מימון : "אם לא שביתת הטייסים, זו יכלה להיות שנה חלומית"
מנכ"ל אל על רגע אחרי פרסום התוצאות העסקיות של 2016 בראיון לפספורטניוז: " אנחנו נערכים לתחרות, מבינים את גודל השעה", על משרד התיירות: "מסבסד חברות אירופאיות, אך מונע סיוע כספי לאל על שמביאה 40% מהתיירים , מדיניות לא מאוזנת"
Shutterstock
מצד אחד מנכ"ל אל על דוד מימון מרוצה מהרווח השנתי של 2016 כאשר אל על סיימה את השנה עם רווח של כ-80.694 מיליון דולר, אך מנגד גם מימון יודע שאלמלא הסכסוך עם הטייסים, השבתת הטיסות, ביטולי הטיסות, ההחכרה הרטובה של מטוסים החברה אותה הוא מנהל הייתה סוגרת שנה עם רווח שיא בכל הזמנים . "הנתונים התפעוליים היו במגמה מאד חיובית, הגדלנו את התפוסה בטיסות, את נתח השוק בקטנה למרות התחרות המטורפת, מעבר לכך ההון העצמי גדל ל-284 מיליון דולר מה שמעיד על האיתנות של החברה". אומר מימון בראיון מיוחד לפספורטניוז ואישר כי מה שקרה עם הטייסים פגע ברווחיות של החברה: " אין ספק שהתוצאה העסקית הייתה יכולה להיות בהרבה יותר טובה, יכלה באמת להיות שנה חלומית". על התחרות הצפויה לחברת אל על שרק תלך ותגדל עם הכניסה של חברות כמו קתאי פסיפיק ואייר אינדיה שעומדת להתחיל לטוס לישראל בקרוב, ואולי אף סינגפור איירליינס העשויה להפעיל גם טיסות לישראל ,אומר מימון :" אנחנו נערכים לתחרות, מבינים את גודל השעה, לכן בכוונת החברה לקלוט מטוסים חדשים גם כדי לשפר את כושר התחרות בצורה דרמטית ב-2018". למנכ"ל אל על יש ביקורת כלפי שר התיירות יריב לוין על כך שמשרד התיירות דואג לעזור לחברות התעופה האירופיות ומסבסד את הטיסות שלהן לישראל ע"י הענקת עזרה לחברות זרות הפותחות קוים חדשים: "יש מדיניות לשר התיירות לסבסוד חברות אירופיות ובכלל שמגיעות לישראל, אך מנגד היא מונעת סיוע כספי לאל על למרות שמביאה 40% מהתיירים, זו מדיניות לא מאוזנת", אומר מימון ומוסיף:" הנוהל החדש למעשה מעודד קווים חדשים, אבל מה קורה עם הקווים הקיימים? אלו נהלים ותקנות שרק מעודדים את פתיחת הקווים החדשים ולא מתייחסים למי שאחראי על הגעת 40% מהתיירים", הוסיף מנכ"ל חברת אל על.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}