מנכ"לית אל על: "גם אני חיפשתי מזוודות. זה לא קורה בחברות אחרות"
עוד אמרה מנכ"לית אל על בוועידת התעופה של ישראל: "הלקוחות הישראלים מרגישים בבית. אנחנו נותנים להם את זה ובשביל זה הם מוכנים לטוס כחול לבן, גם עבור קצת יותר כסף. השירות שלנו מוערך". מה אמרו מנכ"לי ארקיע וישראייר?
"יש תחרות מול חברות תעופה אחרות אבל אי אפשר להמעיט בערך של הביטחון, השפה ותחושת הבית בטיסות שלנו", אמרה דינה בן טל, מנכ"לית אל על בוועידת התעופה הישראלית שכינס הבוקר (ה') איגוד הטייסים.
בן טל, שדיברה בפאנל בהשתתפות מנכ"לי חברות התעופה הישראלית, אמרה עוד כי "גם אני, ואני בטוחה שגם מנכ"לי ארקיע וישראייר, חיפשו מזוודות. מצאתי אופניים וכדורים של נוסעים. זה לא קורה בחברות אחרות. כל אחד מאיתנו עשה את זה". עוד אמרה "הלקוחות הישראלים מרגישים בבית. אנחנו נותנים להם את זה ובשביל זה הם מוכנים לטוס כחול לבן גם עבור קצת יותר כסף. עשרות דולרים יותר. השירות שלנו הוא מוערך ואנשים מעריכים את זה יותר ואין ספק שזה נותן יתרון".
גדי טפר, מנכ"ל ארקיע אמר בפאנל כי לדעתו "צריך לחלק את הציבור לשניים בכל הנוגע לצ'ק אין בביטחון בחו"ל, דבר שלקוחות בחברות תעופה זרות לא סופגים וזאת מכשלה. יש אוכלוסיות שרואות בביטחון הזה יתרון ויש שרואות בזה חסרון". טפר, בדומה לבן טל, אמר בגמירות דעת כי "הישראלים אוהבים לטוס בתעופה הישראלית ורואים את זה בתור לשירותים. יש תור ארוך. בחברות תעופה זרות יש אולי שני אנשים בתור לשירותים. אנחנו שמחים".
אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר, שדיבר אף הוא בפאנל, אמר "אני לא מסכים שיש פרמיה על כחול לבן. בישראייר יישמנו טכנולוגיה של השוואת מחירים כדי לראות אחרי מי אנחנו רודפים. הכללים שלנו לא אומרים שאתה יכול לעלות את המחיר כי אתה כחול לבן. יש פה התמחות של לדעת מה הטעם של הצרכנים ולהדליק אותם על יעד חדש ולכן ישראייר צפויה להגיע ל-900 אלף איש שיטוסו איתה". לשאלה האם כדאי להשקיע רבות בתשתיות שיהפכו את ישראל להאב? השיבה בן טל כי "למדינת ישראל ולכלכלה הישראלית וגם לאל על, זה יכול להיות מקור הכנסה עצום. לחברת אל על זה יכול לתת בוסטר משמעותי. מה שאנחנו צריכים לעשות זה רוד שואו מול הרשויות. ברגע שהתהליכים בתפעול יעברו חלק נוכל לעלות את ההכנסות. זה חייב לבוא יחד עם האישור המיוחד של לטוס מעל עומאן וסעודיה. נטוס גם לטורקיה, בוודאי".
סירקיס שנשאל האם שימוש מוגבר במטוסים חכורים, זה ערך או נטל? השיב "אני מותח את זה עד לפיקוח של רת"א. לא עושים שום דבר על דעת עצמנו".
באשר להפיכת ישראל להאב, אמר סירקיס: "זה יכול לתרום המון לכלכלה אבל זה לא יכול להתבצע בתנאים הנוכחיים בגלל הביטחון. רק פיתוח טכנולוגי שיאפשר שיטות עבודה חדישות בתחום הביטחון, יאפשר צמיחה בעניין הזה. יותר נכון לצמיחה של ארגון להביא מטוס חכור, לראות שזה בסדר ואז להמשיך הלאה. לא בונים בית כנסת לביקוש של יום כיפור". טפר הוסיף ואמר כי "המדינה צריכה לטפל בביטחון ובמעבר מעל עומאן. ביטלנו השבוע את הטיסות שלנו מעל עומאן להודו למרות שיש לקוחות וביקושים. פניתי לשרת התחבורה אך לא קיבלתי תגובה".