינות אלה היא משיכה לנופים והאתרים האטרקטיביים (77%), סקרנות לגבי התרבות במדינות אלה (62%), הרצון לחופשת "בטן גב" בחופים (43%), טיול משפחתי עם אטרקציות לכל המשפחה (31%) והחיבה לאוכל האסייתי (31%).  מה היעד המועדף? היעדים המועדפים על הישראלים לחופשה מבין אלו המתכוונים לטוס למדינות אסיה פסיפיק: תאילנד עם 63%, אחריה יפן עם 58% ובמקום השלישי אוסטרליה עם 51%.משך זמן החופשה המועדף על מרבית הישראלים ליעדים רחוקים הוא כשבועיים עד שלושה שבועות (כ-65% מהישראלים), כחודש אחד (21% מהישראלים) ורק 6% מהישראלים יטוסו לאחד מיעדים אלה לשבוע או פחות. ומה חשוב לישראלים הטסים ליעדים אלה בחברת התעופה ובטיסה? למעלה ממחצית מדרגים את המחיר כשיקול החשוב ביותר בבחירת חברות תעופה ליעדים רחוקים (55%), השיקול הבא אחריו הוא חברת תעופה בעלת מוניטין טוב (18%); זמני טיסה מתאימים לנוסע (12%) ורק 5% בוחרים טיסה בשל טיסת ההמשך (ה'קונקשן') הנוחה ושירות הלקוחות. לגבי הטיסה עצמה, למרבית הנסקרים הדבר החשוב ביותר הוא מושב נוח ומקום לרגליים (55%), האפשרות להוספת מטען (21%) ובמקום השלישי רמת השירות בטיסה (17%). מתי הישראלים אוהבים לנפוש כאשר מדובר ביעדים רחוקים? 41% מעדיפים לצאת בחופשת הקיץ בחודשי יולי אוגוסט, 29% מעדיפים לצאת בחורף ורק כ-15% יעדיפו לצאת בחגי תשריי ובחופשת פסח בהתאמה. ומה עם נושא הקיימות? למעלה משליש מהנסקרים סבורים כי חשוב שחברת התעופה תפעל למען קיימות. עוד ציינה קוסימה ווטקינס בהקשר לסקר: "שמחנו לראות כי עבור שליש מהנסקרים נושא הקיימות בהחלט חשוב. קתאי פסיפיק משקיעה מאמצים ניכרים בתוכנית הקיימות וביעדים אליהן התחייבה כמו לדוגמא: שימוש ב-10% מדלק תעופה בר-קיימא כחלק מצריכת הדלק הכוללת שלה עד 2030, ניטרליות פחמנית עד 2050, הפחתת 50% מהשימוש בפלסטיק חד פעמי בטיסות". צילום: פספורטניוז

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםקתאי פסיפיקהונג קונג

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: