מנכ"ל יאט"א ישראל: "האמירה, שחברות תעופה לא החזירו כסף לנוסעים, לא מדויקת"
קובי זוסמן, מנכ"ל ארגון התעופה הבינלאומי יאט"א בישראל לוועדת הכספים של הכנסת: "חברות התעופה עשו מאמצים לא פשוטים והשיבו סכומי כסף לנוסעים באמצעות סוכני הנסיעות, כל אחת בהתאם למשאבים הכלכליים העומדים לרשותה"
עוד לדבריו, "ארגון IATA מפעיל בישראל מסלקה אוטומטית BSP אשר מטפלת בסליקת כרטיסי טיסה והתמורה ששולמה בגינם בין סוכני הנסיעות לבין חברות התעופה החברות בארגון. בימים כתיקונם מועברים באמצעות המסלקה סכומים משמעותיים המגיעים לכ-2 מיליארד דולר של פעילות הנפקת כרטיסי בכל שנה קלנדרית וחברים בתהליך זה כ-115 חברות תעופה וכ-400 סוכנים בעלי הרשאה מ-IATA. במהלך החודשים האחרונים ומאז תחילתו של משבר הקורונה, חדלה למעשה כל פעילות המכירה באמצעות המסלקה. בפועל, נכון להיום ומאז חודש מרץ, משמשת המסלקה כפלטפורמה באמצעותה מעבירים סוכני הנסיעות בקשות להחזרים כספיים עבור נוסעים אשר טיסותיהם בוטלו (Refund Application)".
זוסמן המתייחס בדבריו גם להארכת זמן ההחזר הכספי לנוסעים בגין טיסות שבוטלו ל-90 יום, סבור שיש צורך להאריך ל-120 יום. "בהקשר זה אף נחזור על עמדתנו כי בשים לב לנסיבות המשתנות, חלוף הזמן שעבר מאז פרוץ המשבר וסגירת השמיים לכל פעילות מסחרית יהיה זה נכון לשקול ברצינות את הארכת תקופת 90 הימים המוצעת לביצוע ההשבה ל-120 ימים בסה"כ".