מחקר חדש: סיכויי ההידבקות בקורונה בטיסה נמוכים ביותר
המחקר נערך במטוסי חברת יונייטד איירליינס מדגמי 777 ו-767 והוא קובע כי הסיכויים להידבקות בטיסה הם נמוכים ביותר, בייחוד אם כל הנוסעים חובשים מסכות בטיסה. מנכ"ל הלקוחות של יונייטד איירליינס: "תא הנוסעים במטוס הוא אחד מהמקומות הבטוחים בעולם"
. צילום: 123rf
אנשי פיקוד התובלה של ארצות הברית (United States Transportation Command) וחוקרי הסוכנות הצבאית לפרויקטים מחקריים מתקדמים (DARPA), חושפים את תוצאותיו של מחקר על סיכויי הידבקות בנגיף הקורונה בזמן טיסה. המחקר נערך במטוסי חברת התעופה יונייטד איירליינס מדגמי 777 ו-767 בהם הותקנו "מנקינים" בובות אדם, וחיישנים ייעודיים. המחקר קובע כי הסיכויים להידבקות בטיסה הם נמוכים ביותר, בייחוד אם כולם חובשים מסכות לאורך הטיסה. להלן הנקודות העיקריות העולות מהמחקר החשוב: - המחקר נערך על פני ששה חודשים. - נערכו 300 בדיקות על פני 38 שעות טיסה ו-45 שעות קרקע. - כל בדיקה נערכה באמצעות שחרור של 180 מיליון חלקיקים שווי ערך למספר החלקיקים שמחוללים אלפי שיעולים. התוצאות מראות שכאשר יושבים עם מסכה רק 0.003% חלקיקים עושים את דרכם מנוסע אחר הנושם באותה הסביבה גם הוא יושב במושב שכן, הסיכון נמוך ומסכות אכן עוזרות למזער את החשיפה. - כ- 99.99% של חלקקים סוננו החוצה מתא הנוסעים תודות לסירקולציית אויר מהירה, ומערכות ונטילזיה ואיוורור יעילים המותקנות במטוסים – במקרה המחקר - במטוסי יונייטד איירליינס. טומי אנקוויסט, מנכ"ל לקוחות ביונייטד אומר: "מאז החלה המגפה, בריאות ובטיחות לקוחותינו ועבודינו ניצבים בראש סדר העדיפויות שלנו. לכן תמכנו במחקר המערב מומחי צבא ורפואה, אשר מצביע על כך שתא הנוסעים במטוס הוא אחד מהמקומות הבטוחים בעולם. התוצאות מצביעות על כך שהצעדים בהם נקטה יונייטד באמצעות מערכות זרימת וסינון אויר, עטיית מסכות חובה ושדרוג על תהליכי הניקיון פירושם שחשיפה לקורונה במטוסי יונייטד כמעט ואינה קיימת, גם במקרה שהטיסה מלאה". למחקר המלא
דיילת עם מסכות
סיכויים נמוכים מאוד להדבקות בקורונה בטיסה אם חובשים מסיכות. צילום: יונייטד יח"צ
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}