מנכ"ל ישראייר: "לא יכול להיות שחברי כנסת עם כוח יאפשרו נחיתה בנתב"ג"
אורי סירקיס, בוועדה לביקורת המדינה, יצא נגד אישורי הבדיקות: "ומנגד לא יאפשרו למשפחה ישראלית לטוס לקפריסין ודורשים ממנה לשלם 30 אלף שקל בחופשה באילת. יש יותר חולי קורונה באילת מאשר בקפריסין, אם לא יוקם מערך בדיקות בנתב"ג, לא תהיה תעופה ישראלית"
הכנסת. צילום: 123rf
הוועדה לביקורת המדינה בראשות ח"כ עפר שלח, קיימה היום (ד'), דיון על עתיד התעופה בקורונה ועיכוב בהחלטה על הקמת שדה תעופה בינלאומי שני. אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר אמר דברים קשים: "כאשר המשבר התחיל היה לנו הנחת עבודה שמדובר בספטמבר 11. ראינו אז שהתאוששות לקחה שנתיים. מדינת ישראל כבר בחודש מאי הייתה ערוכה עם התו הכחול, היה ניסוי שאמור היה להתחיל ב-20.6. הפתרון הוא להקים מערך בדיקה בנתב"ג, אם לא יוקם לא תהיה תעופה ישראלית. ידענו שהמשבר יהיה ארוך לכן עמדנו על זה שהמטוסים וטייסים שלנו יהיו בכשירות. מינואר עד יולי, כמות השעות שישראייר טסה היא בכ-20% פחות משנה שעברה. זה מכיוון שכל טיסה שתורמת לתזרים אנחנו לוקחים". עוד האשים מנכ"ל ישראייר: "מי שמתנגד לבדיקות זה מטעמים לא הגיוניים. נתב"ג פתוח לנכנסים מארה"ב, ולא יכול להיות שמאשרים סגמנטים מכיוון שיש חברי כנסת שיש להם יותר כוח ולא יאפשרו למשפחות ישראליות לטוס לחופשה ביוון וידרשו מהם לשלם 30 אלף שקל לחופשה באילת. יש באילת יותר חולי קורונה מקפריסין". מידן בר, יו"ר איגוד הטייסים, טייס אל על סיפר בדיון כי: "טסנו בקורונה בעיקר למזרח, יש הרבה כלים ברורים במתווה לפתיחת השמיים שמחפה על השלב השני, ניהול סיכונים. הסיכון להדבק בטיסה הוא עשירית האחוז, מטוסים לא חוות קורונה או ספינת קורונה, איכות האוויר שיש במטוסי אל על יותר טובה מהחדר שאתם יושבים בו, או בכל מקום אחר. במטוס יש מסננים של חדרי ניתוח, יושבים עם מסיכות, הטיסות יהיו בהתחלה ליעדים קרובים, על הכול מנצחת אפליקציה חכמה. תכנסו הבוקר ללוח טיסות נתב"ג, יש 40 טיסות, רק 2 מהם של חברה ישראלית. נשיא ארה"ב משלם לחברות תעופה אמריקאיות להגיע לת"א, וחברות ישראליות לא מגיעות לניו יורק. הנזק הולך ומעצים, תעופה לא תצליח להשתקם בצורה כזו", הזהיר בר.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}