מנהל מחלקת דיילי אוויר בישראייר: "לטוס עם חליפת התמגנות זה לא אירוע פשוט"
אמיר יעקובי, מנהל מחלקת דיילי אוויר בחברת ישראייר, משתף כיצד הוא חווה את שנת הקורונה החולפת, 2020 - השנה הקשה ביותר בתולדות התעופה האזרחית מסחרית
דיילי ישראייר. צילום: יח"צ חברה
"השנה האחרונה הביאה אותנו להרבה מקומות חדשים ורחוקים, מרגע ההחלטה שנתקבלה ע"י המנכ"ל, אורי סירקיס, שלא מדוממים מנועים, המשכנו בכל הכוח לפי המגבלות שנחתו עלינו. ביצענו טיסות חילוץ ומצאנו תחומים חדשים כגון טיסות מטען ובהמשך אורי ביקש שנכין את עצמנו לטיסות ארוכות טווח (עם עצירת תדלוק כמובן) ונבצע הכשרה מתאימה לדיילים ולטייסים (הכשרת תפעול סירות הצלה) על מנת שנוכל לתת מענה לבקשות טיסות להודו. בחרתי לציין שני יעדים שמעולם לא טסנו אליהם הנמצאים בהודו כי יש לי קשר מיוחד אישי להודו. טיילתי בהודו בעבר 5 פעמים. הפעם האחרונה הייתה חצי שנה לפני פרוץ הקורונה. טסתי עם שני ילדיי הגדולים לביקור באגרה ורינדאבן, דלהי ואמריצר ולפתע אני לא מאמין שאנחנו אולי נטוס לשם. ההתרגשות וההפתעה שהתקופה מביאה איתה היו משב רוח מרענן לתקופת שיא הקורונה וקצת להוסיף למצב רוח ועניין חדש להתעסק איתו. תוך 3 שבועות השלמנו בכל הגזרות בחברה את הכשירות לביצוע טיסות ארוכות מעל הים.
מנהל מחלקת דיילי אוויר בישראייר
אמיר יעקובי, מנהל מחלקת דיילי אוויר בישראייר. צילום: יח"צ ישראייר את היום שעברנו את מבחן הכשירות של רשות התעופה האזרחית (רת"א), 1 ביולי 2020, לא אשכח לעולם. בשעה 16:00 עדכנתי בקבוצת הוואטסאפ של ההנהלה שעברנו את המבחן ובשעה 16:01 אורי כתב שיש חוזים לחתימה טיסות מטען מיוחדות להודו וחילוץ במידי. כך מצאתי עצמי מבקר בבנגלור ובהיידרבאד שבהודו - שתי ערים שלא ביקרתי בהן במהלך הטיולים הקודמים שלי בהודו. טיסות מרגשות עם הרבה הכנות ותיאומים. כמובן, שהמשכנו בטיסות חילוץ ופיתחנו תחומי פעילות נוספים ועברנו כשירות להטסות רפואיות. כל התקופה עם חליפות ההתמגנות היא לא פשוטה. לטוס לעיתים 12 שעות ויותר עם חליפת ההתמגנות זה לא אירוע פשוט. גורם לחשוב מה עובר על כל צוותי הרפואה בבתי החולים ובכלל כל מי שנדרש להתמגנות שעות ארוכות. סך הכל העבודה במטוס לא הייתה קשה. הקושי היה השעות הארוכות ולהיות לבושים בחליפת ההתמגנות ולעיתים גם ההתמודדות עם נוסעים שלא יישמו את נהלי הטיסה לתקופה. השירות בטיסה צומצם בתקופות מסוימות בצורה דרסטית. נוסעים קיבלו והבינו וככל שחלף הזמן חזרנו להגיש את תפריט הטיסה שלנו, תוך הנחיות ברורות לצוותים לגביי שיטת העבודה וההתמגנות הנדרשת. עדיין תפריט במגוון מצומצם, אך זה נתן קצת תחושה של קצת 'נורמאליות' בכל התקופה ההזויה הזו". הקליקו כאן וקראו כיצד 5 טייסי ישראייר משתפים איך זה הרגיש להם לטוס בשנה המאתגרת
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}