אא

ממיאמי ללונדון בחמש שעות: אמריקן איירליינס רוכשת מטוסים על קוליים

קבוצת אמריקן אירליינס הודיעה כי הסכימה לקנות עד 20 מטוסים מיצרנית המטוסים Boom Supersonic. מתי המטוסים יתחילו להמריא וכמה יעלה לכם כרטיס? כל הפרטים בכתבה המלאה

קרדיט: 2022 Boom Supersonic © קרדיט: 2022 Boom Supersonic ©
קבוצת אמריקן אירליינס הודיעה כי הסכימה לקנות עד 20 מטוסים מיצרנית המטוסים Boom Supersonic. העסקה מביאה את ספר ההזמנות של Boom ל-130 מטוסים, כולל אופציות בשווי של כ-26 מיליארד דולר, אמר מנכ״ל החברה, בלייק שול. העניין במטוסים על קוליים חוזר שוב, כמעט שני עשורים לאחר שהקונקורד שהוטס על ידי אייר פראנס ובריטיש אירוויס, הוצא לגמלאות בעקבות התרסקות קטלנית ועלויות גבוהות של דלק ותחזוקה. בשנה שעברה, חברת יונייטד הסכימה לרכוש 15 מטוסים בתנאי שיעמדו בדרישות בטיחות, תפעול וקיימות. תנאי דומה היה חלק מההסכם של אמריקן אירליינס. לאמריקן יש אופציה לרכוש 40 מטוסים נוספים, שכל אחד מהם יכול לשאת 65 עד 80 נוסעים.

ממיאמי ללונדון בחמש שעות בלבד 

המטוס מדגם Overture של החברה, כולל ארבעה מנועים ויכול לטוס ממיאמי ללונדון בתוך קצת פחות מחמש שעות, במקום כמעט תשע שעות במטוס ״מסורתי״. דובר אמריקן אירליינס, מאט מילר, אמר שמוקדם מדי לדון במחירי הכרטיסים, בהתחשב שהמטוס לא צפוי לשאת את הנוסעים הראשונים לפחות עד שנת 2029. מטוסים על קוליים ספגו ביקורת מצד אנשי איכות הסביבה על כך שםה שורפים יותר דלק לכל נוסע מאשר מטוסים תת-קוליים דומים. המטוס מתוכנן לפעול במלואו על דלק תעופה בר-קיימא או תערובת, והוא צפוי לבצע טיסת ניסוי ב-2026. אנליסט בכיר ב-Third Bridge, כריסטופר רייט, אמר כי העיכוב בביצוע טיסות הניסוי עבור המטוס השני של Boom, מדגם ה-XB-1, מסמן כי מסירת ה-Overture, אותו מטוס שיונייטד ואמריקן הסכימו לרכוש, עשוי להתעכב.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםכלליאמריקן איירליינס

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: